Το θηρίο της Audi

Το θηρίο της Audi

Η Audi παρουσίασε το νέο SQ8, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας. Ουσιαστικά πρόκειται για το θηρίο, αφού μιλάμε για πιο μεγάλο SUV, με έναν πολύ δυνατό κινητήρα. Σχεδιαστικά, το νέο SQ8 ξεχωρίζει αμέσως σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Q8, από τη μεγάλη χρωμιομένη μάσκα με τους τέσσερις γνωστούς κύκλους να βρίσκονται στη μέση. Το λογότυπο SQ8 υπάρχει στη μάσκα είναι η αιτία που γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο.

Τα λεπτά HD Matrix LED φωτιστικά σώματα, μαζί με τα φώτα ημέρας προσφέρουν τον τέλειο φωτισμό. Οι προβολείς ομίχλης απουσιάζουν και στη θέση τους βρίσκονται μικρά ανοίγματα που βοηθούν στην καλύτερη ροή του αέρα και την ψύξη του κινητήρα. Ο προφυλακτήρας έχει κομμάτια αλουμινίου, ενώ είναι κατασκευασμένος έτσι ώστε να προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το αεροδυναμικό σχήμα που θυμίζει περισσότερο Coupe όχημα παρά SUV. Η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, τα LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται από μια λεπτή λωρίδα, το λογότυπο SQ8, αλλά και η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης δίνουν στο νέο μοντέλο μια απαράλλακτη ομορφιά. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 21” και 22”.

Στο εσωτερικό διακρίνονται οι δύο οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τα δερμάτινα καθίσματα από Alcantara και το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και το δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας στον οδηγό και τους επιβάτες. Το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen και η σύνδεση με τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto για τα Smartphone, καθώς και το σύστημα MMI κάνει παιχνίδι την επαφή με το σύστημα πολυμέσων. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 605 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.755 λίτρα.

Μηχανικά το γερμανικό θηρίο τροφοδοτείται από το V8 Bi-Turbo πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 435 ίππους και τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 91,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4,8”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Επιπλέον, υπάρχει και ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπιεστής που βοηθά τον 8κύλινδρο κινητήρα κατά την εκκίνηση και κατά την επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές. Το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt ουσιαστικά δίνει την κίνηση χωρίς να χρησιμοποιείται η βενζίνη, ενώ το όχημα μπορεί να κινείται με σβηστό κινητήρα για 40” από τα 55 έως τα 160 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των 8 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, με την κατανομή της ροπής να είναι σε ποσοστό 40/60 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Επιπλέον, προσφέρεται αερανάρτηση με ρυθμιζόμενο ύψος μέχρι και 90 χιλιοστά, ενώ διαθέτει και ηλεκτρομηχανικές ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς.

Σίγουρα το SQ8 είναι ένα πολύ δυνατό SUV με τους Γερμανούς να είναι απόλυτοι για το νέο μοντέλο τους. Όποιος και να βρεθεί στο τιμόνι του είναι σίγουρο πως θα το ευχαριστηθεί και με το παραπάνω. Το μόνο πρόβλημα ίσως να είναι το κόστος.