Τα Super Car είναι αυτοκίνητα που όλοι θέλουν να έχουν στα χέρια τους. Στο τέλος όμως λόγω του μικρού αριθμού κατασκευής, αλλά και του κόστους καταλήγουν σε ελάχιστους. Η Praga δεν είναι μια νέα εταιρεία αυτοκίνησης, αφού η λειτουργία της υπάρχει από το 1907 συνεχίζοντας έως και σήμερα. Βέβαια, ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της ήταν η κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων για το στρατό της Τσεχοσλοβακίας.

Οι Τσέχοι αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα αγωνιστικά οχήματα το 2012, όταν παρουσίασαν το R4S, ενώ αργότερα ήρθε η κατασκευή του R1. Το 2022 οι Τσέχοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα Super Car, το οποίο θα μπορεί να οδηγηθεί και εκτός πίστας. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για το Praga Bohema, το οποίο είναι ένα Super Car αποκλειστικά για δύο επιβάτες. Το συνολικό βάρος του είναι μόλις 982 κιλά, αφού η κατασκευή του είναι από ανθρακονήματα.

Η εμπρόσθια όψη είναι πολύ επιθετική με την πολύ χαμηλή μάσκα και τους αεραγωγούς που υπάρχουν στο καπό να έχουν καλύτερη ροή αέρα. Τα LED φωτιστικά σώματα είναι στρογγυλά, ενώ οι καθρέπτες δεν βρίσκονται στην πόρτα όπως έχουμε συνηθίσει. Στα πλαϊνά η κατασκευή δίνει περισσότερο βάρος στην αεροδυναμική παρά στην αισθητική. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα, ενώ ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης που είναι τοποθετημένη στο κέντρο. Το αμάξωμα ολοκληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18” και 19”, οι οποίες συνδυάζονται με τα ημι-σλικ ελαστικά της Pirelli.

Στο εσωτερικό δεσπόζει το τιμόνι ¾, το οποίο διαθέτει και την ψηφιακή οθόνη με τις ενδείξεις που γνωρίζουμε για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, αλλά και όποιες άλλες είναι απαραίτητες. Τα Bucket καθίσματα με τη διχρωμία πορτοκαλί μαύρο και τις πορτοκαλί ραφές δίνουν μια άλλη αίσθηση. Παράλληλα για όσους θέλουν τα bucket καθίσματα μπορούν να είναι μαύρα με μπλε ραφές. Επιπλέον, υπάρχει και μια βάση στο κέντρο όπου μπορεί να τοποθετηθεί το smartphone και να συνδεθεί με το αυτοκίνητο.

Οι Τσέχοι μηχανικά δε δημιούργησαν κάτι καινούργιο, αφού προτίμησαν τη σίγουρη λύση για τον κινητήρα. Έτσι στο αυτοκίνητο τοποθετήθηκε ο γνωστός 6κύλινδρος Twin-Turbo κινητήρας του Nissan GT-R χωρητικότητας 3,8 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 700 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 73,9 κιλά. Την ευθύνη για τον κινητήρα έχει αναλάβει η βρετανική Litchfield Engineering, με την τοποθέτηση να έχει γίνει στο κέντρο του αμαξώματος, πίσω από τις πλάτες των επιβατών. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Το Praga Bohema διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική, η οποία προέρχεται μέσα από την Formula 1, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 300 χλμ/ώρα.

Για όσους ενδιαφέρονται ίσως θα πρέπει να ψάξουν κάτι άλλο, αφού οι Τσέχοι γνωστοποίησαν πως θα κατασκευάζονται μόλις 20 κομμάτια το χρόνο, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα γίνονται άμεσα ανάρπαστα. Όσο για την τιμή; Αυτή κοστολογείται 1.280.000€ χωρίς τους εκάστοτε φόρους. Τα πρώτα 10 της παραγωγής αναμένονται στο δεύτερο 6μηνο του 2023, ενώ από το 2024 θα υπάρχει κανονική παραγωγή με τα 20 αυτοκίνητα ετησίως.