Στο άκουσμα του Toyota Yaris το μυαλό όλων πηγαίνει στο γνωστό μικρό ιαπωνικό μοντέλο που έχει μεγαλώσει και θα μεγαλώνει ακόμα πολλές γενιές, κυρίως με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. Βέβαια, όσο παίρνουν τα χρόνια οι κινητήρες μικραίνουν και ακόμα και αυτός των 1.000 κ.εκ. είναι αξιοπρεπέστατος. Τι γίνεται όμως όταν η ιπποδύναμη μεγαλώσει σημαντικά;
Οι περισσότεροι σκέφτονται το Yaris που βρίσκεται στο WRC. Και όμως η Toyota δημιούργησε το νέο GR Yaris που υπόσχεται επιδόσεις, ταχύτητα και φυσικά ασφάλεια. Το νέο μοντέλο βασίζεται στη νέα γενιά του Yaris που κυκλοφορεί ήδη. Toyota Gazoo Racing και Tommi Makinen Racing ένωσαν τις δυνάμεις του για αυτό το μικρό θαύμα εκτός από αυτοκίνητο της καθημερινότητας θα μπορεί για όποιον θέλει να τρέχει και σε τοπικούς αγώνες Rally.
Το GR Yaris συνδυάζει την πλατφόρμα GA-B, που δημιουργεί το νέο Yaris, αλλά και στη μεγαλύτερη GA-C, που δημιουργεί το πίσω μέρος. Οι Ιάπωνες προσπάθησαν να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου και τα κατάφεραν, αφού ζυγίζει 1.280 κιλά. Αυτό για να το επιτύχουν χρησιμοποίησαν ελαφριά υλικά όπως ανθρακονήματα στην οροφή και αλουμίνιο στο καπό, τις πλαϊνές πόρτες, καθώς και την πίσω πόρτα στο πορτμπαγκάζ.
Εμφανισιακά η μεγάλη αλλαγή από το απλό Yaris είναι ότι το GR Yaris θα είναι αποκλειστικά 3θυρο και με πόρτες χωρίς πλαίσιο, ενώ η οροφή είναι χαμηλότερη κατά 91 χιλιοστά. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, αλλά και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Επιπλέον, υπάρχουν και οι σφυρήλατες ζάντες μεγέθους 18”, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και διαστάσεις 225/40.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ δερμάτινα καθίσματα από Alcantara, το σπορ τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και το λογότυπο GR, αλλά και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός με λευκά όργανα, ενώ διαθέτει και μια μικρή ψηφιακή οθόνη για τις χιλιομετρικές ενδείξεις. Επιπλέον, υπάρχει και η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και τα αλουμινένια πεντάλ.
Μηχανικά το νέο GR Yaris τροφοδοτείται από τον 3κύλινδρο Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 261 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 36,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,5”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος GR-FOUR.
Για όσους θέλουν υπάρχει και ο διακόπτης 4WD, όπου ο οδηγός μπορεί να ορίσει μόνος του πως θα μοιραστεί η ροπή του αυτοκινήτου. Οι τρεις ενδείξεις είναι Normal, Sport και Track, όπου στην πρώτη είναι 60:40, στη δεύτερη 30:70, ενώ στην τρίτη 50:50. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ ενισχυμένα είναι τα φρένα με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 356 χιλιοστών, ενώ οι πίσω δίσκοι είναι 297 χιλιοστών. Επιπλέον, η Toyota προσφέρει το πακέτο Circuit, το οποίο περιλαμβάνει μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και στους δύο άξονες, καθώς και ανάρτηση ρυθμισμένη για πίστα.
Η παραγωγή του νέου GR Yaris της Toyota θα γίνεται στο εργοστάσιο της ιαπωνικής εταιρείας στο Motomachi της Ιαπωνίας, ενώ οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2020. Όσο για την ελληνική αγορά είναι άγνωστο πότε ακριβώς θα το δούμε, αλλά το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγάλο.