Το ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche είναι η Taycan

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche είναι η Taycan

Η ηλεκτροκίνηση δεδομένα πλέον έχει κερδίσει τις εταιρείες της αυτοκίνησης, με τα ηλεκτρικά μοντέλα να αρχίζουν να κερδίζουν όλο και περισσότερο μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αυτοκινήτου. Η Porsche ακολουθώντας και αυτή τις εξελίξεις δημιούργησε και παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Πρόκειται για την Taycan, η οποία είναι ένα 4θυρο Sedan μοντέλο και θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την Turbo και την Turbo S.

Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,96 μέτρα, πλάτος 1,96 μέτρα, ύψος 1,37 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,90 μέτρα. Το συνολικό βάρος της Taycan φτάνει τα 2.295 κιλά. Το νέο μοντέλο έχει πολλά χαρακτηριστικά από τη Mission E Concept, ενώ η αεροδυναμική του θέλει να κρατήσει τη σπορ γραμμή των μοντέλων της Porsche. Τα ανοίγματα στα πλαϊνά του προφυλακτήρα θέλουν δώσουν καλύτερη ροή του αέρα.

Τα LED φωτιστικά σώματα έχουν στοιχεία από την 911 και από την 918 Spyder. Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα με τη συνεχόμενη λωρίδα που φτάνει από τη μια πλευρά στην άλλη. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20”, με διαστάσεις ελαστικών 245/45 μπροστά και 285/40 πίσω. Αντίθετα η Turbo S διαθέτει τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 21”, με διαστάσεις ελαστικών 265/35 μπροστά και 305/30 πίσω.

Η Porsche Taycan διαθέτει 9 εξωτερικούς χρωματισμούς Carmine Red, Mamba Green Metallic, Frozen Blue Metallic, Gentian Blue Metallic, Dolomite Silver Metallic, Volcano Grey Metallic, Carrera White Metallic, White, Black και Jet Black Metallic. Παράλληλα για όποιον θέλει μπορεί να δημιουργήσει το δικό του όχημα μέσω του online configurator που έχει η Porsche.

Στο εσωτερικό υπάρχουν 5 ψηφιακές οθόνες. Η μια είναι του πίνακα οργάνων, ενώ ακολουθεί αυτή της αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η τρίτη είναι μια μικρή για το σύστημα κλιματισμού, η οποία έρχεται και στους πίσω επιβάτες για να ρυθμίζουν οι ίδιοι τη θερμοκρασία που θέλουν. Τέλος, η πέμπτη οθόνη είναι στο συνοδηγό, ο οποίος μπορεί και αυτός να αλλάζει τις ρυθμίσεις, αλλά ένα θέλει μπορεί να προβληθεί μέχρι και ταινία.

Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι μεγέθους 16,8” και διαθέτει τέσσερες διαφορετικές επιλογές Classic, Map, Full Map και Pure. Η κεντρική οθόνη είναι μεγέθους 10,9”, ενώ παράλληλα υπάρχει και το σύστημα Apple Music, το οποίο μέσω του Porsche Voice Assistant προσφέρει περισσότερα από 50.000.000 τραγούδια για να δημιουργηθούν λίστες. Ο οθόνη για τη ρύθμιση του κλιματισμού είναι μεγέθους 8,4”, ενώ για τους πίσω επιβάτες είναι μεγέθους 5,9”.

Η επιλογή για τον οδηγό προσφέρει δύο είδους τιμόνια, το βασικό, αλλά και το GT Sport που διαθέτει και τους διακόπτες για τις αλλαγές χωρίς να χρησιμοποιείται το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, από το τιμόνι μπορεί να επιλέξει ο οδηγός και το πρόγραμμα οδήγησης ανάμεσα στα Range, Normal, Sport, Sport Plus και Individual.

Το εσωτερικό της Taycan μπορεί να δημιουργηθεί όπως θέλει ο υποψήφιος αγοραστής επιλέγοντας από τα χρώματα Atacama Beige, Blackberry, Black-Lime Beige, Meranti Brown, ενώ μπορούν να τα συνδυάσουν με ξύλινα, carbon, αλουμινένια ή υφασμάτινα διακοσμητικά. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν σε ποσοστό 40/60 ή σε 40/20/40, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 366 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει και ένας χώρος αποσκευών μπροστά που φτάνει τα 81 λίτρα.

Μηχανικά οι Porsche Taycan Turbo και Taycan Turbo S διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες ένα στον εμπρόσθιο άξονα και ένα στον πίσω άξονα. Η μέγιστη ισχύς της Taycan Turbo φτάνει τους 680 ίππους και τα 86,6 κιλά ροπής. Η Taycan Turbo S ανεβαίνει στους 761 ίππους και τα 107 κιλά ροπής. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 2,8”, ενώ το 0-200 σε 9,8”. Η μέγιστη αυτονομία για την Taycan Turbo S είναι 412 χιλιόμετρα, ενώ για την Taycan Turbo ανεβαίνει στα 450 χλμ/ώρα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ/ώρα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων 2 σχέσεων που έχει αναπτυχθεί από την Porsche και βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Η πρώτη σχέση δίνει στην Taycan γρήγορη επιτάχυνση από στάση, ενώ η δεύτερη με μεγάλη σχέση μετάδοσης, εξασφαλίζει υψηλή απόδοση ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Όπως ήταν αναμενόμενο η Taycan διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, ενώ το Porsche 4D-Chassis Control αναλύει σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζει ανάλογα όλα τα συστήματα, όπως την αερανάρτηση τις ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές PDCC Sport και το Porsche Torque Vectoring Plus.

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι για τους Γερμανούς είναι φρενάρισμα της Taycan. Για αυτό το λόγο τα φρένα αποτελούνται από τις  10πίστονες δαγκάνες μπροστά με δίσκους 415 χιλιοστών και από τις 4πίστονες πίσω με δίσκους 365 χιλιοστών. Για όσους δεν αρκούνται σε αυτό υπάρχουν και οι κεραμικοί δίσκοι διαστάσεων 420 και 410 χιλιοστών αντίστοιχα.

Όσον αφορά στη φόρτιση η Porsche Taycan έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει σύστημα 800V και όχι 400V που έχουν τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί με έναν ταχυφορτιστή να φορτίσει σε 5’ και να έχει αυτονομία 100 χιλιόμετρα. Το ίδιο σύστημα μέσα 22,5’ μπορεί να φορτίσει το 80% της μπαταρίας, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα χρειάζεται 11 ώρες.

Η Porsche Taycan θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στο Zuffenhausen της Στουτγάρδης, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται μέσα στο 2020. Σίγουρα, το να αποκτήσει κανείς την Taycan θα είναι λίγο δύσκολο, αφού οι τιμές της ξεπερνούν τις 100.000€, όμως είναι σίγουρο πως θα έχει ένα όχημα που εκτός από οικογενειακό είναι απόλυτα σπορ και γρήγορο. Μπορεί να θέλαμε μεγαλύτερη αυτονομία, όμως με τους ταχυφορτιστές αυτό γίνεται παιχνίδι. Όπως και να έχει είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.