Το νέο Audi RS 3 κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό στην ευρωπαϊκή αγορά. Πως θα σας φαινόταν να το βλέπεται να κινείται σε χιονισμένους δρόμους χωρίς να έχει προβλήματα και μάλιστα να χορεύει; Ναι το νέο RS 3 μπορεί να το κάνει και αυτό με ιδιαίτερη ευκολία, αφού τα νέα συστήματα που έχει του το επιτρέπουν.
Το σύστημα κίνησης Quattro μαζί με το RS Torque Splitter του προσφέρει περισσότερη σταθερότητα και ευελιξία ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα τετρακίνησης είναι ένας από τους βασικούς τομείς εξειδίκευσης των τεσσάρων δακτυλίων και αντιπροσωπεύει τη βέλτιστη πρόσφυση σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Το σύστημα κίνησης Quattro χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το RS Torque Splitter για πρώτη φορά στο Audi RS 3.
Drifting σε αυτοκίνητο με κίνηση σε όλους τους τροχούς; Ναι στο Audi RS 3 γίνεται. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ανοίξετε το μενού για το δυναμικό σύστημα χειρισμού Audi Drive Select. Υπάρχουν 7 διαθέσιμες λειτουργίες Efficiency, Comfort, Dynamic, RS Individual, RS Performance Racetrack, RS Torque Rear και Drift. Το βασικό τεχνικό χαρακτηριστικό για αυτό είναι το RS Torque Splitter, μία από τις κορυφαίες καινοτομίες στο Audi RS 3.
Αν και το σύστημα μετάδοσης Quattro είναι πανομοιότυπο με το προηγούμενο μοντέλο ως προς τον πίσω άξονα, το διαφορικό του πίσω άξονα έχει αλλάξει. Ο συμπλέκτης πλέον έχει αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε άξονα μετάδοσης κίνησης. Αυτό επιτρέπει στο RS Torque Splitter να κατανέμει τη ροπή μετάδοσης κίνησης για τον πίσω άξονα μεταξύ των πίσω τροχών πλήρως μεταβλητά. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη σταθερότητα, ιδιαίτερα σε βρεγμένο έδαφος, και βελτιωμένη ευελιξία στις γρήγορες στροφές.
Η ροπή που παρέχεται στο κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα μετατρέπεται ανάλογα με την ταχύτητα που επιλέγεται και εφαρμόζεται στην κίνηση του εμπρόσθιου άξονα ως συνολική ροπή μετάδοσης κίνησης. Από εκεί, η συνολική κινητήρια ροπή κατανέμεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω του διαφορικού του εμπρόσθιου άξονα και όταν οι συμπλέκτες του RS Torque Splitter είναι κλειστοί, στον πίσω άξονα.
Εάν ένας από τους εμπρόσθιους τροχός γλιστρήσει, η ροπή που απελευθερώνεται έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να κατανεμηθεί στον έναν ή και στους δύο τροχούς στον πίσω άξονα. Το μέγιστο 50% της κινητήριας δύναμης μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Η λειτουργία RS Torque Rear, είναι σχεδιασμένη ειδικά για πιο στενούς δρόμους, προκαλώντας σημαντική υπερστροφή μεταφέροντας όλη τη ροπή κίνησης προς τα πίσω στον τροχό στο εξωτερικό της καμπύλης.
Φυσικά, όλα τα παραπάνω για επιτευχθούν χρειάζονται οι 400 ίπποι του 5κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του Group της Volkswagen, αλλά και η ανάρτηση RS, καθώς και τα κεραμικά φρένα για τέλειο αποτέλεσμα. Το Audi RS 3 είναι όνειρο για πολλούς από εμάς, όμως η τιμή αγοράς στη χώρα μας που αγγίζει σχεδόν τις 84.000€ είναι απαγορευτική. Όπως και να έχει πάντως είναι το κάτι άλλο.