Η Octavia RS είναι ένα από τα αγαπημένα αυτοκίνητα πολλών αν και δυστυχώς στην ελληνική αγορά δεν έχουμε δει την έκδοση βενζίνης. Οι Τσέχοι για να την κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακή δημιούργησαν μια Special Edition, η οποία αποκτά επιπλέον εξοπλισμό αξίας παραπάνω από 5.000€.

Η Skoda Octavia RS Challenge Special Edition όπως ονομάστηκε είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή, με το μαύρο χρώμα και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Η σπορ εξάτμιση οι αυτόματοι καθρέπτες και μαύρες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” ολοκληρώνουν τις εξωτερικές αλλαγές. Στο εσωτερικό, δεσπόζουν τα bucket δερμάτινα καθίσματα με Alcantara και το λογότυπο RS, τα οποία όμως εκτός από ρυθμιζόμενα είναι και θερμαινόμενα. Επιπλέον, υπάρχει και ένας υπολογιστής ταξιδίου, ο οποίος διαθέτει και χρονόμετρο για να μετράει τους γύρους σε πίστα.

Στο εξοπλισμό η Skoda Octavia RS Challenge Special Edition περιλαμβάνονται δορυφορική πλοήγηση Amundsen με οθόνη αφής μεγέθους 8”, Wi-Fi, LED προβολείς με προσαρμοστικό σύστημα εμπρόσθιου φωτισμού και LED φώτα ημέρας, LED εσωτερικός φωτιστικός με επιλογή 10 χρωμάτων και τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με το λογότυπο RS.

Μηχανικά η Octavia RS Challenge Special Edition τροφοδοτείται από τον TSI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 37,7 κιλά.  Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,6”, ενώ ο κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί ή με το 6ταχύτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων.

Ο δυναμικός έλεγχος πλαισίου (DCC) είναι ένα άλλο προηγμένο χαρακτηριστικό που περιλαμβάνεται στο πακέτο της RS Challenge. Το DCC χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες και σύστημα διεύθυνσης για να προσφέρει την τέλεια οδηγική εμπειρία. Κάθε μεμονωμένος απορροφητής κραδασμών συνδέεται με μια συσκευή ελέγχου που υπολογίζει την καλύτερη ρύθμιση για κάθε τροχό. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να αντιδράσει μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου σε χτυπήματα στο δρόμο, αλλαγή λωρίδων ή σε απότομες στροφές.

Επιπλέον, η τοποθέτηση του ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, επιτρέπει στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν πλήρως την απόδοση του αυτοκινήτου ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης σχεδιάστηκε αρχικά για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και λειτουργεί με έναν ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων τοποθετημένο μεταξύ του διαφορικού και του κινητήριου άξονα στη δεξιά πλευρά. Όταν απαιτείται το 100% της δύναμης μπορεί να κατευθυνθεί σε έναν μπροστινό τροχό.

Η Octavia RS Challenge Special Edition είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θέλαμε να είχαμε στην κατοχή μας, αφού είναι ένα από καλύτερα σπορ αυτοκίνητα. Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να οργανώσουν ένα ταξίδι μέχρι τη Μεγάλη Βρετανία, αφού θα είναι διαθέσιμη μόνο εκεί. Όσο για την τιμή; Αυτή ορίζεται στα 34.500€.