RX-7, το μοντέλο που άλλαξε τη Mazda

RX-7, το μοντέλο που άλλαξε τη Mazda

Όταν η Mazda εμφάνισε στην αγορά αυτοκινήτου το RX-7, όλα έδειχναν πως η ιαπωνική εταιρεία θα αλλάξει τελείως τη φιλοσοφία της. Το νέο μοντέλο για εκείνη την εποχή ήταν η χαρά της οδήγησης. Αιτία ο ελαφρύς σχεδιασμός και ο περιστροφικός κινητήρας. Το ιαπωνικό μοντέλο ξεκίνησε την ιστορία του το 1978 και οδήγησε την ιαπωνική εταιρεία σε θριάμβους και στο κομμάτι των αγώνων.

Ο ξεχωριστός τύπος του κινητήρα με τους δύο ρότορες ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο κερδίζοντας την κατηγορία των 1.600-2.300 κ.εκ. του Βρετανικού Saloon Car το 1980 και το 1981. Επιπλέον, το 1981 παίρνει την καρό σημαία του 24ώρου αγώνα στην πίστα του Spa. Στις Η.Π.Α., το RX-7 κέρδισε πάνω από 100 αγώνες IMSA, καθώς και τον 24ώρο αγώνα του Daytona. Τέλος, στην Αυστραλία κέρδιζε για τρία συνεχόμενα χρόνια το Australian Endurance Championship.

Αυτή η εκτεταμένη εμπειρία που κέρδισε το RX-7, έφερε στους αγώνες το Mazda 787B, το οποίο έφτανε τους 710 ίππους και το 1991 κέρδιζε τη νίκη στον 24ώρο αγώνα του Le Mans. Οι Ιάπωνες περνώντας τα χρόνια έλεγαν πως το RX-7 χτίστηκε ειδικά για αυτόν τον κινητήρα που είχε, αφού ήταν ένα κομψό, χαμηλό Coupe μοντέλο με μια σφηνοειδής εμπρόσθια όψη.

Το 1978 το RX-7 εμφανιζόταν στην Ευρώπη κερδίζοντας μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Όταν όμως στην Ιαπωνία εμφανίστηκε με ένα πολύ δυνατό μοτέρ για την εποχή έγινε ανάρπαστο. 1.200 κ.εκ με 160 ίππους και Turbo, οι δύο ρότορες στην κυριολεξία πετούσαν. Η δεύτερη γενιά του RX-7 εισήχθη στην αγορά αυτοκινήτου το 1985. Ο σχεδιασμός ήταν εμπνευσμένος από την Porsche, ενώ είχε διάφορες βελτιώσεις. Στην Ευρώπη ήρθε με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους, ενώ αργότερα ανέβηκε στους 180. Λίγο μετά υπήρξε και αυτός με τους 200 ίππους, με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 6” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ/ώρα.

Η τρίτη και τελευταία γενιά εμφανίστηκε το 1992. Πλέον ο κινητήρας είχε ξεφύγει από κάθε όριο, αφού η μέγιστη ισχύ άγγιζε τους 239 ίππους. Το 0-100 επιτυγχάνονταν σε 5,3”, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 250 χλμ/ώρα. Το 1996 ξεκίνησε να εξαφανίζεται από την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ στην Ιαπωνία υπήρξε έκδοση που έφτανε τους 280 ίππους. Το 2002 σημάδεψε το τέλος ενός από τα πιο εξαιρετικά σπορ αυτοκίνητα στην ιστορία της ιστορία της αυτοκίνησης.

Συνολικά 811.634 μοντέλα παράχθηκαν από το 1978 έως και το 2002 δίνοντας μια άλλη αίσθηση όπου και αν κυκλοφορούσαν. Το Mazda RX-7 έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην αυτοκίνηση και είναι ένα από τα μοντέλα που όσοι το έχουν ακόμα το χαίρονται και με το παραπάνω. Άλλωστε είναι ένα αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα προκαλεί.