Νέο Mazda 3

ByXenofwntas

29/12/2018 ,

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που έγινε στο Los Angeles πριν λίγο καιρό η Mazda αποκάλυψε το νέο 3. Το νέο μοντέλο προσφέρεται τόσο σε 5θυρο Hatchback μοντέλο, όσο και σε 4θυρο Sedan. Φυσικά οι Ιάπωνες έχουν κατασκευάσει το νέο Mazda 3 χρησιμοποιώντας τη νέα αρχιτεκτονική SkyActiv Vehicle Architecture.

Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει κανείς τη μεγάλη μάσκα με το σήμα της Mazda να βρίσκεται στη μέση, ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα δίνουν μια πιο άγρια όψη στο αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, τα νέα φωτιστικά σώματα και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό βλέπουμε το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ενώ από πίσω του βρίσκεται το ταμπλό με τον πίνακα οργάνων που διακρίνονται το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Η οθόνης αφής μεγέθους 8,8”, προσφέρει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ υπάρχει και η head-up display οθόνη η οποία απεικονίζεται στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να μην αποσπάτε η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Μηχανικά το νέο Mazda 3 στην Ευρώπη θα προσφέρεται με τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου. Η βασική έκδοση αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης SkyActiv-G χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 122 ίππους. Αυτός όμως που αναμένεται να κυριαρχήσει είναι ο νέος Skyactiv-X χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 181 ίππους.

Από πλευράς πετρελαίου θα υπάρχει ο νέος Skyactiv-D χωρητικότητας 1,8 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 27,5 κιλά. Εκτός Ευρώπης θα υπάρχουν επιπλέον δύο κινητήρες βενζίνης, ένας δίλιτρος με 190 ίππους και ένας ακόμα χωρητικότητας 2,5 λίτρων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αντίστοιχο αυτόματο κιβώτιο. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς, όμως προαιρετικά υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης.

Το νέο Mazda 3 είναι πραγματικά εντυπωσιακό με το σχήμα που έχει πάρει και οι Ιάπωνες είναι σίγουροι πως θα κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς στην κατηγορία του. Δυστυχώς επί ελληνικού εδάφους τα πράγματα είναι αμφίβολα, αφού όσες συζητήσεις έχουν γίνει για την επιστροφή της ιαπωνικής εταιρείας έχουν αποβεί άκαρπες. Ελπίζουμε σε αυτές που γίνονται τώρα να υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη και να ξαναδούμε τα Mazda στη χώρα μας.