Το Ford Focus ST είναι ένα από τα καλά αυτοκίνητα και για αυτό οι άνθρωποι της αμερικάνικης εταιρείας δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Το νέο μοντέλο σύμφωνα με τον κατασκευαστή του είναι πιο γρήγορο και πιο ασφαλές από κάθε άλλο ST μέχρι σήμερα. Το νεότερο στοιχείο που έχει πλέον το νέο ST είναι ότι εκτός του βενζινοκινητήρα που διαθέτει θα υπάρχει και ο νέος EcoBlue πετρελαιοκινητήρας, ενώ εκτός του 5θυρου αμαξώματος θα κυκλοφορήσει και σε μορφή Station Wagon.

Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Μπροστά ξεχωρίζει η μάσκα με τις μεγάλες ανοιχτές γρίλιες για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων, καθώς και τα LED φωτιστικά σώματα, μαζί με τα φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18” και 19”.

Στο εσωτερικό αμέσως τραβούν τα βλέμματα τα δερμάτινα σπορ καθίσματα της Recaro και το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια. Η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, ενώ ο πίνακας οργάνων παραμένει παραδοσιακός με το αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, έχοντας όμως ανάμεσα τους μια μικρή ψηφιακή οθόνη με τις κατάλληλες ενδείξεις.

Μηχανικά όπως αναφέραμε θα υπάρχουν δύο κινητήρες, ένας βενζίνης και ένας πετρελαίου. Ο κινητήρας βενζίνης δεν είναι άλλος από τον EcoBoost χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 280 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 42,8 κιλά. Το 0-100 σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 6”, ενώ η τελική ταχύτητα δεν ανακοινώθηκε.

Ο νέος κινητήρας βασίζεται στις πιο σφικτές βάσεις, ενώ διαθέτει Twin-Scroll στροβιλοσυμπιεστή, αναβαθμισμένο Intercooler, ηλεκτρικά ελεγχόμενη Waste-Gate, ενώ το σύστημα εξάτμισης παράγει νέο ήχο. Επιπλέον, διαθέτει και μια τεχνολογία που έρχεται από το Ford GT και είναι το Anti-Lag, το οποίο διατηρεί ανοιχτό το γκάζι όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ.

Από την άλλη πλευρά ο πετρελαιοκινητήρας που διαθέτει το νέο Focus ST είναι ο EcoBlue χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ή με το αυτόματο των 7. Επιπλέον, στο μηχανικό κιβώτιο οι σχέσεις είναι πιο κοντές κατά 7%, ενώ περιλαμβάνεται το πακέτο Performance, το οποίο προσφέρει τη λειτουργία Rev-Matching και Launch Control. Φυσικά, για όποιον θέλει υπάρχει και η επιλογή των Paddle Shift στο τιμόνι.

Αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά, αλλά και στα αμορτισέρ, τα οποία είναι πιο σφικτά κατά 20% μπροστά και 13% πίσω. Στην επιλογή του Performance Pack υπάρχει το σύστημα CCD, το οποίο ελέγχει ανά δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου τις ταλαντώσεις των τροχών, τη γωνία του τιμονιού και την ποσότητα της πέδησης προσαρμόζοντας ηλεκτρονικά την απόσβεση των αμορτισέρ.

Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό του νέου Focus ST είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Το σύστημα αυτό ρυθμίζει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός τροχούς λαμβάνοντας υπόψη του τα στοιχεία που φτάνουν στη μονάδα ελέγχου από τους αισθητήρες κίνησης. Αντίθετα το Focus ST με τον κινητήρα πετρελαίου περιλαμβάνει το σύστημα Torque Vectoring που επεμβαίνει στο φρενάρισμα.

Ένα ακόμα θετικό για το νέο Ford Focus ST είναι τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Michelin Pilot 4S, καθώς και τα φρένα 330 χιλιοστών μπροστά και 302 χιλιοστών πίσω με διπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το σύστημα Electric Brake Booster της Ford, δημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση έχοντας τη δυνατότητα να προσαρμόσει την αίσθηση και τη δυναμική της πέδησης. Τέλος, τέσσερα είναι τα επίπεδα οδήγησης Normal, Sport, Slippery/Wet και Track, με το τελευταίο να προσφέρεται μόνο στο πακέτο Performance Pack.

Μπορεί το Ford Focus ST να μην έχει τη δυναμική του RS, όμως είναι ένα αυτοκίνητο γρήγορο και ασφαλές. Οι πωλήσεις αναμένονται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι, όμως για τη χώρα μας πληγή θα αποτελέσει ότι ο κινητήρας είναι άνω των 2.000 κ.εκ. κάτι που το κάνει απαγορευτικό δεδομένου και του φόρου πολυτελείας. Εμείς πάντως το θέλουμε.