Η πιο γρήγορη Corolla είναι εδώ

Η Toyota αποκάλυψε με κάθε επισημότητα την πιο γρήγορη εργοστασιακή Corolla που θα κυκλοφορήσει στην αγορά αυτοκίνητου. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ακόμη δημιούργημα της Toyota Gazoo Racing που είναι η νέα GR Corolla, η οποία παρά τον 3κύλινδρο κινητήρα θα είναι η γρηγορότερη που έχει βγάλει ποτέ η ιαπωνική μάρκα. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,40 μέτρα, το πλάτος τα 1,85 μέτρα, το ύψος τα 1,45 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,63 μέτρα.

Το συνολικό βάρος είναι 1.474 κιλά, ενώ θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις την Core Grade και τη Circuit Edition. Η Core Grande θα είναι διαθέσιμη σε Black, White και Supersonic Red χρώμα, ενώ η δεύτερη θα είναι σε White, Supersonic Red και Heavy Metal χρώμα. Επιπλέον, η δεύτερη έκδοση θα έχει κομμάτια από ανθρακονήματα, πόρτες αλουμινίου, καπό αλουμινίου με δύο αεραγωγούς για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας του κινητήρα και κόκκινες δαγκάνες φρένων.

Εξωτερικά υπάρχει η λεπτή μάσκα με το σήμα της Toyota, ενώ τα ανοίγματα του προφυλακτήρα προσφέρουν καλύτερη ροή αέρα και ψύξη του κινητήρα. Το λογότυπο GR ξεχωρίζει στο δεξί μέρος όπως κοιτάμε τη μάσκα, ενώ τα LED ή LED DRL φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά με τα LED φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης δίνουν ακόμη καλύτερο φωτισμό βρισκόμενοι στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, η μεγάλη μαύρη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, ο διαχύτης και η τριπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία βρίσκεται μια αριστερά, μια δεξιά και μια στο κέντρο. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις μαύρες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”, οι οποίες συνδυάζονται με τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, με διαστάσεις 235/40.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ θερμαινόμενα καθίσματα από σουέτ και δέρμα με τις κόκκινες ραφές, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου. Οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής μεγέθους 12,3”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνουν τη ζωή του οδηγού παιχνίδι. Στο πίνακα οργάνων εκτός το στροφόμετρο και το ταχύμετρο συναντάμε και την ένδειξη για την πίεση του Turbo.

Τα Android Auto και Apple CarPlay κάνουν παιχνίδι τη σύνδεση με τα smartphone, ενώ υπάρχει σύστημα πλοήγησης, Bluetooth, δύο θύρες φόρτισης USB, ασύρματος φορτιστής για τα smartphone, μία βοηθητική πρίζα 12 Volt, Wi-Fi Connect και αναγνώριση φωνής. Επιπλέον, βρίσκουμε και το ηχοσύστημα της JBL με τα 8 ηχεία που προσφέρει τέλειο ήχο.

Μηχανικά η νέα GR Corolla τροφοδοτείται από τον 3κύλινδρο Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 300 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 37,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε λιγότερο 5”, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Το σύστημα τετρακίνησης δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μεταβάλλει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 60/40, 50/50 και 30/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Επιπλέον, υπάρχει και το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen. Σε σχέση με το GR Yaris διαθέτει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, καθώς και ένα νέο σύστημα λίπανσης για τα πιστόνια που ονομάζεται “multi-oil jet piston”.

Η νέα GR Corolla διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω. Τα φρένα αποτελούνται από τις τετραπίστονες δαγκάνες, με τους δίσκους 355 χιλιοστών μπροστά και τις διπίστονες δαγκάνες, με τους δίσκους 297 χιλιοστών πίσω.

Στα συστήματα ασφαλείας το νέο GR Corolla προσφέρει τα περισσότερα από πότε. Το Toyota Safety Sense 3.0 περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και μοτοσικλετιστών, αυτόματη πέδηση, Lane Departure Alert, Steering Assist, Dynamic Radar Cruise Control, Hill Start Assist Control, Road Sign Assist, Rear Cross Traffic Alert, Blind Spot Monitor και Lane Tracing Assist.

Για όσους ενδιαφέρονται δυστυχώς θα απογοητευτούν, αφού όπως ανακοινώθηκε η νέα Toyota GR Corolla θα κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία και στην Αμερική. Η κατασκευή της θα γίνει στο Motomachi της Ιαπωνίας, ενώ στις αγορές αναμένεται να βρεθεί το φθινόπωρο χωρίς ακόμα να έχουν ανακοινωθεί οι τιμές. Πάντως εμείς θα τη θέλαμε στην Ευρώπη.