Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Η Mercedes-Benz δεν έχει μείνει αμέτοχη σε όλο αυτό και συνεχώς δημιουργεί καινούργια μοντέλα. Αυτή τη φορά σειρά έχει το πολυτελές Sedan, με την ονομασία EQS. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα EVA και έχει μήκος 5,21 μέτρα, πλάτος 1,92 μέτρα και ύψος 1,51 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3,21 μέτρα.

Εξωτερικά όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες δεσπόζει η μαύρη κλειστή μάσκα με το σήμα της γερμανικής φίρμας στη μέση. Τα LED φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας αναλαμβάνουν τον πλήρη φωτισμό, αφού απουσιάζουν οι προβολείς ομίχλης. Ο επιθετικός προφυλακτήρας και οι νευρώσεις στο καπό δίνουν μια άλλη αίσθηση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η πολύ λεπτή αεροτομή και τα LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται από τη μια άκρη στην άλλη με μια λεπτή κόκκινη γραμμή.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η τεράστια οθόνη μεγέθους 56”, η οποία καλύπτει όλο το ταμπλό και ουσιαστικά χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο είναι ο πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3”, το δεύτερο είναι η οθόνη αφής μεγέθους 17,7”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και η τρίτη είναι μεγέθους 12,3”, που βρίσκεται στο συνοδηγό. Στο ίδιο πλαίσιο βρίσκονται και οι αεραγωγοί. Στις βασικές εκδόσεις υπάρχουν δύο οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων μεγέθους 12,3” και μια αφής μεγέθους 12,8”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Επιπλέον, υπάρχει η head-up display οθόνη για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο και δύο οθόνες μεγέθους 12,3”, για του πίσω επιβάτες. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX Hyperscreen διαθέτει τον 8πύρηνο επεξεργαστή και 24GB RAM, ενώ υπάρχει για την καλύτερη αναπνοή των επιβατών το φίλτρο αέρα HEPA που φιλτράρει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Επιπλέον, υπάρχει και κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός.

Μηχανικά η αμιγώς ηλεκτρική EQS διαθέτει μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η πρώτη που είναι και η βασική EQS 450+ έχει τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 333 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 57,9 κιλά. Η δεύτερη επιλογή EQS 580 4MATIC+ που είναι και η πιο ισχυρή διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 524 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 87,1 κιλά.

Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,2”, ενώ στη δεύτερη σε μόλις 4,3”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι 90 και 107,8 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 770 χιλιόμετρα. Ο ταχυφορτιστής των 200 kW, μπορεί να προσφέρει σε 15’ αυτονομία 300 χιλιομέτρων. Επιπλέον, υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, με την λειτουργία “ECO Charging” να μειώνει τον ρυθμό φόρτισης, έτσι ώστε να μειώνεται η φθορά της μπαταρίας με το χρόνο. Τέλος, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης Electric, Comfort, Sport και Individual.

Το νέο μοντέλο όπως φαίνεται θέλει να αλλάξει τα πράγματα σε ότι αφορά την αγορά των Sedan μοντέλων, αφού η ηλεκτροκίνηση ήδη κερδίζει συνεχώς έδαφος. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο Factory 56 της εταιρίας στο Sindelfingen, όπου είναι γνωστό πως κατασκευάζεται και η S-Class, ενώ αναμένεται να βρεθεί στις αγορές ανά τον κόσμο πολύ σύντομα.