Η σειρά M της BMW φέτος συμπληρώνει τα 50 χρόνια και για πολλούς από εμάς είναι κάτι παραπάνω από αγαπημένη. Φυσικά, έχει πιο σπορ εμφάνιση και πιο ισχυρούς κινητήρες σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της BMW. Τι γίνεται όμως όταν ένας ηλεκτροκινητήρας συνδυαστεί με ένα θερμικό κινητήρα; Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα ακόμη πιο εκρηκτικό, αφού η σειρά M των Βαυαρών είναι ότι πιο ισχυρό έχουν να επιδείξουν.
Το πρώτο μοντέλο της σειράς M με συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν είναι άλλο από το νέο XM. Πρόκειται για ένα νέο SUV, το οποίο ξεπερνά κάθε φαντασία στην απόδοση και τις επιδόσεις. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο δεσπόζει η διπλή μάσκα της BMW, η οποία όμως έχει πλέον οριζόντιες γραμμές και όχι κάθετες όπως έχουμε μάθει, ενώ το περίγραμμα αποτελείται από μια λωρίδα σε χρυσό χρώμα και μια αλουμινίου. Τα LED φωτιστικά σώματα χωρίζονται σε δύο μέρη, με το πρώτο να περιλαμβάνει δύο LED λάμπες, ενώ το δεύτερο συνεχίζει από κάτω με τέσσερις LED λάμπες.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, η πολύ λεπτή αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία είναι με δύο απολήξεις οριζόντιες δεξιά και αριστερά. Ο διαχύτης την κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή, ενώ οι χρυσές λεπτομέρειες υπάρχουν και στο περίβλημα των πλαϊνών παραθύρων. Επιπλέον, υπάρχουν και οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου μεγέθους 21”, ενώ προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν αυτές των 23”.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα ειδικά πολυλειτουργικά θερμαινόμενα καθίσματα M, το δερμάτινο τιμόνι M με τα χειριστήρια και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων M. Φυσικά, την παράσταση κλέβουν οι δύο ψηφιακές οθόνες. Πρόκειται για την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων μεγέθους 14,9” και την ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 12,3”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Παράλληλα υπάρχει και η head-up display οθόνη για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Το πολυτελέστατο ηχοσύστημα της Harman Kardon προσφέρει τον τέλειο ήχο, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και το Bowers & Wilkins Diamond, με τα τέσσερα ηχεία επιπλέον και τον ενισχυτή των 1.500 Watt.
Μηχανικά η νέα BMW XM τροφοδοτείται από το σύστημα μετάδοσης M Hybrid, το οποίο αποτελείται από το V8 TwinPower Turbo κινητήρα χωρητικότητας 4,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 489 ίππους και από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 197 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο κινητήρων αγγίζει τους 653 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 81,5 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 4,3”, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με το 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 88 χιλιόμετρα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ/ώρα. Επιπλέον, από το φθινόπωρο του 2023 η γκάμα θα περιλαμβάνει και την XM Label Red, η οποία θα είναι πιο ισχυρή, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 748 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 101,9 κιλά.
Η νέα BMW XM διαθέτει τις λειτουργίες Sport και Sport Plus. Σε αυτή την περίπτωση το σύστημα μετάδοσης κίνησης περνά σε λειτουργία Hybrid. Παράλληλα υπάρχει και το σύστημα 4WD Sand, το οποίο ενδείκνυται για οδήγηση σε αμμόλοφους ή άλλες παρόμοιες επιφάνειες. Τέλος, υπάρχει και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης M Sport στον πίσω άξονα που μεταβάλει την κατανομή της ροπής εκεί που απαιτείται. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα 5 συνδέσμων και συνδυάζεται με την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς.
Για όσους ενδιαφέρονται θα χρειαστεί να κάνουν υπομονή, αφού η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg στις ΗΠΑ το Δεκέμβριο του 2022, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται την άνοιξη του 2023. Τέλος, όπως ανακοίνωσε η BMW η XM θα έχει ως κύριες αγορές τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν αναμένεται και στην ευρωπαϊκή αγορά.