Η BMW παρουσίασε τη νέα X1. Το γερμανικό SUV μπαίνει αισίως στην τρίτη γενιά του και παράλληλα αποκτά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα ονομάζεται iX1. To νέο SUV βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, με το μήκος να είναι 4,50 μέτρα, το πλάτος 1,85 μέτρα, το ύψος φτάνει τα 1,64 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,69 μέτρα.
Μπροστά ξεχωρίζει η τεράστια διπλή μάσκα, η οποία δένει αρμονικά με τα LED φωτιστικά σώματα και τα LED φώτα ημέρας. Όπως σε πολλά νέα μοντέλα έτσι και στην καινούργια X1 απουσιάζουν οι προβολείς ομίχλης, ενώ οι νευρώσεις στο καπό θέλουν να δώσουν μια πιο άγρια ομορφιά στο αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχει και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Το αμάξωμα ολοκληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17”, 18”, 19” και 20”.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό αμέσως τα βλέμματα πέφτουν στις δύο ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10,25” και μια αφής μεγέθους 10,7”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Operating System 8.0. Επιπλέον, η σύνδεση με τα smartphone γίνεται παιχνίδι με τα Apple CarPlay και Android Auto. Τα δερμάτινα καθίσματα και το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Παράλληλα υπάρχει και το Premium ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 12 ηχεία συνολικής ισχύς 205 Watt. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 540 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.600 λίτρα.
Από μηχανικής πλευράς υπάρχουν συνολικά 7 εκδόσεις που είναι δύο βενζίνης, δύο πετρελαίου, δύο Plug-in Hybrid και μια αμιγώς ηλεκτρική. Η βασική έκδοση X1 sDrive18i αποτελείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 136 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 23,4 κιλά. Η πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης είναι η X1 xDrive23i, η οποία αποτελείται από τον Turbo κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 32,6 κιλά. Επιπλέον, στο συγκεκριμένο κινητήρα υπάρχει το ήπιο υβριδικό σύστημα.
Από πλευράς πετρελαίου έχουμε δύο εκδόσεις που είναι η X1 xDrive18d και η xDrive23d. Στην πρώτη περίπτωση συναντάμε τον Turbodiesel κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 36,7 κιλά. Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει ο Turbodiesel κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 197 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά.
Οι δύο Plug-in υβριδικές εκδόσεις είναι η X1 xDrive25e και η X1 xDrive30e. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύ φτάνει τους 245 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 48,6 κιλά, ενώ στη δεύτερη η μέγιστη ισχύ ανεβαίνει στους 326 ίππους και η μέγιστη ροπή παραμένει στα 48,6 κιλά. Η μεγίστη αυτονομία μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα είναι 78 και 89 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Για όσους ενδιαφέρονται οι υβριδικές εκδόσεις ξεχωρίζουν από τις μπλε λεπτομέρειες στο αμάξωμα, αλλά και στο λογότυπο της γερμανικής φίρμας.
Η ηλεκτρική έκδοση που ονομάζεται iX1 θα έχει αρχικά την έκδοση xDrive30. Αυτή διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 313 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 50,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,7”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. Η μπαταρία των 64,7 kWh, με το γρήγορο φορτιστή των 130 kW για να φτάσει στο 80% θέλει μόλις 29’, ενώ μέσα σε 10’ αποκτά 120 χιλιόμετρα απόστασης. Η μέγιστη αυτονομία μπορεί να φτάσει έως τα 438 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση.
Στον εξοπλισμό βρίσκουμε τον έξυπνο διζωνικό κλιματισμό, το Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος, το σύστημα πλοήγησης, το βοηθό στάθμευσης, την κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης, τον αισθητήρα βροχής και την αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας. Επιπλέον, υπάρχουν τα σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης και οσφυϊκή υποστήριξη.
Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται τα Steering & Lane Control Assistant, λειτουργία Stop & Go, λειτουργία προειδοποίησης εξόδου, head-up display οθόνη, Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder. Παράλληλα μπορούν να γίνουν και αναβαθμίσεις μέσω του Remote Software Upgrades.
Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως νέα X1 αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της iX1 είναι προγραμματισμένη για το Νοέμβριο, με την κατασκευή να γίνεται στο εργοστάσιο της BMW στο Regensburg της Γερμανίας. Όσο για τις τιμές; Αυτές αναμένονται να είναι πιο ακριβές από τις X1 που κυκλοφορούν ήδη στην ελληνική αγορά.