Η νέα 1 Series της BMW

Η νέα 1 Series της BMW

Η BMW παρουσίασε τη νέα 1 Series. Το γερμανικό μοντέλο μπαίνει αισίως στην τρίτη γενιά και όπως φαίνεται είναι ασφαλέστερη και πιο δυνατή, ενώ πλέον εκτός από τις δικίνητες εκδόσεις θα διαθέτει και τετρακίνηση. Στόχος πλέον των Γερμανών είναι η νέα 1 Series να κοντράρει στην αγορά τη Mercedes A-Class αλλά και το Audi A3.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα του BMW Group που ήδη δημιουργεί το Mini Countryman και τις νέες X1 και X2. Η νέα 1 Series θα είναι αποκλειστικά 5θυρη, με το μήκος να φτάνει τα 4,31 μέτρα, το πλάτος τα 1,79 μέτρα και το ύψος τα 1,43 μέτρα. Το μεταξόνιο έχει μικρύνει κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο φτάνοντας συνολικά τα 2,67 μέτρα.

Η εξωτερική εμφάνιση θέλει να γίνει πιο επιθετική, με τη γνωστή διπλή μάσκα να παραμένει, αλλά να είναι πιο φουσκωμένη. Ο προφυλακτήρας έχει μια πιο δυναμική σχεδίαση, ενώ το καπό με τις νευρώσεις και τα LED φωτιστικά σώματα θέλουν να του δώσουν μια άλλη όψη. Στο πίσω μέρος το αεροδυναμικό σχήμα, με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, τα κοψίματα στον προφυλακτήρα, αλλά και τα LED φωτιστικά σώματα το κάνουν πιο όμορφο. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους από 16” έως 19”.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό βλέπουμε ότι έχουν αλλάξει όλα με καλύτερα υλικά. Το πιο σημαντικό είναι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας BMW Live Cockpit Professional, το οποίο αποτελείται από δύο οθόνες μεγέθους 10,2”. Επιπλέον, υπάρχει και μια head-up display οθόνη μεγέθους 9,2”, που δίνει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο. Το δερμάτινο τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων έχουν αλλάξει και αυτά, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 380 λίτρα, αλλά ανεβαίνει στα 1.200 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Μηχανικά η νέα 1 Series θα προσφέρεται με 5 επιλογές δύο βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Η βασική έκδοση βενζίνης είναι η 118i και αποτελείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 140 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 22,4 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 213 χλμ/ώρα. Η δεύτερη επιλογή είναι η ισχυρή M135i xDrive, η οποία τροφοδοτείται από τον TwinPower Turbo κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 306 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 45,8 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4,8”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Από πλευράς πετρελαίου η βασική έκδοση 116d αποτελείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 27,5 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 10,3”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Η δεύτερη επιλογή είναι η 118d, η οποία τροφοδοτείται από τον κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 35,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 218 χλμ/ώρα.

Η τρίτη και τελευταία επιλογή είναι η 120d xDrive, με τον δίλιτρο κινητήρα, αλλά με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 7”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ/ώρα. Όσον αφορά στα τεχνολογικά συστήματα, το πιο σημαντικό είναι το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen και το σύστημα ARB που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της ολίσθησης των τροχών. Η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η Μ Sport, η οποία είναι 10 χιλιοστά πιο χαμηλή και έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Η BMW 1 Series θέλει να κερδίσει το κοινό και είναι σίγουρο πως με αυτές τις επιλογές που προσφέρει είναι ικανή να το κάνει. Η πρώτη επίσημη παρουσία της στο κοινό θα γίνει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που θα γίνει 12 με 22 Σεπτεμβρίου. Εν αναμονή λοιπόν.