Η ιστορία της Mazda ξεκίνησε με το R360 Coupe

Η ιστορία της Mazda ξεκίνησε με το R360 Coupe

Το 1960 και συγκεκριμένα στις 28 Μαΐου εμφανιζόταν στην αυτοκίνηση το ολοκαίνουργιο τότε Mazda R360 Coupe. Το μικρό μοντέλο είχε μήκος μόλις 2,98 μέτρα, πλάτος 1,29 μέτρα, ύψος 1,29 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο έφτανε τα 1,80 μέτρα. Το βάρος του ήταν μόλις 380 κιλά. Οι Ιάπωνες γνώριζαν πολύ καλά πως με ένα τέτοιο μοντέλο θα γεμίσει αυτοκίνητα η αγορά και κυρίως η Ευρώπη.

Μπορεί το αυτοκίνητο να ήταν δίπορτο, είχε όμως τέσσερις θέσεις και μπορούσε να μεταφέρει με σχετική άνεση για την εποχή τέσσερις επιβάτες. Η οροφή ήταν κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ενώ υπήρχε και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Μηχανικά υπήρχε ο τετράχρονος 2κύλινδρος κινητήρας σε σχήμα V χωρητικότητας 356 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 16 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 2,2 κιλά. Η τελική ταχύτητα ήταν στα 84 χλμ/ώρα, ενώ ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο των 2 σχέσεων.

Για την ιστορία το ιαπωνικό μοντέλο μόλις μια εβδομάδα πριν παρουσιαστεί είχε 4.500 παραγγελίες, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο πουλούσε πάνω από 2.000 μοντέλα το μήνα. Βέβαια όλα αυτά είχαν λόγο, αφού το κόστος έφτανε τα 300.000¥. 6 χρόνια αργότερα ολοκληρώθηκε η παραγωγή αφήνοντας τους Ιάπωνες κάτι παραπάνω από ευχαριστημένους.

Μπορεί στις νέες ηλικίες να φαίνεται παράξενο ένα τέτοιο αυτοκίνητο όμως οι παλαιότεροι γνωρίζουν και αναπολούν ίσως ένα από τα αυτοκίνητα που ξεκίνησαν την ιστορία της μαζικής παραγωγής μοντέλων. Μπορεί να έχουν περάσει 60 χρόνια από κατασκευή του, όμως για την εποχή του ήταν κάτι διαφορετικό.