Alfa Romeo Tipo 33 Stradale Continuation

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale Continuation

Κάθε φορά που γίνεται λόγος για μεσαίου κυβισμού ιταλικά Super Cars της δεκαετίας του 60, οι περισσότεροι άνθρωποι θυμούνται τη Lamborghini Miura, τη De Tomaso Mangusta και φυσικά τη Ferrari Dino. Ωστόσο, η Alfa Romeo ήταν ένα βήμα μπροστά και το 1967 οι περισσότεροι αντίκρισαν με ενθουσιασμό την 33 Stradale.

alfa-romeo-33-stradale-continuation-3

Στη δεκαετία του 1960, παρόλο που η SZ Giulietta και η Giulia GTV κυριαρχούσαν στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, από την Alfa έλειπε ένα Super Car για μεγαλύτερες εκδηλώσεις. Το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, η Autodelta, ξεκίνησε να δουλεύει επάνω στο Tipo 33, με στόχο να εισέλθει εκ νέου σε αγώνες αντοχής σπορ αυτοκινήτων. Αυτό το εγχείρημα είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά αγωνιστικών αυτοκινήτων Tipo 33, καθώς επίσης και το Tipo 33 Stradale.

“Εκείνες τις ημέρες δεν υπήρχε όριο ταχύτητας στην Ιταλία και η αστυνομία σταματούσε απλά και μόνο από περιέργεια. Πιο συχνά θα μας έκαναν τη χειρονομία “Avanti, Avanti”. Κάποτε, στην εθνική πηγαίνοντας προς Βενετία, έτρεχα για 4 χιλιόμετρα με 10.000 στροφές στα όρια με 6η, έχοντας χρονιστεί στα 290 χλμ/ώρα. Περιέργως, κάτω από τα 240 χλμ/ώρα υπήρχε λίγος θόρυβος στον κινητήρα, αλλά πάνω από τα 255 χλμ/ώρα γινόταν πραγματικά έντονο στο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο ήταν φανταστικά σταθερό, ακόμη και στους πλευρικούς ανέμους, έτρεχε άψογα στην ευθεία” δήλωνε ο Henry Wessells II, ο πρώτος ιδιοκτήτης μιας Tipo 33 Stradale.

alfa-romeo-33-stradale-continuation-5

Σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione, με πολλούς στυλίστες αυτοκινήτων θεωρούν το 33 Stradale ως ένα από τα πιο όμορφα σχέδια όλων των εποχών. Όπως και τα πιο σύγχρονα μοντέλα, το Stradale τόνισε το σφηνοειδές σχήμα στο εμπρόσθιο μέρος, και το πλαϊνό προφίλ σε σχήμα κύματος. Ωστόσο, το 33 Stradale προχώρησε το σχεδιασμό στο επόμενο επίπεδο, με καταπληκτικές φουτουριστικές  πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και προς τα έξω ταυτόχρονα, ένα χαρακτηριστικό που αντιγράφηκε από την McLaren F1 πολλά χρόνια αργότερα.

Το στοιχείο που μεταφέρθηκε από το αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν το κάπως ασυνήθιστο σωληνωτό σασί, το οποίο αποτελούνταν από τρεις σωλήνες μεγάλης διαμέτρου, βιδωμένες μαζί σε σχήμα Η. Ο εγκάρσια τοποθετημένος σωλήνας βρίσκεται μεταξύ του cockpit και του χώρου του κινητήρα. Στο πίσω μέρος υπήρχαν οι διαμήκεις τομές με γωνία προς τα μέσα προκειμένου να κρατάνε τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στις δύο άκρες του σασί υπάρχουν δυο πιο συμβατικά εγκάρσια μέλη που συνδέονται με το σχήμα Η και τα σωληνοειδή πλευρικά μέλη, ενώ οι δεξαμενές καυσίμων ήταν κατασκευασμένες από καουτσούκ.

alfa-romeo-33-stradale-continuation-4

Η κατασκευή της 33 Stradale ήταν μια ήπια ρυθμισμένη έκδοση του κινητήρα V8 στα 2 λίτρα από αλουμίνιο, με σπορ διπλούς εκκεντροφόρους, με τη συγκεκριμένη μονάδα ξηρού κάρτερ να αποτελεί τον πρώτο V8 κινητήρα της Alfa Romeo. Ο κινητήρας μπορούσε να παράγει 270 ίππους συνολικά, αλλά προκειμένου να είναι αξιόπιστος είχε συντονιστεί στους 230 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων Colotti ήταν 6 σχέσεων, με όλες τις αλλαγές να είναι συγχρονισμένες με τους εμπρός τροχούς, ενώ οι αναρτήσεις διέθεταν διπλά ψαλίδια, και Girling δισκόφρενα. Η τελευταία πινελιά ήταν οι τέσσερις πανέμορφοι Campagnolo τροχοί από χυτό αλουμίνιο. Η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη του 1967, ωστόσο, υπήρξαν λίγοι αγοραστές για την 33 Stradale, αφού η τιμή πώλησης ήταν 9.750.000 λιρέτες, την ώρα που ο μέσος μισθός της εποχής ήταν 150.000 λιρέτες ετησίως.

Το Μάρτιο του 1969 το μοντέλο είχε σταματήσει την παραγωγή και μέχρι τότε είχαν παραχθεί μόνο 18 κομμάτια. Μόνο ελάχιστα από αυτά υφίστανται και σήμερα, και η ευκαιρία του να αποκτηθεί κάποιο από αυτά, είναι αρκετά δύσκολο να γίνει. Ωστόσο, για τους περισσότερους μια έκπληξη ήρθε από τον επικεφαλής της Alfa Romeo της Βόρειας Αμερικής το 2015, όταν στην έναρξη της 4C στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ, εκτίμησε την τρέχουσα αξία της 33 Stradale σε κάτι παραπάνω από τα 8.850.000€.

alfa-romeo-33-stradale-continuation-6

Αυτή η εκπληκτική Tipo 33 Stradale Continuation που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, αγοράστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, χρησιμοποιώντας τη μπροστινή βάση και τα πίσω τμήματα του σασί από μαγνήσιο του Tipo 33 Stradale, με αριθμό πλαισίου 02, η οποία παρέχεται το 1984 από την Autodelta (μέσω του Marcello Gambi) για τον Giovanni Giordanengo έναντι του ποσού των 5.900.000 λιρετών. Ταυτόχρονα, ο Giordanengo αγόρασε έναν αριθμό ανταλλακτικών από τον Gambi, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων ειδών αναρτήσεων, με ημερομηνία 18 Οκτωβρίου 1984, που εγκρίθηκε από τον Gino Vanso της Autodelta.

Ο Giovanni Giordanengo, στενός φίλος του Carlo Chiti από την Autodelta, είναι αρκετά γνωστός για τα απαιτητικά αυτοκίνητα που διαθέτει στην κατοχή του, αλλά και τη σειρά που είχε αναθέσει στην Alfa Romeo για τη δημιουργία μιας σειράς Sanction II του ΤΖ2, κάτι ανάλογο σαν αυτό που έκανε η Aston Martin με τις DB4 GT. Στην περίπτωση του Tipo 33 Stradale, το μουσείο της Alfa Romeo δάνεισε το Tipo 33 προκειμένου να μπορέσουν να τελειοποιήσουν το σχήμα της Giordanengo Tipo 33 Continuation. Μόλις συγκεντρώθηκαν το σασί και τα εξαρτήματα των αναρτήσεων, ένα νέο σώμα από αλουμίνιο ολοκληρώθηκε στα απαιτητικά πρότυπα από τους τεχνίτες του Giordanengo.

alfa-romeo-33-stradale-continuation-2

Το αυτοκίνητο στη συνέχεια ολοκληρώθηκε, βάφοντας το κυρίως σώμα, το εσωτερικό τελειοποιήθηκε, η ανάρτηση και τα φρένα τοποθετήθηκαν, όπως και το γυαλί, τα ηλεκτρικά συστήματα και η δέσμη καλωδίων. Ένα εμπόδιο παρέμενε όμως, και αυτό ήταν η μηχανή. Το αρχικό μοτέρ δεν ήταν πλέον διαθέσιμο, και έτσι χρησιμοποιήθηκε ένα που προέρχονταν από το πρωτότυπο Tipo 33, όπως και οι κυλινδροκεφαλές, μαζί με ένα κιβώτιο 6 ταχυτήτων, που έχει συναρμολογηθεί και τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Ένας διορθωμένος στροφαλοφόρος του Tipo 33 είναι επίσης διαθέσιμος, όπως και τα έμβολα. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με ένα μεταγενέστερο κινητήρα Montreal V8 χωρητικότητας 3 λίτρων, ο οποίος είναι σε πλήρη λειτουργία.

Μόνο λίγες από τις 18 αρχικές Tipo 33 σώζονται στην αρχική τους μορφή. Πέντε από αυτές πήγαν να γίνουν πρωτότυπες, ενώ εκτιμάται ότι δε ξεπερνούν τις 6 οι Continuation που κατασκευάστηκαν στην εποχή του Giordanengo. Περιττό βέβαια να αναφερθεί ότι οι ιδιοκτήτες οποιασδήποτε Tipo 33 Stradale μπαίνουν αυτόματα σε μια από τις πιο εκλεκτές λέσχες του κόσμου. Αυτό το απίστευτα όμορφο αυτοκίνητο είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας που στα χρόνια που υπήρχε και κυκλοφορούσε όχι μόνο τραβούσε τα βλέμματα, αλλά γινόταν αμέσως στόχος, αφού είναι ένα από τα ακριβότερα στην ιστορία της Ιταλίας. Σίγουρα σε όποιον την κατέχει και την έχει οδηγήσει θα είναι μια διαφορετική εμπειρία.