Η Opel είναι μια μάρκα που μερικά από τα αυτοκίνητα της έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα. Το Ascona και το Manta είναι δύο από αυτά. Τα συγκεκριμένα μοντέλα συμπληρώνουν 50 χρόνια ζωής χωρίς βέβαια να υφίστανται ως μοντέλα, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν καλοσυντηρημένα που κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους.

Το Ascona ήταν αυτό που μπορούμε να πούμε πως τράβηξε περισσότερο, αφού διέθετε σχεδόν όλους τους τύπους αμαξωμάτων. Δίθυρο, 4θυρο, ακόμα και Station Wagon ήταν οι τύποι των αμαξωμάτων του Ascona. Από την άλλη πλευρά το Manta ήταν πιο σπορ μοντέλο, αφού είχε Coupe εμφάνιση. Και τα δύο πάντως άφησαν το δικό τους στίγμα στην αυτοκίνηση.

Το Ascona έκανε πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1970 και ήταν το μεσαίο μοντέλο της Opel μπαίνοντας ανάμεσα στο Kadett και στο Rekord. Το νέο μοντέλο εκείνη την εποχή διέθετε ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση που αποτελούταν από σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ενώ ο πίσω άκαμπτος άξονας έφερε δύο διαμήκεις βραχίονες και μία ράβδο Panhard. Μηχανικά λειτουργούσε με τον 4κύλινδορ κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 68 ίππους. Επιπλέον, υπήρχε και το πιο δυνατό σύνολο με τους 80 ίππους. Το 1972 η Opel λανσάρισε τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. με τους 60 ίππους ρίχνοντας την τιμή.

Από την άλλη πλευρά το Manta έφτασε σχεδόν τις 500.000 πωλήσεις, με το μεγαλύτερο κίνητρο εκτός της εμφάνισης να είναι οι κινητήρες που διέθετε. Στην πρώτη περίπτωση υπήρχε ο κινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 80 ίππους και στη δεύτερη περίπτωση ήταν ο 4κυλίνδος χωρητικότητας 1,9 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 90 ίππους.

Για όσους δε θυμούνται βέβαια υπήρχε και η βασική έκδοση με τον κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 60 ίππους. Στον εξοπλισμό του Manta υπήρχε σπορ τιμόνι, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ, προβολείς αλογόνου, ηλεκτρικά μπεκ πλύσης παρμπρίζ και οροφή από βινύλιο. Το 1974 εμφανίστηκε ο νέος κινητήρας που ήταν χωρητικότητας 1,9 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ όμως να ανεβαίνει στους 105 ίππους. Το 1975 εμφανίστηκε ένα εντυπωσιακό Manta που ονομάστηκε Black Magic, αφού ήταν όλο μαύρο και διέθετε πορτοκαλί λωρίδες.

Και τα δύο μοντέλα έχουν τους φανατικούς τους. Είναι δύο διαφορετικά αυτοκίνητα που όμως είχαν σχεδόν το ίδιο DNA. Το Ascona ήταν πιο οικογενειακό, ενώ το Manta είχε την πιο σπορ διάθεση προκαλώντας περισσότερο τους πιο νέους, αλλά και αυτούς που ήθελαν κάτι άγριο. 50 χρόνια και τα δύο έχουν άπειρα χιλιόμετρα φορτωμένα πάνω τους και ακόμα αντέχουν. Το μόνο που θέλουν είναι μια καλή συντήρηση.