H Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας υπενθυμίζει ότι η εταιρεία “NIK. I. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.”, επίσημη αντιπρόσωπος της Νissan στην Ελλάδα, έχει ανακοινώσει την ανάκληση σε μοντέλα Pick-Up (D22), Patrol (Y61), Almera (N16), Almera Tino (V10), Terrano II (R20), X-Trail (T30), Micra (K13), Tiida (C11) και Note (E11) για έλεγχο των μονάδων αερόσακων. Η συγκεκριμένη ενέργεια αφορά σε 72.405 οχήματα, εκ των οποίων ακόμη 32.557 παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Οι ημερομηνίες παραγωγής των υπό ανάκληση οχημάτων στην μονάδων αερόσακων οδηγού.
- Pick-Up (D22) παραγωγής από 29/05/2000 έως 02/03/2012.
- Almera (N16) παραγωγής από 22/05/2001 έως 24/11/2006.
- Almera Tino (V10) παραγωγής από 22/08/2001 έως 21/11/2005.
- Patrol (Y61) παραγωγής από 29/05/2000 έως 24/12/2012.
- Terrano II (R20) παραγωγής από 06/01/2003 έως 24/12/2012.
- X-Trail (T30) παραγωγής από 29/05/2000 έως 28/12/2012.
- Micra (K13) παραγωγής από 27/05/2010 έως 31/07/2012.
- Tiida (C11) παραγωγής από 13/01/2007 έως 31/08/2014.
- Note (E11) παραγωγής από 30/08/2005 έως 19/07/2013.
Υπενθυμίζεται ότι σε κάποια από τα επηρεαζόμενα οχήματα υπάρχει η πιθανότητα εμφάνισης αστοχίας στον αερόσακο συνοδηγού ή οδηγού. Συγκεκριμένα, σε ορισμένες εκδόσεις αναφλεκτήρων αερόσακων υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί εισροή υγρασίας στο εσωτερικό τους, προκαλώντας αλλοίωση του προωθητικού αερίου μέσα στον αναφλεκτήρα. Η αλλοίωση αυτή ενδέχεται να προκαλέσει μη κανονικό άνοιγμα του αερόσακου ενώ, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, η συνθήκη αυτή μπορεί να δημιουργήσει υπερβολική πίεση μέσα στον αναφλεκτήρα κατά το άνοιγμα του αερόσακου, με πιθανό αποτέλεσμα την αποκόλληση του αερόσακου από τη βάση στήριξής του. Κατά συνέπεια θα μπορούσε να προκληθεί κίνδυνος τραυματισμού οδηγού/συνοδηγού.
Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο πρόβλημα. Όλοι οι κάτοχοι των συγκεκριμένων οχημάτων που δεν έχουν μέχρι και σήμερα επισκεφθεί Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο Nissan θα ειδοποιηθούν εκ νέου με επιστολές από την εταιρεία “NIK. I. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.”, προκειμένου να προσέλθουν στο πλησιέστερο Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο του δικτύου NISSAN, ώστε να γίνει αντικατάσταση των αναφλεκτήρων του αερόσακου του συνοδηγού ή του οδηγού, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Με την αντικατάσταση του αερόσακου θα δοθεί στο όχημα Δωρεάν Οδική Βοήθεια Nissan για ένα έτος.
Διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι ο έλεγχος υπαγωγής του οχήματος στην εν λόγω ανάκληση μπορεί να γίνει και στο site της Εταιρίας www.nissan.gr επιλέγοντας “Ανάκληση Αερόσακου Takata”, εισάγοντας τον πλήρη αριθμό πλαισίου του οχήματος στο πεδίο Vin και επιλέγοντας Check. Η απάντηση του ελέγχου επί του παρόντος είναι στα Αγγλικά και έχει ως εξής: Μη επηρεαζόμενο όχημα: “Your vehicle is not affected by the Takata recall or has already been repaired according to our data. Should you need more information, please contact your Nissan dealer”.
Μετάφραση: “Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, το όχημά σας δεν επηρεάζεται από την ανάκληση Takata ή έχει ήδη επισκευαστεί. Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με Μέλος του Δικτύου Nissan”. Επηρεαζόμενο όχημα: “Your vehicle is affected by this recall, please contact your local dealer to arrange a repair. Should you need more information, please contact your Nissan dealer”. Μετάφραση: “Το όχημά σας επηρεάζεται από αυτή την ανάκληση. Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με Μέλος του Δικτύου Nissan για να κλείσετε ραντεβού για την επισκευή. Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με Μέλος του Δικτύου Nissan”.
Στο site της Εταιρίας www.nissan.gr μπορεί επίσης να γίνει αναζήτηση των Εξουσιοδοτημένων Συνεργείων Nissan για την Δωρεάν διενέργεια της ανάκλησης και την παροχή της Δωρεάν Οδικής Βοήθειας. Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι κάτοχοι παρακαλούνται να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας “NIK. I. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.”, στα τηλέφωνα 210-3489313 και 210-3489438.