Το υβριδικό XV της Subaru

Το υβριδικό XV της Subaru

Η Subaru όπως γνωρίζουμε όλοι είμαι μια εταιρεία που διατηρεί πολύ καιρό τους κινητήρες της χωρίς να προχωρά σε μεγάλες αλλαγές. Οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση όμως δε μπορούν να την αφήσουν να μένει πίσω και απλά να κοιτάει. Οι Ιάπωνες δημιούργησαν την υβριδική έκδοση του XV και την παρουσίασαν στην Αμερική ως Crosstrek Hybrid, λίγο πριν την Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Los Angeles.

Εξωτερικά δεν έχει διαφορές από το XV που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό έρχεται η αλλαγή στο ταμπλό με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Το μπλε με τους λευκούς δείκτες δίνει μια άλλη αίσθηση, ενώ η αλλαγή χρώματος με την οικονομική-οικολογική οδήγηση σε πράσινο και την πιο γρήγορη με την μεγαλύτερη κατανάλωση σε λευκό δείχνει τη συμπεριφορά του οδηγού.

Αυτό που φέρνει τη μεγαλύτερη αλλαγή είναι το υβριδικό σύνολο, το οποίο ονομάζεται StarDrive. Ο γνωστός δίλιτρος Boxer 4κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυάζονται με το Lineartronic σύστημα μετάδοσης, το οποίο είναι το γνωστό κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων της Subaru.

Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας εκκινεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως ταυτόχρονα λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ο δεύτερος κινητήρας δίνει την κίνηση στο αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα με την πέδηση φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 8,8 kWh, που δεν είναι άλλη από αυτή που χρησιμοποιεί το Toyota Prius.

Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 137 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να είναι 18,5 κιλά. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 118 ίππους και 20,5 κιλά ροπής, ενώ η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 150 ίππους, χωρίς να αποκαλύπτουν οι Ιάπωνες τη μέγιστη ροπή. Μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα το XV Hybrid μπορεί να διανύσει μια απόσταση 27 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Η μέση κατανάλωση είναι 6,7 λίτρα/100χλμ, ενώ με ένα ντεπόζιτο μπορεί να διανύσει 772 χιλιόμετρα.

Όπως αναφέραμε η επίσημη παρουσίαση του στο κοινό θα γίνει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Los Angeles, με τις πωλήσεις να ξεκινάνε από την αμερικάνικη αγορά, με την τιμή να κοστίζει 34.995$ ή κάτι λιγότερο από 31.000€. Τέλος, στην Ευρώπη αναμένεται να το δούμε μέσα στο 2019 και με την ονομασία XV Hybrid.