Το οικολογικό μοντέλο της Hyundai λέγεται Ioniq

Το οικολογικό μοντέλο της Hyundai λέγεται Ioniq

Το πιο οικολογικό της μοντέλο παρουσίασε η Hyundai στα τέλη Μαρτίου, το επονομαζόμενο Ioniq που αποτελεί έκπληξη, αφού είναι το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που θα διαθέτει τρεις ηλεκτρικές μονάδες ισχύος στην ίδια πλατφόρμα, με τους στόχους να είναι η εξαιρετική απόδοση και εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας. Έτσι το Ioniq θα διατίθεται στις εκδόσεις Ioniq Hybrid, Ioniq Plug – In Hybrid και Ioniq Electric.

hyundai ioniq 5Εμφανισιακά το νέο Ioniq ξεφεύγει από το γνωστό βαρετό σχεδιασμό των ηλεκτρικών μοντέλων παλαιότερων ετών και υιοθετεί τη σχεδιαστική υπογραφή της εταιρίας. Οι άνθρωποι της Hyundai λοιπόν εκτός από την χρήση των διακριτών χαρακτηριστικών της μάρκας, έδωσαν στοιχεία στο νέο τους μοντέλο που να αποδεικνύει το φουτουριστικό του χαρακτήρα. Σημαντικό ρόλο στην εξωτερική εμφάνιση έπαιξε και η προσπάθεια να βελτιώσει στο μέγιστο την αεροδυναμική του Ioniq, έτσι ώστε η οικονομία καυσίμου να βελτιστοποιηθεί.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ένα όχημα με Sport εμφάνιση, Hatchback προσέγγιση, απαλές γραμμές και αεροδυναμικά αποδοτικό, με βοηθήματα που διαμορφώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αποδοτικότητας στα 0,24 Cd. Βέβαια, κάθε έκδοση του Ioniq διαθέτει τα δικά της στοιχεία που την κάνουν να διαφέρει από τις άλλες.

hyundai ioniq 8Τα Ioniq Hybrid και Ioniq Plug – In Hybrid εξαιτίας της ύπαρξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης, στο εμπρός μέρος διαθέτουν αεραγωγούς όπως η εξάγωνη γρίλια για τη σωστή ροή αέρα και ψύξη του κινητήρα, ενώ και τα δύο διαθέτουν LED φώτα ημέρας σε σχήμα C καθώς και Bi – Xenon φωτιστικά σώματα. Για το Ioniq Hybrid οι επιλογές των χρωμάτων είναι έξι, οι Black Noir Pearl, Symphony Air Silver, Electric Blue Metallic, Ceramic White, Sienna Brown και Summit Gray. Διπλός χρωματισμός προσφέρεται και για τις ειδικές ζάντες αλουμινίου 15 ή 17”. Μία από τις διαφορές ανάμεσα στο Hybrid και το Plug – In Hybrid είναι η ύπαρξη της υποδοχής του ρεύματος στο εμπρός αριστερό φτερό, ενώ η δεύτερη έκδοση διαθέτει στον εξοπλισμό της ζάντες 16”.

Όσον αφορά στο Ioniq Electric, στο εμπρός μέρος λείπει η γρίλια, αφού δεν υπάρχει βενζινοκινητήρας για να είναι απαραίτητη η ψύξη του και έτσι στο ίδιο μέρος υπάρχει μία επίπεδη καθαρή επιφάνεια. Μία ακόμη διαφορά σε σχέση με τις δύο άλλες εκδόσεις είναι η χρήση λαμπτήρων τεχνολογίας LED και για την μικρή σκάλα ενώ το σχέδιο των πίσω LED φωτιστικών σωμάτων είναι μοναδικό.

hyundai ioniq 10Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός ακολουθεί το “Purified High – Tech” πρότυπο. Κύρια  χαρακτηριστικά είναι η άνεση, η κομψότητα, η ορθή χρήση του χώρου, καθώς και η προσεκτική επιλογή τοποθέτησης των διάφορων στοιχείων, όπως για παράδειγμα η λογική δομή των κουμπιών για καλύτερη εργονομία. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό είναι οικολογικά και προάγουν ακόμη περισσότερο τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Αξιοσημείωτη διαφορά ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις του Ioniq είναι ο περισσότερος χώρος ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού που υπάρχει στο Ioniq Electric, αφού η ρύθμιση των καθισμάτων γίνεται μέσω κουμπιών, αφαιρώντας έτσι όλους τους γνωστούς χειροκίνητους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνταν για αυτή τη δουλειά. Επιπλέον, η έκδοση Electric διαθέτει ηλεκτρονικό χειρόφρενο (EPB), γεγονός που προσθέτει χώρο στην κεντρική κονσόλα.

hyundai ioniq 2Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Ioniq διαθέτει πολλά στοιχεία τελευταίας τεχνολογίας, όπως μία οθόνη 7” υψηλής ευκρίνειας που απεικονίζονται όλα τα όργανα ελέγχου του κινητήρα, το ταχύμετρο, ενώ μέσω αυτής δίνεται στον οδηγό και η πληροφορία για το πρόγραμμα οδήγησης που χρησιμοποιεί. Οι επιλογές είναι δύο, ECO και SPORT, με την οθόνη στην επιλογή SPORT να υιοθετεί ψηφιακή απεικόνιση για τα χιλιόμετρα, η οποία περιβάλλεται από το στροφόμετρο.

Φυσικά το τεχνολογικά εξελιγμένο Ioniq δε θα μπορούσε να μη διαθέτει το σύστημα Hyundai Blue Link, το οποίο προσφέρει αρκετές δυνατότητες στους επιβάτες, όπως εκκίνηση του κλιματισμού εξ αποστάσεως, εύρεση του οχήματος μέσω του συστήματος Car Finder, Οδική βοήθεια μέσω του Enhanced Roadside Assistance, αλλά και ανάκτηση κλεμμένου οχήματος χάρη στο Stolen Vehicle Recovery. Το Blue Link μπορεί κανείς να το διαχειριστεί από την ιστοσελίδα MyHyundai.com, από το Smartphone, ενώ αρκετές επιλογές προσφέρονται και μέσω Wearables, όπως τα Smartwatches.

hyundai ioniq 9Το ίδιο πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός που αφορά στην ασφάλεια, με το Ioniq να έχει εφοδιαστεί με αρκετά συστήματα, όπως τα Lane Change Assist, Rear Cross – Traffic Alert που ειδοποιεί τον οδηγό για διάφορα αντικείμενα που έχουν πορεία προς το όχημα και μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα, Automatic Emergency Brake, Smart Cruise Control, Tire Pressure Monitoring System και Pedestrian Detection.

Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή το κύριο χαρακτηριστικό του νέου Ioniq είναι οι τρεις διαφορετικές μονάδες ισχύος που βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση και χρησιμοποιούν την ίδια ακριβώς πλατφόρμα. Κάθε έκδοση λοιπόν διαθέτει μία διαφορετική μονάδα ισχύος με τις Hybrid και Plug – In Hybrid να συνδυάζουν τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα με έναν εσωτερικής καύσης. Ξεκινώντας από το Ioniq Hybrid, και όσον αφορά στον βενζινοκινητήρα, πρόκειται για αυτόν των 1.600 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού που ακολουθεί τον κύκλο Atkinson και αποδίδει 104 ίππους και 15 κιλά ροπής.

hyundai ioniq 3Το δεύτερο μέλος της μονάδας ισχύος είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτείται από τις μπαταρίες χωρητικότητας 1.36 kWh και αποδίδει 43 ίππους και 17 κιλά ροπής. Χάρη στην ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνεται η αμεσότητα στη λειτουργία της μονάδας στις χαμηλές στροφές, ενώ ταυτόχρονα αισθητή γίνεται η παρουσία του και στις ψηλές στροφές, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 139 ίππους. Ο ίδιος βενζινοκινητήρας υπάρχει κάτω από το καπό και του Plug – In Hybrid, με τον ηλεκτροκινητήρα ωστόσο αυτή τη φορά να αποδίδει 60 ίππους. Μέσω της επιλογής All – Electric δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να χρησιμοποιήσει μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, με την αυτονομία να αγγίζει τα 40 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση.

Το αμιγώς ηλεκτρικό πακέτο του Ioniq Electric είναι και το πιο οικολογικό, με τις μπαταρίες των 28 kWh να τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα των 120 ίππων και των 23,4 κιλών ροπής. Όλοι ωστόσο γνωρίζουμε ότι ένα από τα κύρια προβλήματα με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να είναι η αυτονομία που προσφέρουν, αλλά τα 180 περίπου χιλιόμετρα του Ioniq Electric είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός που καλύπτει αρκετές καθημερινές ανάγκες.

hyundai ioniq 6Ένα ακόμη γνωστό πρόβλημα των ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων είναι το αυξημένο βάρος αλλά και ο μεγάλος όγκος των μπαταριών. Για τη Hyundai τα δύο αυτά προβλήματα δεν αποτέλεσαν εμπόδιο εξαιτίας της χρήσης μπαταριών λιθίου Polymer και όχι Non Polymer που είναι 20% πιο βαριές και με πιο εύκολη αποθήκευση χάρη στο μέγεθός τους. Επίσης, σημαντική δουλειά έχει γίνει και για τη μείωση του βάρους του κινητήρα που πλέον χρησιμοποιεί υλικά κατά 10% πιο λεπτά.

Η μετάδοση της κίνησης διαφέρει και αυτή από τις κλασικές επιλογές της κατηγορίας των υβριδικών/ηλεκτρικών μοντέλων, αφού στο Ioniq δεν υπάρχει το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, με τη Hyundai να επιλέγει τη χρήση του EcoShift αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, επιτυγχάνοντας έτσι μικρότερο επίπεδο τριβών και αύξηση της αποδοτικότητας του μηχανικού συνόλου. Όπως και για τον κινητήρα, έτσι και για το κιβώτιο οι επιλογές λειτουργίας είναι δύο, η ECO και η SPORT.

hyundai ioniq 1Στην επιλογή ECO η αλλαγή των σχέσεων γίνεται νωρίτερα στο σημείο της βέλτιστης ροπής επιτυγχάνοντας την καλύτερη οικονομία καυσίμου στην κατηγορία του. Εάν όμως επιλέξει κανείς την SPORT λειτουργία τότε το κιβώτιο θα διατηρεί τις μικρότερες σχέσεις για περισσότερο χρόνο, ώστε να προσφέρει την μέγιστη ισχύ μέσα από τη χρήση και των δύο κινητήρων.

Τέλος, αρκετή δουλειά έχει γίνει και στον  τομέα των κρατημάτων του αυτοκινήτου, με τις δύο υβριδικές εκδόσεις να χρησιμοποιούν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση, με στόχο την μείωση των απωλειών σε άνεση και κράτημα που προσφέρουν αναρτήσεις άλλης γεωμετρίας. Επιπλέον, χάρη στην χρήση αλουμινίου για πολλά τμήματα της ανάρτησης στο εμπρός και το πίσω μέρος, μειώθηκε σημαντικά το βάρος του οχήματος.

hyundai ioniq 7Όσον αφορά στο Ioniq Hybrid και Plug – In Hybrid εξαιτίας της τοποθέτησης των μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα, μειώθηκε το κέντρο βάρους, προσφέροντας καλύτερο κράτημα στο όχημα. Το Ioniq Electric έμεινε εκτός, διότι οι επιλογές για την ανάρτηση είναι διαφορετικές σχετικά με τις άλλες δύο εκδόσεις, αφού οι μπαταρίες που βρίσκονται κάτω από τους πίσω επιβάτες, καλύπτουν πλέον μεγαλύτερο όγκο και έτσι ήταν αναγκαία η χρήση ημιάκαμπτου άξονα που δημιουργεί τον απαραίτητο χώρο.

Το νέο Hyundai Ioniq ίσως να είναι το όχημα με την πιο πλήρη ηλεκτρική γκάμα στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που θα προσελκύσει πολλούς διαφορετικούς τύπους οδηγών. Είναι σίγουρο ότι με βάση το Ioniq, η κορεάτικη φίρμα μπορεί να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τις υβριδικές τεχνολογίες της κινούμενη προς ένα πιο μελλοντικό πλάνο εξέλιξης οχημάτων. Για την χώρα μας δεν έχουμε στοιχεία για το πότε και εάν θα κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά σίγουρα με τη σωστή τιμολόγηση θα μπορούσε να αποτελέσει μία εξαιρετική λύση για τα ελληνικά δεδομένα, αφού στο μικρό συνολικά οδικό δίκτυο της χώρας, η χρήση ακόμη και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι εφικτή.

Δημήτρης Τσιάρας