
Το οικολογικό μοντέλο της Hyundai λέγεται Ioniq
Το πιο οικολογικό της μοντέλο παρουσίασε η Hyundai στα τέλη Μαρτίου, το επονομαζόμενο Ioniq που αποτελεί έκπληξη, αφού είναι το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που θα διαθέτει τρεις ηλεκτρικές μονάδες ισχύος στην ίδια πλατφόρμα, με τους στόχους να είναι η εξαιρετική απόδοση και εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας. Έτσι το Ioniq θα διατίθεται στις εκδόσεις Ioniq Hybrid, Ioniq Plug – In Hybrid και Ioniq Electric.
Εμφανισιακά το νέο Ioniq ξεφεύγει από το γνωστό βαρετό σχεδιασμό των ηλεκτρικών μοντέλων παλαιότερων ετών και υιοθετεί τη σχεδιαστική υπογραφή της εταιρίας. Οι άνθρωποι της Hyundai λοιπόν εκτός από την χρήση των διακριτών χαρακτηριστικών της μάρκας, έδωσαν στοιχεία στο νέο τους μοντέλο που να αποδεικνύει το φουτουριστικό του χαρακτήρα. Σημαντικό ρόλο στην εξωτερική εμφάνιση έπαιξε και η προσπάθεια να βελτιώσει στο μέγιστο την αεροδυναμική του Ioniq, έτσι ώστε η οικονομία καυσίμου να βελτιστοποιηθεί.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ένα όχημα με Sport εμφάνιση, Hatchback προσέγγιση, απαλές γραμμές και αεροδυναμικά αποδοτικό, με βοηθήματα που διαμορφώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αποδοτικότητας στα 0,24 Cd. Βέβαια, κάθε έκδοση του Ioniq διαθέτει τα δικά της στοιχεία που την κάνουν να διαφέρει από τις άλλες.
Όσον αφορά στο Ioniq Electric, στο εμπρός μέρος λείπει η γρίλια, αφού δεν υπάρχει βενζινοκινητήρας για να είναι απαραίτητη η ψύξη του και έτσι στο ίδιο μέρος υπάρχει μία επίπεδη καθαρή επιφάνεια. Μία ακόμη διαφορά σε σχέση με τις δύο άλλες εκδόσεις είναι η χρήση λαμπτήρων τεχνολογίας LED και για την μικρή σκάλα ενώ το σχέδιο των πίσω LED φωτιστικών σωμάτων είναι μοναδικό.
Αξιοσημείωτη διαφορά ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις του Ioniq είναι ο περισσότερος χώρος ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού που υπάρχει στο Ioniq Electric, αφού η ρύθμιση των καθισμάτων γίνεται μέσω κουμπιών, αφαιρώντας έτσι όλους τους γνωστούς χειροκίνητους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνταν για αυτή τη δουλειά. Επιπλέον, η έκδοση Electric διαθέτει ηλεκτρονικό χειρόφρενο (EPB), γεγονός που προσθέτει χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Φυσικά το τεχνολογικά εξελιγμένο Ioniq δε θα μπορούσε να μη διαθέτει το σύστημα Hyundai Blue Link, το οποίο προσφέρει αρκετές δυνατότητες στους επιβάτες, όπως εκκίνηση του κλιματισμού εξ αποστάσεως, εύρεση του οχήματος μέσω του συστήματος Car Finder, Οδική βοήθεια μέσω του Enhanced Roadside Assistance, αλλά και ανάκτηση κλεμμένου οχήματος χάρη στο Stolen Vehicle Recovery. Το Blue Link μπορεί κανείς να το διαχειριστεί από την ιστοσελίδα MyHyundai.com, από το Smartphone, ενώ αρκετές επιλογές προσφέρονται και μέσω Wearables, όπως τα Smartwatches.
Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή το κύριο χαρακτηριστικό του νέου Ioniq είναι οι τρεις διαφορετικές μονάδες ισχύος που βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση και χρησιμοποιούν την ίδια ακριβώς πλατφόρμα. Κάθε έκδοση λοιπόν διαθέτει μία διαφορετική μονάδα ισχύος με τις Hybrid και Plug – In Hybrid να συνδυάζουν τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα με έναν εσωτερικής καύσης. Ξεκινώντας από το Ioniq Hybrid, και όσον αφορά στον βενζινοκινητήρα, πρόκειται για αυτόν των 1.600 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού που ακολουθεί τον κύκλο Atkinson και αποδίδει 104 ίππους και 15 κιλά ροπής.
Το αμιγώς ηλεκτρικό πακέτο του Ioniq Electric είναι και το πιο οικολογικό, με τις μπαταρίες των 28 kWh να τροφοδοτούν με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα των 120 ίππων και των 23,4 κιλών ροπής. Όλοι ωστόσο γνωρίζουμε ότι ένα από τα κύρια προβλήματα με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να είναι η αυτονομία που προσφέρουν, αλλά τα 180 περίπου χιλιόμετρα του Ioniq Electric είναι ένας ικανοποιητικός αριθμός που καλύπτει αρκετές καθημερινές ανάγκες.
Η μετάδοση της κίνησης διαφέρει και αυτή από τις κλασικές επιλογές της κατηγορίας των υβριδικών/ηλεκτρικών μοντέλων, αφού στο Ioniq δεν υπάρχει το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, με τη Hyundai να επιλέγει τη χρήση του EcoShift αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, επιτυγχάνοντας έτσι μικρότερο επίπεδο τριβών και αύξηση της αποδοτικότητας του μηχανικού συνόλου. Όπως και για τον κινητήρα, έτσι και για το κιβώτιο οι επιλογές λειτουργίας είναι δύο, η ECO και η SPORT.
Τέλος, αρκετή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα των κρατημάτων του αυτοκινήτου, με τις δύο υβριδικές εκδόσεις να χρησιμοποιούν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση, με στόχο την μείωση των απωλειών σε άνεση και κράτημα που προσφέρουν αναρτήσεις άλλης γεωμετρίας. Επιπλέον, χάρη στην χρήση αλουμινίου για πολλά τμήματα της ανάρτησης στο εμπρός και το πίσω μέρος, μειώθηκε σημαντικά το βάρος του οχήματος.
Το νέο Hyundai Ioniq ίσως να είναι το όχημα με την πιο πλήρη ηλεκτρική γκάμα στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που θα προσελκύσει πολλούς διαφορετικούς τύπους οδηγών. Είναι σίγουρο ότι με βάση το Ioniq, η κορεάτικη φίρμα μπορεί να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τις υβριδικές τεχνολογίες της κινούμενη προς ένα πιο μελλοντικό πλάνο εξέλιξης οχημάτων. Για την χώρα μας δεν έχουμε στοιχεία για το πότε και εάν θα κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά σίγουρα με τη σωστή τιμολόγηση θα μπορούσε να αποτελέσει μία εξαιρετική λύση για τα ελληνικά δεδομένα, αφού στο μικρό συνολικά οδικό δίκτυο της χώρας, η χρήση ακόμη και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι εφικτή.
Δημήτρης Τσιάρας