Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος δείχνοντας στις εταιρείες πως είναι πλέον αναπόφευκτο να μη δημιουργούν ηλεκτρικά μοντέλα. Ένα ακόμη καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα είναι και το EV9 της Kia. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP και είναι 6θέσιο ή 7θέσιο. Το μεγάλο SUV έχει μήκος 5,01 μέτρα, πλάτος 1,98 μέτρα, ύψος 1,75 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3,10 μέτρα.

Εξωτερικά υπάρχει η κλειστή μάσκα με τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία αποτελούνται από μικρά LED λαμπάκια, ενώ υπάρχουν και τα LED φώτα ημέρας που έχουν έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό. Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχει και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, ενώ βλέπουμε και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου με νέο σχεδιασμό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα δερμάτινα μαύρα-λευκά καθίσματα και το δερμάτινο τιμόνι των τεσσάρων ακτινών με τα χειριστήρια. Παράλληλα, υπάρχει η ενιαία μεγάλη οθόνη, η οποία χωρίζεται σε δύο μέρη (12,3” το κάθε ένα), ένα για τον πίνακα οργάνων και ένα αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει αφαιρεθεί, αφού το αυτοκίνητο είναι αυτόματο. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν δύο μικρές οθόνες που δείχνουν ότι καλύπτουν οι εξωτερικές κάμερες που λειτουργούν αντί για τους κλασσικούς καθρέπτες.

Μηχανικά το νέο EV9 διαθέτει τρεις εκδόσεις. Η βασική έκδοση είναι πισωκίνητη αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 218 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 35,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,2”, ενώ τροφοδοτείται από τη μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 76,1 kWh. Η δεύτερη επιλογή είναι πάλι με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 35,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 9,4”, ενώ η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 541 χιλιόμετρα.

Τέλος, υπάρχει και η πιο ισχυρή έκδοση, η οποία αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 385 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 61,1 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6”, ενώ με τη λειτουργία του Boost ολοκληρώνεται σε 5,3”, με τη μέγιστη ροπή να αυξάνεται στα 71,3 κιλά. Η αυτονομία της βασική έκδοσης και της πιο ισχυρής δεν αποκαλύφθηκαν, όμως ανακοινώθηκε πως με έναν ταχυφορτιστή μέσα σε 15’ μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 239 χιλιομέτρων.

Το νέο Kia EV9 διαθέτει το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP), ενώ υποστηρίζεται η αυτόνομη λειτουργία επιπέδου 3. Σε αυτό το σύστημα υπάρχουν 15 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο LiDAR, οι οποίοι μπορούν να ανιχνεύσουν αντικείμενα σε ένα πλήρες οπτικό πεδίο 360ο για την αποφυγή πιθανών συγκρούσεων. Μπορεί το σύστημα να λειτουργεί αυτόματα, αλλά σύμφωνα με την Kia ο οδηγός θα πρέπει πάντα να είναι σε εγρήγορση στην περίπτωση που χρειαστεί το οτιδήποτε.

Για όποιον ενδιαφέρεται θα χρειαστεί να κάνει υπομονή, αφού όπως ανακοινώθηκε το νέο EV9 θα ξεκινήσει την κυκλοφορία του άμεσα από την αγορά της Νότιας Κορέας. Στις υπόλοιπές αγορές αναμένεται στο δεύτερο 6μηνο της χρονιάς που διανύουμε, ενώ μέσα στο 2025 αναμένεται να παρουσιαστεί η έκδοση GT.