Το Renault 5 όλοι το γνωρίζουμε. Το γαλλικό μοντέλο μπορεί να έχει σταματήσει να κυκλοφορεί από το 1996, όμως πάντα υπήρχε στο μυαλό όλων. Όπως φαίνεται το ίδιο έκαναν και οι Γάλλοι, επαναφέροντας το συγκεκριμένο μοντέλο. Φυσικά, θα είναι σύγχρονο και ηλεκτρικό, αλλά πριν φτάσουν στο αυτοκίνητο που θα μπει στην παραγωγή παρουσίασαν το νέο Renault R5 Turbo 3E Concept.

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για ένα μοντέρνο EV πρωτότυπο μοντέλο, το οποίο εμφανισιακά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Το R5 Turbo 3E Concept αποτελεί τη συνέχεια των μοντέλων παραγωγής R5 Turbo και R5 Turbo 2 από τη δεκαετία του ’80, το οποίο είναι χτισμένο σε σωληνωτό πλαίσιο με roll bars εγκεκριμένα από τη FIA. Η τεράστια πίσω αεροτομή εξιτάρει ακόμα και τον πιο δύσπιστο, αφού φαίνεται ότι είναι ένα αυτοκίνητο ασταμάτητο. Το νέο πρωτότυπο μοντέλο έχει μήκος 4,00 μέτρα, πλάτος 2,02 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,54 μέτρα.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ ο χρωματισμός του είναι ιδιαίτερος, ιδίως με τα ροζ κρύσταλλα. Επιπλέον, υπάρχουν οι ροζ, μπλε και κίτρινες LED λωρίδες μαζί με πρόσθετα LED τύπου Rally στον προφυλακτήρα. Ομοίως, τα πίσω φώτα είναι μικρότερα, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα ανοίγματα. Οι ζάντες τύπου aero μεγέθους 19” μπροστά και 20” πίσω, με ελαστικά 225/35 μπροστά και 325/25 πίσω το κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακό. Παράλληλα υπάρχει και ένα bodykit με αεροδυναμικά βοηθήματα που το κάνει άκρως επιθετικό.

Στο εσωτερικό, βρίσκουμε τα δύο αγωνιστικά καθίσματα από ανθρακονήματα της Sabelt, ένα φουτουριστικό ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 οθονών, το ταμπλό σε ρετρό στυλ με ταπετσαρία ταρτάν και Alcantara και το χειρόφρενο σε στυλ Drift. Επιπλέον, υπάρχει και ένα αρκουδάκι με την ονομασία Drifty με στόχο να βοηθήσει τους επιβάτες να χαλαρώσουν μετά από μια παράσταση Drift. Τέλος, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες Turbo (Drifting), Track Invader (Playing), Donut (360-degree spins) κλπ.

Μηχανικά το Renault R5 Turbo 3E Concept τροφοδοτείται από ένα σετ ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένων στο πίσω μέρος, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 375 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 71,3 κιλά. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, με τους Γάλλους να λένε πως είναι το πλέον κατάλληλο για Drift. To 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 3,5”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ/ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 42 kWh απαιτεί μόλις δύο ώρες για μια πλήρη φόρτιση, με τον φορτιστή των 380 Volt.

Το νέο πρωτότυπο ηλεκτρικό Renault διαθέτει 10 κάμερες, οι οποίες μπορούν να καταγράφουν ανά πάσα ώρα και στιγμή το κάψιμο των ελαστικών από έναν οδηγό που απολαμβάνει την οδήγηση του Drift. Τέλος, το νέο Renault R5 Turbo 3E Concept για όσους θέλουν να το δουν από κοντά και έχουν την ευχέρεια μπορούν να το κάνουν στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκίνητού που θα γίνει στο Παρίσι 17 με 23 Οκτωβρίου.