Η Hyundai παρουσίασε επίσημα τον νέο αμιγώς ηλεκτρικό Crossover με την ονομασία IONIQ 5. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP και έχει μήκος 4,63 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα, ύψος 1,60 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3 μέτρα. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να το επιλέξει ανάμεσα σε 9 χρωματισμούς. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες το IONIQ 5 είναι ένα ιδιαίτερο όχημα σχεδιαστικά. Η μάσκα είναι κλειστή όπως σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα LED φωτιστικά σώματα με τα DRLs φώτα ημέρας όμως και οι νευρώσεις στο καπό θέλουν να δείξουν ένα διαφορετικό αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα Pixel LED φωτιστικά σώματα, τα οποία θέλουν να δώσουν μια άλλη χάρη μαζί με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Οι λαβές των θυρών είναι κρυφές, ενώ για όσους θέλουν μπορούν να φύγουν οι γνωστοί σε όλους μας πλαϊνοί καθρέπτες και στη θέση τους να τοποθετηθούν κάμερες. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20”.

Στο εσωτερικό η Hyundai ήθελε να δώσει ένα διαφορετικό μοντέλο. Έτσι υπάρχουν δύο έγχρωμες οθόνες μεγέθους 12” που θυμίζουν Tablet. Η μια είναι για τον πίνακα οργάνων, ενώ η άλλη είναι αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Παράλληλα η κεντρική κονσόλα μπορεί να μετακινηθεί έως και 140 χιλιοστά για να μεγαλώσουν περισσότερο οι χώροι. Τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά αναδιπλούμενα, ενώ το πάχος τους έχει μειωθεί κατά 30% για να υπάρχουν ακόμα μεγαλύτεροι χώροι στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 531 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.600 λίτρα.

Μηχανικά το νέο IONIQ 5 τροφοδοτείται από έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολικά τέσσερις εκδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 168 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 35,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,5”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 185 χλμ/ώρα, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 58 kWh. Στη δεύτερη περίπτωση η μέγιστη ισχύς ανεβαίνει στους 232 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 61,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,1”, με την τελική ταχύτητα και εδώ να φτάνει τα 185 χλμ/ώρα. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το σύστημα τετρακίνησης.

Επιπλέον, υπάρχει και η μεγαλύτερη μπαταρία των 72,6 kWh, όπου στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 215 ίππους με τη μέγιστη ροπή να παραμένει στα 35,6 κιλά. Στην άλλη περίπτωση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες η μέγιστη ισχύς ανεβαίνει στους 302 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή παραμένει και εδώ στα 61,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,2”, ενώ όπως σε όλες τις περιπτώσεις η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ/ώρα. Όσο για τη φόρτιση; Η Hyundai ανακοίνωσε πως με ένα φορτιστή ισχύος 350 kW σε παροχή 800 Volt χρειάζονται μόλις 18’ για να φτάσει η μπαταρία από το 10% στο 80%, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει έως τα 480 χιλιόμετρα.

Ο εξοπλισμός διαθέτει ότι πιο σύγχρονο υπάρχει. Επιπλέον διατίθενται η head-up display οθόνη, ενώ από πλευράς ασφαλείας υπάρχουν τα συστήματα Highway Driving Assist 2, Forward Collision-Avoidance Assist, Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Intelligent Speed Limit Assist, Driver Attention Warning και High Beam Assist. Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να κάνουν λίγη υπομονή, αφού το νέο Hyundai IONIQ 5, αναμένεται να βρεθεί στις αγορές μέχρι το τέλος του χρόνου.