Το DS 3 είναι το μικρότερο μοντέλο της γαλλικής φίρμας και το νέο μοντέλο εκτός ότι περιλαμβάνει αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και διαθέτει νέα τεχνολογικά στοιχεία, αλλάζει όνομα, αφού αποβάλλει από επάνω του το προσωνύμιο Crossback. Πλέον το DS 3 θέλει να χαράξει μια νέα πορεία προσελκύοντας ακόμη περισσότερο το αγοραστικό κοινό. Παράλληλα η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αποκτά μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και καλύτερες επιδόσεις.
Οι εξωτερικές αλλαγές εστιάζονται στα νέα LED DRL “DS Wings” φωτιστικά σώματα, στη νέα μάσκα και στους νέους προφυλακτήρες. Επιπλέον, δεν υπάρχουν πλέον οι χρωμιωμένες επιφάνειες, ενώ έχει βελτιωθεί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος η μοναδική αλλαγή είναι η μαύρη λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα από τη μια άκρη στην άλλη περιλαμβάνοντας και το λογότυπο DS Automobiles.
Αλλαγές υπάρχουν και στις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17” και 18” περιλαμβάνοντας νέα σχέδια. Για όσους θέλουν υπάρχουν και δύο νέα χρώματα τα Diva Red και Lacquered Grey, ενώ παραμένουν τα Crystal Pearl, Platinum Grey, Artense Grey, Perla Nera Black και Polar White. Τέλος, όλα τα χρώματα μπορούν να συνδυαστούν με την οροφή Perla Black ή Carat Grey για να δημιουργούν αντίθεση.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 7”, αλλά και την ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 10,3”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας DS IRIS. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας, ενώ οι αεραγωγοί είναι σε σχήμα διαμαντιού. Παράλληλα υπάρχει και το ηχοσύστημα της Focal Electra, με τα 12 ηχεία συνολικής ισχύς 515 Watt.
Μηχανικά δεν έχει αλλάξει τίποτα, αφού παραμένουν ο ένας κινητήρας βενζίνης με τις δύο εκδόσεις, η μια έκδοση πετρελαίου και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Οι εκδόσεις βενζίνης είναι με τον PureTech κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 100 και τους 130 ίππους. Η έκδοση πετρελαίου αποτελείται από τον BlueHDi κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 130 ίππους, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι με έναν ηλεκτροκινητήρα και τη μέγιστη ισχύ των 156 ίππων.
Η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει τη μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 54 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 500 χιλιόμετρα. Παράλληλα με τον ταχυφορτιστή των 100 kW για μια φόρτιση από το 0 στο 80% απαιτούνται μόλις 25’, ενώ σε μια απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Από πλευράς ασφάλειας υπάρχουν τα συστήματα Lane Keeping Assist, Traffic Sign Recognition και Active Safety Brake. Παράλληλα υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Cruise Control και Stop & Go. To σύστημα Active Safety Brake έχει δυνατότητα ανίχνευσης άλλων οχημάτων, ποδηλατών και πεζών, ενώ το αυτόματο φρενάρισμα λειτουργεί από τα 5 έως τα 140 χλμ/ώρα περιορίζοντας τις πιθανότητες σύγκρουσης.
Το νέο DS 3 μπορεί να μην έχει μεγάλες αλλαγές, όμως είναι ουσιαστικές. Στη Γαλλία οι τιμές ξεκινούν από 30.100€ και φτάνουν στο ακριβότερο DS 3 E-TENSE στα 41.700€. Υπολογίζουμε ότι στη χώρα μας θα είναι κάτι λίγο ακριβότερες, αλλά αυτό θα φανεί όταν το νέο DS 3 βρεθεί στην ελληνική αγορά.