Το Subaru BRZ είναι ένα από τα σπορ αυτοκίνητα που έχει κερδίσει το δικό του κοινό. Οι Ιάπωνες παρουσιάζουν το νέο μοντέλο και υπόσχονται πως αυτό θα έχει το κάτι παραπάνω από τα προηγούμενα. Άλλωστε στη Subaru γνωρίζουν πολύ καλά πώς να προσελκύσουν τους υποψήφιους αγοραστές. Το 2011 πρωτοεμφανίστηκε και από τότε πέρασαν 9 χρόνια αποδεικνύοντας κάθε χρόνο που περνάει πως δεν είναι κάτι που απλά πέρασε από την αυτοκίνηση.

Οι Ιάπωνες τονίζουν πως το νέο BRZ σχεδιάστηκε για να προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση δείχνοντας τον πραγματικό σπορ χαρακτήρα του. Βέβαια, η συνεργασία με την Toyota δε σταμάτησε, με τους Ιάπωνες να έχουν τροποποιήσει το πλαίσιο του αμαξώματος. Το νέο BRZ βασίζεται στην πλατφόρμα Subaru Global Platform και διαθέτει αυξημένη κατά 60% πρόσθια πλευρική κάμψη, ενώ κατά 50% έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψίας του. Αυτά και μόνο αρκούν για να έχει το νέο BRZ βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του τιμονιού, ενώ προσφέρει και καλύτερη πρόσφυση στις στροφές.

Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,26 μέτρα, πλάτος 1,77 μέτρα, ύψος 1,31 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,57 μέτρα. Η χρήση αλουμινίου στα φτερά, στο καπό και στην οροφή μειώνει το επιπλέον βάρος που πήρε από τον μεγαλύτερο κινητήρα, προσφέροντας ακόμη καλύτερη παθητική ασφάλεια. Σχεδιαστικά δεν έχει μεγάλες αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο διατηρώντας το στυλ του. Οι αλλαγές εστιάζονται στο νέο πίσω μέρος και στη νέα αεροτομή. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17” και διαστάσεις ελαστικών 215/45 ή προαιρετικά με αυτές των 18” και διαστάσεις ελαστικών 215/40.

Στο εσωτερικό και εδώ παραμένει η γνωστή διάταξη των καθισμάτων 2+2. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο τα πίσω καθίσματα είναι πτυσσόμενα μεγαλώνοντας το χώρο αποσκευών για να χωρέσει ακόμα και ποδήλατο ή ακόμη και τέσσερα άλλα ελαστικά στην περίπτωση που βρεθεί στην πίστα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 7” έχει τοποθετημένο στη μέση το στροφόμετρο έχοντας ανάμεσα το ταχύμετρο. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν οι ενδείξεις της θερμοκρασίας του νερού και του κινητήρα, της βενζίνης, καθώς και της μπαταρίας. Επιπλέον, υπάρχει και η οθόνη αφής μεγέθους 8”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο 4κύλινδρος Boxer κινητήρας (FA24) χωρητικότητας 2,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 228 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 25,4 κιλά. Η ροπή έχει αυξηθεί κατά 15%, με τη σχέση συμπίεσης να είναι 13,5:1, ενώ η διάμετρος των εμβόλων φτάνει τα 94 χιλιοστά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ πλέον υπάρχει και το αντίστοιχο αυτόματο κιβώτιο που κάνει πιο άνετη την οδήγηση.

Το νέο Subaru BRZ έχει κατασκευαστεί και για να μπορεί να μπει στην πίστα διαθέτοντας το σύστημα πρόσφυσης και σταθερότητας Vehicle Stability Control (VSC), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαλέξει την οδήγηση που θέλει μέσα από 5 διαφορετικές ρυθμίσεις. Επιπλέον, το VSC μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, με τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Η παραγωγή του νέου Subaru BRZ θα γίνει στο εργοστάσιο της πόλης Gunma της Ιαπωνίας, ενώ για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως πλέον δε θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι ρύποι είναι αυτοί που βάζουν το απαγορευτικό στην πώληση της Ευρώπης, αλλά δυστυχώς το BRZ είναι ένα από τα αυτοκίνητα που λυπάσαι να το δεις να “σκοτώνεται” μηχανικά για τις εκπομπές ρύπων.