Όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς το μέλλον της αυτοκίνησης βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση και έτσι έχουμε τη δημιουργία συνεχόμενων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων. Η Honda συμμετέχοντας και αυτή στην εξέλιξη αυτή παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, με την ονομασία e:Ny1. Το ιαπωνικό SUV είναι δυναμικό, κομψό και εξαιρετικά πρακτικό. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F, με το μήκος να είναι 4,38 μέτρα, το πλάτος 1,79 μέτρα, το ύψος 1,58 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,60 μέτρα. Η Honda όπως φαίνεται διαθέτει νέα γραμματοσειρά που θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά αυτοκίνητα της, ενώ υιοθετεί και το νέο λευκό σήμα.
Το νέο Honda e:Ny1 είναι το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό όχημα (EV) της μάρκας για την Ευρώπη, συνδυάζοντας μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση με εξαιρετική ποιότητα εσωτερικού και προηγμένη τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα συναρπαστικό σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακολουθώντας την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία ανάπτυξης της Honda, ο πρωταρχικός στόχος για την ομάδα ανάπτυξης του e:Ny1 ήταν να προσφέρει την ιδιαίτερα δυναμική οδήγηση της Honda, σε μια ομαλή και εκλεπτυσμένη οδήγηση.
Εξωτερικά το e:Ny1 διακρίνεται από την ομαλή και ρέουσα σχεδίαση. Οι κομψοί, εκφραστικοί LED προβολείς είναι όμορφα ενσωματωμένοι στο τολμηρό εμπρόσθιο μέρος, το οποίο διαθέτει την κλειστή μάσκα, με το λογότυπο της Honda να βρίσκεται στη μέση. Στο πίσω μέρος υπάρχουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνονται από τη μια άκρη στην άλλη με μια φωτιζόμενη μπάρα, αλλά και η αεροτομή που βρίσκεται στο τελείωμα της οροφής. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”. Το νέο e:Ny1 στην παλέτα των χρωμάτων προσφέρει το νέο χρώμα Aqua Topaz που συμπληρώνει τα White Platinum, Crystal Black, Urban Grey και Vermilion Red.
Στο εσωτερικό υπάρχουν τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα με τις λευκές ραφές. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από το αυτόματο κιβώτιο με τα κουμπιά P, R, N και D. Παράλληλα υπάρχει και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Μέσα σε όλα αυτά ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10,25” και μια μεγάλη κάθετη αφής μεγέθους 15,1”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 361 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 801 λίτρα.
Στο εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα My Honda+ smartphone, το οποίο μπορεί να προσφέρει λειτουργίες εξ αποστάσεως όπως τη δυνατότητα να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο ή ακόμα και να το εκκινεί. Παράλληλα, από την εξ αποστάσεως εφαρμογή μπορεί να ρυθμιστεί και ο κλιματισμός, ενώ η σύνδεση με το Wi-Fi τα κάνει όλα πιο εύκολα,
Μηχανικά το νέο Honda e:Ny1 τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 201 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 31,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 7,6”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ/ώρα. Η μέγιστη αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση φτάνει τα 412 χιλιόμετρα, ενώ με έναν ταχυφορτιστή η μπαταρία των 68,8 kWh για να φορτίσει από το 10% έως το 80% χρειάζεται 45’. Παράλληλα, με το DC ταχυφορτιστή το e:Ny1 αποκτά αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 11’, ενώ για μια πλήρη φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται 6:00’.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης που είναι οι Sport, Normal και Econ Drive. Η τελευταία λειτουργία μειώνει την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση ενέργειας προσαρμόζοντας τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι για να διατηρείται η θερμοκρασία που αντιλαμβάνεται ο οδηγός για μια πιο οικονομική οδήγηση. Αντίθετα, η λειτουργία Sport προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία με επιτάχυνση υψηλής απόκρισης, ενώ η κανονική λειτουργία παρέχει βέλτιστη ισορροπία απόδοσης και πλήρης άνεσης στην καμπίνα.
Το e:Ny1 γίνεται το πιο πρόσφατο μοντέλο που διαθέτει στάνταρ τη σουίτα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING, χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία κάμερας και σόναρ της μάρκας. Το σύστημα μπροστινής κάμερας διαθέτει κάμερα ευρείας γωνίας με αποτελεσματική οριζόντια γωνία θέασης 100ο, η οποία συνδυάζεται με ένα τσιπ επεξεργασίας εικόνας υψηλής ταχύτητας για τη βελτίωση της ακρίβειας ανίχνευσης αντικειμένων για το σύστημα πέδησης μετριασμού σύγκρουσης και άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Μια άλλη κάμερα είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και μία σε κάθε καθρέφτη πόρτας, με αποτέλεσμα την κάλυψη 360ο του αυτοκινήτου.
Το σύστημα που βασίζεται στην κάμερα υποστηρίζουν 12 αισθητήρες σόναρ που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο, τέσσερις σε καθένα από τους μπροστινούς και πίσω προφυλακτήρες και δύο σε κάθε πλευρά, που μπορούν να ανιχνεύσουν αντικείμενα όπως κτίρια και άλλα οχήματα με υψηλό επίπεδο ακρίβειας. Τα συστήματα κάμερας και σόναρ λειτουργούν από κοινού για τη βελτίωση της συνολικής ασφάλειας, επιτρέποντας στο e:Ny1 να εντοπίζει με ακρίβεια οδικές σημάνσεις, καθώς και μοτοσικλέτες, ποδηλάτες και άλλα οχήματα.
Ένας συνδυασμός μαλακών και άκαμπτων δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, αποτελούν μέρος ενός ισχυρού αμαξώματος που παρέχει εξαιρετική προστασία από εμπρός, πίσω και πλάγια σύγκρουση, διαχέοντας ενέργεια μακριά από την καμπίνα σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτή η στρατηγική προστασίας από σύγκρουση μεγιστοποιεί επίσης την ασφάλεια για ηλεκτρικά εξαρτήματα υψηλής τάσης, τα οποία απενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Honda e:Ny1. Το ιαπωνικό μοντέλο όπως βλέπουμε προσφέρει απόλυτη ασφάλεια και άνεση στους επιβάτες, ενώ στον οδηγό δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνει την οδήγηση του χωρίς να φοβάται για το τι θα του συμβεί στο δρόμο. Το μόνο που μένει είναι να μάθουμε την τιμολογιακή πολιτική της Honda για το νέο της SUV.