Όλες οι εταιρείες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία λαμβάνει χώρα κάθε Μάρτιο, αποκαλύπτουν ό,τι πιο δυνατό έχουν. Όπως αναμενόταν, λοιπόν, και η Ford παρουσίασε το πιο γρήγορο μοντέλο της. Φυσικά, δε μιλάμε για τίποτα άλλο από το Ford Focus RS. Το RS τρίτης γενιάς για πρώτη φορά διαθέτει καινοτόμα συστήματα, όπως το All – Wheel – Drive με το Dynamic Torque Vectoring. Τα δυο αυτά συστήματα ουσιαστικά προσφέρουν την κορυφαία ταχύτητα, χωρίς ωστόσο το μοντέλο να χάνει ούτε το ελάχιστο από την πρόσφυσή του. Επίσης, διατίθενται για πρώτη φορά και τα συστήματα Drift και Launch Control, κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός μπορεί να παίξει με τα όριά του. Το Launch Control ρυθμίζει το σασί και τον κινητήρα, έτσι ώστε να πάρει ο οδηγός την ταχύτερη δύναμη, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.

ford focus rs 2Οι μηχανικοί της Ford πρόσεξαν ιδιαίτερα την εξωτερική σχεδίαση του μοντέλου, βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική και την ψύξη του, προκειμένου να εκμεταλλεύεται στο έπακρο όλη η δύναμη του Focus RS. Πέντε εντυπωσιακά εξωτερικά χρώματα έχει στην επιλογή του ο υποψήφιος αγοραστής. Αυτά είναι Nitrous blue, Stealth Grey, Black Shadow, Magnet Grey και Frozen White. Κοιτώντας το RS από μπροστά, ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, με τους αεραγωγούς να είναι τοποθετημένοι ακόμα και κάτω από τους προβολείς ομίχλης, επιτυγχάνοντας έτσι την περαιτέρω ψύξη των φρένων, πέραν αυτής του κινητήρα. Στο πίσω μέρος διακρίνεται αμέσως ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, οι οποίες βρίσκονται μια αριστερά και μια δεξιά. Επιπλέον υπάρχει η αεροτομή και το ανάγλυφο λογότυπο RS στο πορτμπαγκάζ.

Τα φωτιστικά σώματα με τους προβολείς Bi – Xenon HID και το σύστημα Adaptive Front Lighting είναι αυτά που προσφέρουν τον τέλειο φωτισμό. Η ένταση του φωτός προσαρμόζεται από μόνη της ανάλογα τις καιρικές συνθήκες και το εάν είναι ημέρα ή νύχτα, ενώ ταυτόχρονα, όσο δυνατά και εάν φέγγουν, δεν επηρεάζουν τους οδηγούς που έρχονται από απέναντι. Για τους πιο αφηρημένους, προστίθεται και το σύστημα Active City Stop, το οποίο φρενάρει το αυτοκίνητο μόνο του μέσα στην πόλη, με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ/ώρα, εάν βρεθεί μπροστά του οποιοδήποτε εμπόδιο, χωρίς να αντιδράσει ο οδηγός.

ford focus rs 5Στο εσωτερικό συναντάμε τα Sport δερμάτινα καθίσματα της Recaro, τα οποία έχουν στο κέντρο ραμμένο το λογότυπο RS, καθώς και το νέο πίνακα οργάνων της Ford. Επιπλέον ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής, μεγέθους 8”, όπου μπορεί να εντοπίσει κανείς όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, καθώς και τις συνδέσεις με Smartphones ή USB, τον πλοηγό και τη ρύθμιση του κλιματισμού. Στην ίδια οθόνη, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το ηχοσύστημα της Sony με τα 10 ηχεία και το Subwoofer, αλλά ταυτόχρονα και να παρκάρει άνετα με την κάμερα οπισθοπορείας.

Μπορεί το RS να είναι περισσότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά δε λείπουν και τα στοιχεία πολυτελείας. Το τιμόνι είναι δερμάτινο, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, ενώ τα πεντάλ αλουμινίου είναι αυτά που ολοκληρώνουν το πάζλ. Ο οδηγός, εκτός του πίνακα οργάνων, έχει μπροστά του, γνωρίζοντας ανά πάσα ώρα και στιγμή την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, καθώς και τη θερμοκρασία του λαδιού. Σε όλη την καμπίνα διακρίνεται το μπλε χρώμα, όπως και οι ραφές στα καθίσματα, το τιμόνι και τα πατάκια. Το λογότυπο του RS διακρίνεται επίσης και στα μαρσπιέ στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού.

ford focus rs 3Χαρακτηριστικό είναι πως υπάρχει 9% λιγότερη αντίσταση του αέρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το σύστημα Ford Performance All – Wheel – Drive βασίζεται σε ένα διπλό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, ο οποίος κατανέμει τη ροπή του αυτοκινήτου, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, δίνοντας ακριβώς τη δύναμη που χρειάζεται ο κάθε άξονας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απόλυτη σταθερότητα στις στροφές. Παρ’ όλα αυτά, το 70% της ροπής μεταφέρεται κατευθείαν στους πίσω τροχούς. Η μεταφορά της ροπής με το ποσοστό 30 – 70% εμπρός – πίσω έχει ως αποτέλεσμα να εξαλειφθεί σχεδόν στο 100% η υποστροφή.

Επιπλέον, το σύστημα All – Wheel – Drive έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να παρέχει εξαιρετική πρόσφυση με την πλευρική επιτάχυνση να υπερβαίνει το ένα G. Έτσι, το RS προσφέρει την απόλυτη εμπειρία, κάνοντας την οδήγηση πιο διασκεδαστική από ποτέ. Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν η Sport ανάρτηση και τα Rolls – Bars, τα οποία υπάρχουν και στο Focus ST. Κάθε κομμάτι της ανάρτησης λειτουργεί ανεξάρτητα, έχοντας ως αποτέλεσμα την αποφυγή κραδασμών στο εσωτερικό της καμπίνας. Τρεις είναι οι τρόποι οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, ανάλογα τις οδηγικές του προτιμήσεις, και πιο συγκεκριμένα Normal, Sport και Drift. Κάθε λειτουργία είναι τοποθετημένη στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ παράλληλα από εκεί μπορούν να ελεγχθούν τα αμορτισέρ, η ευστάθεια του οχήματος, καθώς και ο ήχος της εξάτμισης. Η λειτουργία Drift δεν είναι άλλη από αυτή που όλοι γνωρίζουμε, και που αφήνει τον καπνό των ελαστικών να δημιουργεί ένα πέπλο μυστηρίου.

ford focus rs 4Κάτω από το καπό κρύβεται ο ισχυρός EcoBoost κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 320 ίππους, ενώ το σύστημα Start & Stop μειώνει αισθητά την κατανάλωση. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων της αμερικάνικης εταιρείας. Φυσικά μιλάμε για το πιο ισχυρό RS όλων των εποχών, και δε θα μπορούσε να λείπει το σύστημα φρένων της Brembo με τις δαγκάνες των τεσσάρων εμβόλων, οι οποίες είναι βαμμένες μπλε, και τους αεριζόμενους δίσκους των 350 χιλιοστών. Οι μηχανικοί της Ford συνεργάστηκαν στενά με τους ανθρώπους της Michelin και κατέληξαν στο να επιλέξουν τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” με διαστάσεις ελαστικών 235/35. Τα ελαστικά που προτείνουν οι Γάλλοι είναι για καθημερινή χρήση τα Pilot Super Sport και για όσους θέλουν να βάλουν το RS μέσα στην πίστα τα Pilot Sport Cup 2.

Το νέο Focus RS θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Saarluis της Γερμανίας και από εκεί θα διοχετεύεται σε όλες τις αγορές ανά τον κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι πως για πρώτη φορά θα βρεθεί και στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που οι ίδιοι οι Αμερικάνοι δεν είχαν επιλέξει ποτέ για το RS. Στην Ευρώπη θεωρείται σίγουρη η επιτυχία του, αφού τα νούμερα των προκατόχων ήταν και είναι αρκετά ικανοποιητικά, έχοντας ήδη αποκτήσει φανατικό κοινό. Αυτό αναμένεται να επαναληφθεί, δεδομένου ότι η ναυαρχίδα της Ford υπόσχεται για μια ακόμα φορά την απόλυτη οδηγική εμπειρία. Αν και ακόμα η τιμή δεν έχει διαρρεύσει, το σίγουρο είναι πως θα είναι αρκετά πιο προσιτό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Εν αναμονή λοιπόν της τρίτης γενιάς του RS.