Από τις Ευρωπαϊκές πίστες στο δρόμο. Ο βρυχηθμός του κινητήρα της F.4 που εφοδιάζει τη νέα ειδική σειρά Abarth F595 προσδιορίζει ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε για όσους αναζητούν την αίσθηση της οδήγησης σε πίστα στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Κάτω από το καπό, ο κινητήρας 1.4 T-Jet απόδοσης 165 ίππων και προδιαγραφών Euro-6D Final, αποτελεί το σύνολο στο οποίο βασίζονται για την κίνηση τους και τα μονοθέσια της Tatuus που χρησιμοποιούνται στον Ιταλικό και το Γερμανικό θεσμό “F.4 Championships Powered by Abarth Certified by FIA”.

Το γράμμα “F” στο όνομα του νέου μοντέλου αποτελεί ευθεία αναφορά στη Formula 4, στην οποία η Abarth είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων. Αποτελώντας ιδανικό πεδίο εξέλιξης για νέους οδηγούς, η F.4 βασίζεται στη φιλοσοφία της “Formula Italia”, του θεσμού που δημιουργήθηκε το 1971. Στόχος, οι νέοι οδηγοί να έχουν πρόσβαση με σχετικά χαμηλό κόστος στον κόσμο των μονοθέσιων αγωνιστικών αυτοκινήτων και να έχουν την ευκαιρία να παλέψουν για το απόλυτο όνειρο τους, να βρεθούν στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Το νέο F595 με στοιχεία από το χώρο των αγώνων, σχεδιάστηκε για όσους είναι ή νιώθουν νέοι και αναζητούν τη μέγιστη απόδοση, την οδηγική απόλαυση, αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων. Η κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα 1.4 T-Jet προδιαγραφών Euro-6D Final.

Ο στροβυλοσυμπιεστής της Garrett συνδυάζεται με λόγο συμπίεσης 9:1 και χάρη στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του θαλάμου καύσης, η υψηλή ισχύς των 165 ίππων συνδυάζεται με 23,4 κιλά ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ., με την απόδοση να δίνει έντονο το παρόν μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το αποτέλεσμα είναι η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 218 χλμ/ώρα, ενώ η ρεπρίζ με 5η ταχύτητα από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα απαιτεί μόλις 7,8”.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά διαθέσιμη είναι και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου που συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις είναι παραπλήσιες, με την διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3” και 7,4” δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. 

Το δυναμικό Abarth F595 εφοδιάζεται με την εξέλιξη της θρυλικής εξάτμισης Record Monza, η οποία πλέον διαθέτει κάθετες απολήξεις, δύο από κάθε πλευρά. Ο ήχος είναι μοναδικός, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Abarth, όνομα που παραδοσιακά είναι συνυφασμένο με την ισχύ και τις επιδόσεις. Η ενεργή βαλβίδα της εξάτμισης ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ ενός πιο διακριτικού μπάσου ήχου, ή τον τυπικό βρυχηθμό της Abarth που ξεσηκώνει στο πέρασμα του.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις Hatchback και Cabrio, το νέο Abarth F595 χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία σε χρώμα Rally Blue, όπως τα καλύμματα των καθρεπτών και τα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι μαύρες ματ ζάντες Sport των 17” και φυσικά το λογότυπο F595 συμπληρώνουν την εικόνα. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το εσωτερικό, με τον οδηγό να έχει την επιλογή μεταξύ των σπορ καθισμάτων της Abarth, ή την ακόμα πιο “ακραία” επιλογή των σχεδόν αγωνιστικών καθισμάτων της Sabelt.

Στο νέο F595 όλες οι επιλογές σε τεχνικό επίπεδο έχουν ένα σκοπό. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Στην πίσω ανάρτηση η επιλογή των αμορτισέρ της Koni με τεχνολογία FSD βελτιώνει το κράτημα, τη σταθερότητα, αλλά και την προβλέψιμη συμπεριφορά του συνόλου ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Με την επιλογή “Scorpion mode” από το ταμπλό, η πιο άμεση παροχή της ροπής, η ακόμα πιο ακριβής αίσθηση του τιμονιού και η “κοφτερή” απόκριση στο γκάζι δημιουργούν ένα “πολεμικό” σκηνικό.

Νερό στη φωτιά ρίχνει το κορυφαίας απόδοσης σύστημα πέδησης της Abarth που αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς με διάμετρο 294 χιλιοστών εμπρός και 240 χιλιοστών πίσω. Εκτός από την οδήγηση, τον fun χαρακτήρα του μοντέλου συμπληρώνει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect, με την οθόνη υψηλής ανάλυσης των 7” και τη δυνατότητα λειτουργίας Mirroring με κινητά μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.