Το ηλεκτρικό MINI

Το ηλεκτρικό MINI

Η MINI παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιστορίας της και το ονόμασε MINI Cooper SE. Ουσιαστικά πρόκειται για το γνωστό μοντέλο που κυκλοφορεί στους δρόμους, που όμως κάτω από το καπό διαθέτει ηλεκτροκινητήρα και όχι ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Οι Βρετανοί επέλεξαν να το παρουσιάσουν με την επέτειο των 60 χρόνων του MINI δείχνοντας πως ήθελαν να τα συνδυάσουν και τα δύο, κάτι που τελικά το πέτυχαν.

Εξωτερικά η πρώτη ματιά το κάνει ξεχωρίζει από το λευκό και τις φωσφοριζέ κίτρινες πινελιές που βρίσκονται στη μάσκα, τους καθρέπτες και τις ζάντες αλουμινίου. Τα LED φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τους προβολείς ομίχλης και το σήμα που βρίσκεται στο καπό το κάνουν αναγνωρίσιμο από μακριά. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές σε σχέση με το απλό MINI δεν είναι μεγάλες, αφού και εδώ διατηρούνται τα φωτιστικά σώματα με τη μισή βρετανική σημαία. Τέλος, οι ζάντες αλουμινίου διαθέτουν ένα ξεχωριστό σχέδιο που το κάνουν ακόμη πιο εύκολα αναγνωρίσιμο στο δρόμο.

Στο εσωτερικό το νέο MINI Cooper SE ξεχωρίζει από τα δερμάτινα καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια. Το ψηφιακό ταχύμετρο και η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και το σύστημα πλοήγησης προσφέρει στον οδηγό απεριόριστη ευκολία. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 211 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 731.

Μηχανικά το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper SE διαθέτει τον ηλεκτροκινητήρα του BMW i3S, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 184 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 27,5 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 7,3”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ/ώρα. Η μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 32,6 kWh είναι υπεύθυνη για την κίνηση του οχήματος, η οποία μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς. Η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως τα 270 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση φτάνει τις 13,2 kWh/100χλμ.

Για να γίνει μια πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα χρειάζονται 3,5 ώρες, ενώ το 80% έρχεται σε 2,5 ώρες. Με έναν ταχυφορτιστή απαιτούνται μόλις 35’ για να φτάσει η μπαταρία στο 80%. Σε όποια και από της δύο επιλογές η μπαταρία του Cooper SE μπορεί να φορτιστεί σε δίκτυο AC ή DC χρησιμοποιώντας τα βύσματα τύπου Type 2 και CCS Combo 2.

Σίγουρα το να έχεις ένα ηλεκτρικό MINI είναι διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο. Το θέμα όμως είναι αν το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να πετύχει και να κερδίσει το δικό του κοινό που θα προτιμήσει την ηλεκτροκίνηση. Τέλος, όπως λένε οι Βρετανοί οι μπαταρίες για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα κατασκευάζονται στο Dingolfing της Βαυαρίας, οι κινητήρες στο Landshut, ενώ η κατασκευή του νέου μοντέλου θα γίνεται στο εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη της Νότιας Αγγλίας από τον ερχόμενο Νοέμβριο.