Το Honda Civic είναι ένα από το πιο γνωστά μοντέλα της αγοράς, αλλά και από τα πιο δημοφιλή. Το ιαπωνικό μοντέλο φέτος συμπληρώνει τα 50 χρόνια ζωής και η Honda το γιορτάζει όπως ακριβώς του αρμόζει. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 27.500.000 αυτοκίνητα και έχουν πωληθεί σε 170 χώρες του κόσμου από το 1972, το Civic είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα μοντέλα της αγοράς.
Ήδη το ιαπωνικό μοντέλο διανύει την 11η γενιά του και στις 21 Ιουλίου περιμένουν όλοι με αγωνία την αποκάλυψη του νέου Civic Type R. Το Civic ξεκίνησε την ύπαρξη του το 1972, το οποίο δεν ήταν άλλο από ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που ήθελε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του κάθε οδηγού. Έως και το 1979 δεν άλλαζε σημαντικά, όμως σιγά σιγά μεγάλωνε και έδειχνε πως ήθελε να γίνει ένα πιο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Το 1979 ήρθε η πρώτη σημαντική αλλαγή, αφού μπήκε στη δεύτερη γενιά. Ο κινητήρας των 1.300 κ.εκ. της πρώτης γενιάς, άφηνε τη θέση του σε αυτόν των 1.500 κ.εκ., ο οποίος συνδυαζόταν με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Επιπλέον, εμφανίστηκε εκτός της Hatchback μορφής σε Sedan και Station Wagon. Οι αλλαγές στη μάσκα και στα φωτιστικά σώματα ήταν εμφανείς. Παρόλα αυτά η συγκεκριμένη γενιά έμεινε μόλις τέσσερα χρόνια στην αγορά.
Το 1983 οι Ιάπωνες προχώρησαν στην τρίτη γενιά του Civic. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο αύξησε κι άλλο τους χώρους, ενώ παρέμειναν οι μορφές Hatchback, Sedan και Station Wagon. Παράλληλα εμφανίστηκε και μια σπορ έκδοση με τον 4κύλινδρο κινητήρα DOHC χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Το 1987, ήρθε η τέταρτη γενιά, όπου εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι κινητήρες VTEC, με το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τον ηλεκτρονικό έλεγχο βύθισης. Με αυτό τον τρόπο η Honda πέτυχε τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και τη μεγαλύτερη απόδοση.
Το 1991 ακολούθησε η 5η γενιά, όπου το Civic γινόταν πιο αεροδυναμικό και πιο ελκυστικό. Το 1995 το Honda Civic έμπαινε στην 6η γενιά, όπου για πρώτη φορά συνδυάστηκε με το CVT αυτόματο κιβώτιο. Δύο χρόνια αργότερα το 1997 εμφανίζεται το Civic Type R, το οποίο άλλαξε όλη την ιστορία του απλού Civic, αφού το Type R μπορούσε να γίνει το όνειρο τους καθενός. Το 2000 η 7η γενιά για πρώτη φόρα έφερνε την υβριδική τεχνολογία. Τότε το υβριδικό μοντέλο με βάση τον κατασκευαστή είχε κατανάλωση μόλις 3,4 λίτρα/100χλμ.
Το 2005, η 8η γενιά άλλαζε το Hatchback μοντέλο δίνοντας ένα πιο φουτουριστικό σχέδιο. Στην ευρωπαϊκή αγορά η μάσκα Perspex, τα τριγωνικά στοιχεία και η διπλή απόληξη της εξάτμισης άλλαξαν τα δεδομένα. Παράλληλα εμφανίστηκαν και τα Magic Seats καθίσματα, με τα μαξιλαράκια των πίσω καθισμάτων να ανυψώνονται δημιουργώντας ένα χώρο φόρτωσης μεγάλου ύψους. Το 2011 η 9η γενιά έφερνε την αναβάθμιση του DTEC κινητήρα των 1.600 κ.εκ., με το Civic να σημειώνει ένα ασύλληπτο ρεκόρ, όπου σε ταξίδι 13.948 χιλιομέτρων σε 25 ημέρες πέτυχε μέση κατανάλωση 2,82 λίτρα/100χλμ.
Το 2015 φτάσαμε στην 10η γενιά με τους VTEC κινητήρες να προσφέρουν δύο επιλογές στους υποψήφιους αγοραστές. Παράλληλα το πιο άκαμπτο πλαίσιο και οι επιδόσεις του μας έδωσαν ένα ακόμα πιο δυνατό Type R. H κορυφαία απόκριση του γκαζιού, η υψηλή τελική ταχύτητα, η σταθερότητα και η εξαιρετική ικανότητα ακινητοποίησης του, του προσέφερε το ρεκόρ πίστας στο Nurburgring το 2017. Το 2022 η 11η γενιά αλλάζει τα πάντα, αφού πλέον η Honda μπαίνει για τα καλά στην υβριδική εποχή με την e:HEV έκδοση. Παράλληλα η άνεση στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός και η χαμηλή κατανάλωση το κάνουν ακόμα πιο δελεαστικό.
Η Honda θα ολοκληρώσει την 11η γενιά με το νέο Type R που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες. Μπορεί να έχουμε την αγωνία για το πως θα είναι, αλλά εδώ και 50 χρόνια η Honda δίνει στο Civic πάντα ένα λόγο παραπάνω για το θέλεις όλο και περισσότερο. Άλλωστε η εμπειρία των Ιαπώνων φαίνεται ξεκάθαρα σε όλα τα επίπεδα κρατώντας το ενδιαφέρον αναλλοίωτο. Άντε και στα 100.