Πριν από λίγο καιρό η Ford είχε αποκαλύψει την ST Edition του Fiesta (Ford Fiesta ST Edition). Τώρα οι Αμερικάνοι παρουσίασαν την αντίστοιχη έκδοση για το Ford Focus. Η ST Edition του Focus περιλαμβάνει αρκετές αλλαγές, αλλά όχι στο μηχανικό κομμάτι. Το Azura Blue χρώμα δημιουργεί αντίθεση με τις μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα, στα καπάκια των καθρεπτών, στην οροφή, την πίσω αεροτομή και το διαχύτη.

Οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” είναι και αυτές μαύρες, μειώνοντας το βάρος κατά 10%, ενώ συνδυάζονται με τα ελαστικά Pilot Sport 4S της Michelin. Επιπλέον, υπάρχει και η ρυθμιζόμενη Coilover ανάρτηση που μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά. Για όσους θέλουν μπορεί η ανάρτηση να μειωθεί και κατά 20 χιλιοστά. Τα αμορτισέρ πλέον διαθέτουν 12 ρυθμίσεις για συμπίεση και 16 για εκτόνωση, αυξάνοντας την απόκριση του αυτοκινήτου κυρίως στις επικίνδυνες στροφές, ενώ τα ελατήρια είναι πιο σκληρά κατά 50%.

Το σύστημα anti-lag προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ στα προγράμματα Sport και Track, συναρπάζοντας ακόμη περισσότερο τον οδηγό. Όσοι αποκτήσουν το νέο Ford Focus ST Edition θα λάβουν και ένα έγγραφο με συμβουλές για τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης, για οδήγηση σε συγκεκριμένες επιφάνειες, καθώς και το ειδικό setup για την πίστα του Nurburgring.

Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα bucket καθίσματα της Recaro με τις μπλε ραφές, ενώ υπάρχουν κομμάτια από ανθρακονήματα που μειώνουν ακόμη περισσότερο το βάρος. Οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνουν τη ζωή του οδηγού παιχνίδι. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας.

Μηχανικά όπως αναφέραμε δεν αλλάζει τίποτα, αφού κάτω από το καπό κρύβεται ο 4κύλινδρος EcoBoost κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 280 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 42,8 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,7”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο μεγαλύτερη προσοχή έχει δοθεί και στα φρένα, τα οποία διαθέτουν κόκκινες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους 330 χιλιοστών μπροστά και 302 πίσω.

Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να βιαστούν, αφού έκδοση Focus ST Edition θα κυκλοφορήσει σε μόλις 500 κομμάτια, τα οποία αναμένεται να γίνουν ανάρπαστα. Σίγουρα είναι μια διαφορετική έκδοση από τα υπόλοιπα Focus ST, που όλοι θα θέλαμε να είχαμε. Εσείς tτι λέτε; Αξίζει;