Το ανανεωμένο Peugeot 2008

Η Peugeot αποκάλυψε το ανανεωμένο 2008, το οποίο έχει κάποιες μικρές αλλαγές σχεδιαστικά, αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι η τεχνολογία που διαθέτει, προσφέροντας πολύ περισσότερα πράγματα από το απερχόμενο μοντέλο. Έχουν περάσει ήδη τέσσερα χρόνια από τότε που είδαμε το 2008 και οι Γάλλοι προχώρησαν στην ανανέωση του προσφέροντας πολλά περισσότερα. Εκτός όμως από τις αλλαγές στο σχεδιασμό και στην τεχνολογία, το γαλλικό SUV αποκτά νέο ηλεκτροκινητήρα με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία.

Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το σήμα της γαλλικής εταιρείας να δεσπόζει στη μέση, ενώ συνδυάζεται με τα LED φωτιστικά σώματα και τα κάθετα LED φώτα ημέρας που μοιάζουν με νύχια γάτας. Οι νευρώσεις στο καπό και τα πλαϊνά θέλουν να του δώσουν μια πιο άγρια μορφή, ενώ πηγαίνοντας στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα με τη γνωστή διάταξη και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Το ανανεωμένο μοντέλο θα προσφέρει και δύο νέα χρώματα που είναι τα Selenium Grey και Okenite White. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16”, 17” ή 18”.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα υφασμάτινα ή δερμάτινα καθίσματα ανάλογα την έκδοση, ενώ υπάρχουν οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10” και μια αφής μεγέθους 7” ή 10”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το δερμάτινο τιμόνι με τις δύο ακτίνες και τα χειριστήρια προσφέρει στον οδηγό την απόλυτη αίσθηση του ελέγχου του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει και ο κρυφός χρωματισμός με 8 διαφορετικά χρώματα. Το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού που είναι οι Active, Allure και GT.

Από μηχανικής πλευράς το ανανεωμένο Peugeot 2008 εφοδιάζεται με δύο κινητήρες βενζίνης, μια πετρελαίου και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η βασική έκδοση βενζίνης θα είναι με τον PureTech κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους, ενώ ο κινητήρας θα συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Για όσους δεν αρκούνται σε αυτό θα υπάρχει ο ίδιος κινητήρας, με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει στους 130 ίππους, ενώ εκτός του μηχανικού κιβωτίου θα μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων.

Από πλευράς πετρελαίου θα υπάρχει η έκδοση με τον BlueHDi κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 130 ίππους, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EAT8. Εκτός όμως από τα παραπάνω θα υπάρχει και η έκδοση e-2008, η οποία τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με την μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 156 ίππους. Με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 54 kWh, η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 406 χιλιόμετρα. Με τον ταχυφορτιστή των 100 kW από το 20% η μπαταρία να ανέβει στο 80% απαιτούνται μόλις 30’, ενώ με τον Wall Box χρειάζονται 4:40’. Τέλος, σε μια απλή οικιακή πρίζα για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 7:30’.

Μέσα στο 2024 θα υπάρξει και η ήπια υβριδική έκδοση των 48 Volt, με τον PureTech κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 136 ίππους, ενώ θα υπάρχει και ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 28 ίππων. Το ανανεωμένο Peugeot 2008 εξοπλίζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, το οποίο προσφέρει τρία προγράμματα που είναι οδήγηση σε άμμο, λάσπη ή χιόνι. Η βασική έκδοση Active έχει το μειονέκτημα πως ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και όχι ψηφιακός όπως στις εκδόσεις Allure και GT.

Όπως ήταν αναμενόμενο υπάρχουν όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας που είναι κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, Adaptive Cruise Control, σύστημα Stop & Go, αυτόματο φρενάρισμα για πεζούς και ποδηλάτες, αναγνώριση και εμφάνιση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα Driver Attention Alert και Blind Spot Monitoring.

Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως στην ελληνική αγορά αναμένεται μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Peugeot στο Vigo της Ισπανίας, ενώ η τιμολογιακή πολιτική είναι πολύ πιθανό να είναι ακριβότερη σε σχέση με το μοντέλο που ήδη κυκλοφορεί στην αγορά αυτοκινήτου. Μέχρι τότε όμως ας περιμένουμε.