Τα υβριδικά σύνολα στην αυτοκίνηση έχουν αρχίσει να κερδίζουν το δικό τους μερίδιο, αφού όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που προτιμούν τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Η BMW παρουσιάζοντας την ανανεωμένη 7 Series αποφάσισε να κυκλοφορήσει και δύο υβριδικές εκδόσεις του νέου μοντέλου.

Το υβριδικό σύστημα plug-in αποτελείται από έναν 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα και μια προηγμένη μπαταρία υψηλής τάσης με αυξημένη χωρητικότητα σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα. Αυτό δίνει ώθηση τόσο στην ισχύ εξόδου όσο και στη ροπή, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Ο βενζινοκινητήρας έχει χωρητικότητα 3 λίτρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 286 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας φτάνει τους 113 ίππους, με τη μέγιστη ροπή να είναι 27 κιλά. Στη λειτουργία Sport, η συνολική ισχύς και των δύο κινητήρων φτάνει τους 394 ίππους και τα 61,1 κιλά ροπής, κάτι που του δίνει επιταχύνσεις όπως τα Sports Car. Με βάση αυτά τα στοιχεία το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,2”, ενώ η έκδοση 745Le xDrive το ολοκληρώνει σε 5,1”, με την τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ/ώρα.

Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας μπαταριών και επεκτείνει τη χωρητικότητα αποθήκευσης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχει αυξημένη χωρητικότητα 12 kWh. Όταν επιλεγεί η λειτουργία Hybrid η ταχύτητα φτάνει μέχρι τα 110 χλμ/ώρα, ενώ στην επιλογή Electric φτάνει τα 140 χλμ/ώρα.

Η απόσταση που μπορούν να διανύσουν με μία μόνο φόρτιση τόσο η 745e, όσο και η 745Le xDrive φτάνει μέχρι τα 60 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,2 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 52 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στη χώρα μας.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 ταχυτήτων και λειτουργεί ως γεννήτρια κατά τη διάρκεια πέδησης τροφοδοτώντας με ενέργεια τη μπαταρία. Επιπλέον, η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του βοηθητικού συστήματος κλιματισμού. Για να βοηθηθεί η κατανομή βάρους και η πρακτικότητα, η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 46 λίτρων βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει ότι ο όγκος του χώρου αποσκευών των υβριδικών μοντέλων περιορίζεται ελαφρά.

Ο τρόπος λειτουργίας του αυτοκινήτου εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, ο οποίος αναγνωρίζεται εύκολα και σαφώς με διαφορετικό χρώμα. Η ηλεκτρική οδήγηση αναγνωρίζεται από το μπλε χρώμα στο ταχύμετρο καθώς και στο μετρητή ισχύος. Κατά τη φόρτιση της μπαταρίας ο οδηγός μπορεί να δει όλες τις σχετικές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων, όπως το επίπεδο φόρτισης και τη διάρκεια, το ρεύμα φόρτισης και το επίπεδο κλιματισμού.

Οι δύο εκδόσεις της BMW 745e και 745Le xDrive θα είναι διαθέσιμες από την άνοιξη. Μπορεί οι τιμές να είναι λίγο ακριβές, όπου για παράδειγμα στη Μεγάλη Βρετανία κοστίζουν 87.660€ και 95.360€ αντίστοιχα, όμως είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ασφάλεια, άνεση, πολυτέλεια και οικονομία στις μετακινήσεις. Η επιλογή είναι καθαρά δική σας.