Τα SEAT Ibiza και Arona με φυσικό αέριο

Τα SEAT Ibiza και Arona με φυσικό αέριο

Οι κινητήρες με εναλλακτικά καύσιμα για περισσότερη οικονομία όλο και πληθαίνουν. Η SEAT ανακοίνωσε τη διάθεση του Ibiza και του Arona σε νέες εκδόσεις με βενζίνη και CNG. Η νέα επιλογή προσφέρει λιγότερες εκπομπές ρύπων, αλλά και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Εκεί που εισέρχεται το καύσιμο υπάρχει διπλή υποδοχή μια της βενζίνης και μια για το CNG.

Οι δεξαμενές, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, εκεί που αποθηκευόταν η ρεζέρβα και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Το σετ βαλβίδων ασφαλείας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας που υπάρχει σφραγίζει το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγει μόνο όταν είναι ενεργοποιημένος ο κινητήρας. Οι δοκιμές έχουν γίνει σε ακραίες συνθήκες, με τις δεξαμενές να μπορούν να διαχειριστούν πίεση 200 bar, ενώ είναι κατασκευασμένες για να αντέχουν πάνω από 400 bar πίεσης.

Φυσικά, το μοτέρ λειτουργεί με το CNG και μόνο όταν τελειώσει τότε μεταφέρεται αυτόματα στη βενζίνη. Το SEAT Arona TGI διαθέτει τρεις δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, ενώ η βενζίνη έχει 9 λίτρα ρεζερβουάρ. Η συνολική αυτονομία και των δύο φτάνει τα 510 χιλιόμετρα (360+150). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG για μια απόσταση 100 χιλιομέτρων θέλει μόλις 3,80€.

Για όσους δε γνωρίζουν κάτω από το καπό του Arona υπάρχει ο 3κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 90 ίππους. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 13,2”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς.

Από την άλλη πλευρά το SEAT Ibiza 1.0 TGI, τροφοδοτείται και αυτό από τον ίδιο κινητήρα των 1.000 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 90 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 16,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 12,1”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. Το CNG διαθέτει δύο δεξαμενές που βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πορτμπαγκάζ. Η συνολική χωρητικότητα και εδώ είναι 13,8 κιλά, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 360 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 9 λίτρα, με την αυτονομία να φτάνει τα 150 χιλιόμετρα, με το σύνολο και εδώ να είναι 510 χιλιόμετρα.

Και τα δύο μοντέλα προσπαθούν να αποδείξουν πως αξίζει να τα αγοράσει κάποιος, αφού είναι οικονομικά συνδυάζοντας δύο είδη καυσίμου. Σίγουρα, πρόκειται για δύο διαφορετικά μοντέλα, αφού ανήκουν σε άλλες κατηγορίες και η τιμή τους θα έχει διαφορά. Το θέμα είναι τι προτιμά ο υποψήφιος αγοραστής.