Τα νέα Golf GTI, GTD και GTE

Τα νέα Golf GTI, GTD και GTE

Το νέο Golf (Volkswagen Golf) βρίσκεται ήδη στους δρόμους, αφού έχουν περάσει σχεδόν 5 μήνες από τότε που οι Γερμανοί αποκάλυψαν το νέο μοντέλο. Εδώ και λίγο διάστημα βρίσκεται και στην ελληνική αγορά. Το γερμανικό μοντέλο όμως θα διαθέτει τρεις ακόμα εκδόσεις και αυτές είναι που αποκαλύπτουν τώρα οι Γερμανοί. Πρόκειται για τα Golf GTI, Golf GTD και Golf GTE.

Με μια ματιά στο εξωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το απλό Golf είναι ελάχιστες. Και τα τρία έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά, διαθέτοντας νέους προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, Splitter και διαχύτη στο πίσω μέρος. Φυσικά, τα LED φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς ομίχλης, την αεροτομή στο πίσω μέρος και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης θέλουν να τα κάνουν να φαίνονται πιο άγρια.

Στο μπροστινό μέρος αυτό που ξεχωρίζει είναι η φωτιζόμενη μπάρα μέσα στη γρίλια που ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, υπάρχει και μια διαφορετική ένδειξη που είναι κόκκινη για το GTI, ασημί για το GTD και μπλε για το GTE. Η κάθε έκδοση ξεχωρίζει και από το λογότυπο με τα αρχικά να βρίσκονται μπροστά και πίσω. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου 17”, 18” και 19”.

Στο εσωτερικό και εδώ τα τρία μοντέλα θέλουν να δείξουν τη σπορ εκδοχή τους με τα νέα ημι-bucket καθίσματα, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, το δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων και τα σπορ πεντάλ αλουμινίου. Η οθόνη μεγέθους 10,2” για τον πίνακα οργάνων και η οθόνη αφής μεγέθους 10”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας θέλουν να κάνουν την οδήγηση και το χειρισμό του αυτοκινήτου παιχνίδι.

Μηχανικά όπως αναμενόταν υπάρχουν τρία σύνολα, ένα βενζίνης, ένα πετρελαίου και ένα Plug-in υβριδικό σύστημα. Το Golf GTI που θα είναι και το πιο ισχυρό διαθέτει τον TSI κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 37,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή του αυτόματου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.

Το Golf GTD τροφοδοτείται από τον TDI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά. Η κίνηση και εδώ μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.

Το GTE τροφοδοτείται από τον TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππων και από έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 245 ίππους και η μέγιστη ροπή είναι 40,7 κιλά. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, ενώ η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 60 χιλιόμετρα. Η μεγίστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ο ηλεκτροκινητήρας είναι 130 χλμ/ώρα, ενώ η μπαταρία χρειάζεται 3,5 ώρες για να φορτίσει σε μια απλή οικιακή πρίζα.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα McPherson μπροστά και από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Βέβαια, αυτό που τα κάνει εντελώς διαφορετικά είναι το σύστημα ελέγχου δυναμικής οδήγησης (Vehicle Dynamics Manager), το οποίο ελέγχει το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS και την ανάρτηση DCC. Επιπλέον, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης Comfort, Eco και Sport, ενώ το τέταρτο που ονομάζεται Individual, αποθηκεύει στη μνήμη του τις επιλογές του οδηγού.

Αυτό που αναμένεται να τραβήξει περισσότερο τα βλέμματα δεν είναι άλλο από το GTI, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το GTD και το GTE θα μείνουν στην άκρη. Και τα τρία μοντέλα έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά και τα δικά τους πλεονεκτήματα. Η επιλογή είναι καθαρά στο τι επιθυμεί ο καθένας. Τέλος, οι πωλήσεις και των τριών μοντέλων θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους που διανύουμε.