Το τεράστιο χαμόγελο που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του Daniel Ricciardo έλειπε, καθώς βρισκόταν στο βάθρο μετά τον τερματισμό του στη δεύτερη θέση στο GP του Μονακό, στο οποίο κυριαρχούσε, μέχρι τη στιγμή που η ομάδα του έκανε τη γκάφα που του στέρησε, όχι μόνο το προβάδισμα, αλλά και τη νίκη σε έναν από τους μεγαλύτερους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

f1 ricciardo 1Μετά το περιστατικό ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, παραδέχθηκε “Εμείς, ως ομάδα, οφείλουμε σήμερα ένα τεράστιο συγγνώμη στον Daniel, καθώς δεν καταφέραμε να τον στηρίξουμε με τον τρόπο που κάναμε προκειμένου να λάβει την πρώτη του pole position χθες. Η καθυστέρηση στο pit stop του κόστισε το προβάδισμα και παρά την εξαιρετική οδηγική του συμπεριφορά που τον έφερε κοντά στον Lewis, δε μπορούσε να τον περάσει, όπως συχνά συμβαίνει εδώ στο Μονακό”.

Ο σύμβουλος της Red Bull F1, Helmut Marko, δήλωσε “Δυστυχώς, πολλές παρεξηγήσεις και χωρίς σωστή επικοινωνία. Ήταν ένα ανθρώπινο λάθος. Θα το ελέγξουμε, θα κάνουμε την ανάλογη έρευνα και στη συνέχεια θα μπορούμε να πούμε περισσότερα. Ειλικρινά είμαι στεναχωρημένος, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να του ζητήσουμε συγγνώμη”. Το λάθος στο Monte Carlo ακολούθησε την κακή στρατηγική, από το pit wall της Red Bull, κατά τη διάρκεια του ισπανικού Grand Prix δύο εβδομάδες νωρίτερα, ένα λάθος που κόστισε τη νίκη στον Ricciardo και σε αυτόν τον αγώνα.

f1 ricciardo 3Ενώ οδηγούσε στο Μονακό, ο Ricciardo κλήθηκε για pit stop, όπου θα τοποθετούνταν στο μονοθέσιο μια σειρά ελαστικών super soft. Σε εκείνο το σημείο οι υπολογισμοί ης ομάδας έδειχναν ότι θα προκύψουν τουλάχιστον 10” μπροστά από τον Hamilton. Το τεράστιο όμως λάθος των μηχανικών ήταν ότι εκείνη την ώρα τα ελαστικά που δεν ήταν έτοιμα, ούτε καν δίπλα τους. Όταν ο Αυστραλός κατάφερε να ολοκληρώσει τα pit, ο Hamilton είχε μόλις περάσει από το σημείο και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του Ricciardo να επιτεθεί στον προπορευόμενο, δεν τα κατάφερε μέχρι που στον τελευταίο πλέον γύρο εγκατέλειψε την κάθε προσπάθεια να πάρει την καρό σημαία.

“Με κάλεσαν να μπω και τα ελαστικά δεν ήταν έτοιμα. Δεν έκανα εγώ την κλήση” δήλωσε ο Ricciardo κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αμέσως μετά τον αγώνα. “Υποθέτω ότι από τη μια μπαίνουμε σε μια επίδειξη, όμως δεν ήταν τόσο συναρπαστικό. Δύο αγώνες στη σειρά που έχω καταστραφεί. Τα παιδιά έτρεχαν τριγύρω μου. Δε μου αρέσει να στέκομαι εδώ και να παραπονιέμαι, γιατί βρίσκομαι στο βάθρο και θα έπρεπε να είναι μια τέλεια ημέρα για εμένα, όμως συνέβη δυο φορές στη σειρά και αυτό είναι κάπως δύσκολο”.

f1 ricciardo 4Σε συνέχεια των δηλώσεών του ο Daniel Ricciardo ανέφερε “Αισθάνθηκα ότι δεν έπρεπε να ήμουν εγώ. Εάν στη Βαρκελώνη δεν ήταν σαφές, σε αυτή την περίπτωση ήταν ξεκάθαρο. Συμμερίστηκα το θέμα στη Βαρκελώνη, όμως αυτό εδώ δε μπορώ να το αντιμετωπίσω τόσο καλά, όσο την προηγούμενη φορά. Αυτό το σιρκουί αποτελεί ένα σημαντικό αγώνα. Μπορεί να το κερδίσω στο μέλλον, αλλά τα πράγματα δε γυρίζουν πίσω, επομένως αυτό πονάει περισσότερο από κάθε άλλο”. Όσο για το τί είχε να δηλώσει η ομάδα για το ατύχημα, ο Αυστραλός ήταν ανένδοτος “Αυτή τη στιγμή δεν θέλω να το ακούσω. Θέλω μόνο να φύγουμε από εδώ. Θα μιλήσουμε σχετικά, αλλά τώρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει. Πονάει. Πονάει. Δεν έχω τίποτα άλλο να πω για να είμαι ειλικρινής”.

Ο Αυστραλός σίγουρα θα μπορούσε να είχε κερδίσει αν οι μηχανικοί του δεν έτρεχαν πανικόβλητοι μέσα στα pit ψάχνοντας τα σωστά ελαστικά, όμως στον αθλητισμό υπάρχουν και τα λάθη που μπορούν να αλλάξουν τα πάντα στο δευτερόλεπτο. Για αυτό άλλωστε όλα είναι μέσα στο παιχνίδι για να αλλάζουν τις καταστάσεις, αλλιώς τί νόημα θα είχε;