Το φετινό Rally Acropolis μπορεί να μην είχε την αίγλη των αυτοκινήτων του WRC, είχε όμως να δείξει το λόγο και την αιτία που οι ιθύνοντες της FIA έκριναν λάθος που επέλεξαν να το άφησαν εκτός. Φυσικά όλοι γνωρίζουμε ότι ο οικονομικός παράγοντας βαρύνει την κατάσταση, αλλά με τη βοήθεια των σωστών ανθρώπων, των εθελοντών και όλων όσων ασχολούνται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, όλα μπορούν να επιτευχθούν. Ο φετινός αγώνας κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του μέχρι και το τέλος, παρά το ότι ο καιρός αποφάσισε να το τελειώσει πρόωρα.
Το θετικότερο όλων είναι ότι η ελληνική σημαία βρέθηκε στο βάθρο, με την Τρίτη θέση στη γενική κατάταξη των Λάμπρου Αθανασούλα και Νίκου Ζακχαίου, με το Skoda Fabia R5. Η εκκίνηση δόθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, όμως ο καιρός έδειχνε τα πρώτα σημάδια, με την καταρρακτώδη βροχή στο κέντρο της πόλης. Πολλοί από τους οδηγούς ήθελαν να μειωθεί το μήκος της νυχτερινής διαδρομής, αφού θεωρούσαν ότι δε μπορεί να πραγματοποιηθεί οδήγηση σε ένα κομμάτι της. Τελικά, η νυχτερινή Ειδική Διαδρομή έγινε κανονικά, αποζημιώνοντας τους θεατές που έδωσαν το παρόν.
Το δίδυμο Αθανασούλα – Ζακχαίου στο τέλος της πρώτης ημέρας ήταν στην κορυφή, δείχνοντας ότι τα ελληνικά πληρώματα, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ήταν σε θέση να συναγωνιστούν τους ισχυρούς αντιπάλους τους. Την Κυριακή η “λασπομαχία” συνεχίστηκε, ανατρέποντας συνέχεια την κατάταξη. Ο Kajetan Kajetanowicz ήταν εκείνος που πέρασε στην κορυφή με το Ford Fiesta R5, με τον Breen να είναι στη δεύτερη θέση και το ελληνικό δίδυμο να βρίσκεται τρίτο 5,3” από το δεύτερο. Δυστυχώς ο καιρός συνέχισε να δείχνει τις άγριες διαθέσεις του στο Νομό Κορινθίας, αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να διακόψουν πρόωρα το Rally το μεσημέρι της Κυριακής, κόβοντας τις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές, κάνοντας τον Breen έξαλλο, καθώς πίστευε ότι θα μπορούσε να κερδίσει.
Ο Πολωνός νικητής στέφτηκε Πρωταθλητής του ERC επί ελληνικού εδάφους, αφού παρά την ακύρωση των Ειδικών Διαδρομών, ο αγώνας μετράει κανονικά για το Πρωτάθλημα. Κάποιοι από τους αθλητές γκρίνιαξαν για την πρόωρη διακοπή, όμως σε ορισμένες από τις Ειδικές Διαδρομές ήταν αδύνατο τόσο το να πετάξει το ελικόπτερο, όσο και να φτάσουν ασθενοφόρα στην περίπτωση που αυτό κρινόταν απαραίτητο.
Από ελληνικής πλευράς όπου ο αγώνας μετρούσε για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, οι Αθανασούλας – Ζακχαίος ήταν μακράν οι καλύτεροι, με τους Κύρκο – Πολυζώη και το Mitsubishi Lancer EVO IX να είναι οι άτυχοι της πρώτης ημέρας, αφού είχαν μια έξοδο που τους κόστισε περισσότερο από 20’. Οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με το Mitsubishi Lancer EVO IX στάθηκαν και εκείνοι άτυχοι, εγκαταλείποντας από ηλεκτρικά. Έτσι, στη 2η θέση της γενικής κατάταξης της ελληνικής μάχης βρέθηκε το πλήρωμα από την Κύπρο των Παντελή – Κωνσταντίνου με Mitsubishi Lancer EVO X. Το βάθρο ολοκλήρωσαν οι Λαϊνόπουλος – Κολοτούρος με Subaru Impreza.
Το δικό μας Rally, αν και θεωρητικά έχει χάσει την αίγλη των παλαιότερων χρόνων, ποτέ δεν πρόκειται να πάψει να μας ευχαριστεί, αφού όπου και να γίνεται, είτε σε άσφαλτο, είτε σε χώμα, είτε σε λάσπη, πάντα θα κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Καλό είναι όσοι αγαπούν αυτό τον αγώνα, με την τεράστια ιστορία, να δουλέψουν ομαδικά, να αφήσουν στην άκρη τις όποιες έριδες, ώστε το Rally Acropolis να ξαναβρεθεί εκεί που του αξίζει. Στα Rally των Rally στο WRC.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Rally Acropolis 2015:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Χρόνος |
1. | KAJETANOWICZ – BARAN | FORD FIESTA R5 | 1:32:11.1 |
2. | BREEN – MARTIN | PEUGEOT 208 T16 R5 | +10.0 |
3. | ATHANASSOULAS – ZAKCHEOS | SKODA FABIA R5 | +15.3 |
4. | TARABUS – TRUNKAT | SKODA FABIA S2000 | +3:12.5 |
5. | BOTKA – SZELES | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +3:54.5 |
6. | JEETS – TOOM | FORD FIESTA R5 | +4:30.9 |
7. | BUTVILAS – HELLER | SUBARU IMPREZA WRX STI | +4:40.6 |
8. | TLUSTAK – KUCERA | SKODA FABIA S2000 | +8:48.2 |
9. | PANTELI – CONSTANTINOU | MITSUBISHI LANCER EVO X | +11:44.0 |
10. | SERDERIDES – MICLOTTE | CITROEN DS3 R5 | +11:45.8 |
11. | PAVLIDIS – PETROPOULOS | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +16:57.6 |
12. | YIANGOU – PANTELI | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +18:54.6 |
13. | ZOUNIS – INTZOGLOU | SUBARU IMPREZA WRX STI | +19:01.0 |
14. | ANGELOPOULOS – DIPLAS | TOYOTA YARIS | +26:37.1 |
15. | KIRKOS – POLYZOIS | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +27:46.2 |
16. | HALIVELAKIS – MALAKTARI | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +27:50.6 |
17. | KYPREOS – PISIMANIS | PEUGEOT 206 XS KIT CAR | +35:02.9 |
18. | YIANGOU – HOURIDIS | MITSUBISHI LANCER EVO IX | +36:12.0 |