Subaru Impreza. Είναι το αυτοκίνητο που θέλουν το αποκτήσουν σχεδόν όλοι, κυρίως την WRX STI έκδοση. Το ιαπωνικό μοντέλο μπαίνει αισίως στην 6η γενιά του και από όσο φαίνεται είναι πολύ σκληρό για να πεθάνει, αφού αρνείται να εξοικειωθεί με την ηλεκτροκίνηση. Η απόφαση των Ιαπώνων να παραμείνει με τους Boxer κινητήρες δείχνει πως το Impreza παραμένει σταθερό σε αυτό που προσφέρει, περιμένοντας να δούμε αν θα υπάρξει έκδοση WRX STI, καθώς η WRX έκδοση θεωρείται κάτι παραπάνω από σίγουρη.

Το νέο Impreza θα είναι μόνο σε μορφή Hatchback, αφού οι Ιάπωνες καταργούν τη Sedan έκδοση και έχει μήκος 4,47 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,48 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,67 μέτρα. Μπροστά ξεχωρίζει η μαύρη μάσκα με το λογότυπο της Subaru και τα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τα LED φώτα ημέρας. Οι νευρώσεις στο καπό θέλουν να δείξουν μια πιο επιθετική σχεδίαση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και τα LED φωτιστικά σώματα. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16” ή αυτές των 18”.

Στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός, με τη μικρή ψηφιακή οθόνη ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο, τα οποία έχουν λευκά γράμματα και λευκές βελόνες. Παράλληλα υπάρχει και η κάθετη οθόνη αφής μεγέθους 11,6”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τα χειριστήρια του κλιματισμού πλέον βρίσκονται ενσωματωμένα στην οθόνη αφής, ενώ τα δερμάτινα καθίσματα, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Η συνδεσιμότητα με τα smartphone γίνεται ακόμη πιο εύκολη με τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto.

Μηχανικά οι Ιάπωνες όχι μόνο αρνήθηκαν τη ηλεκτροκίνηση, αλλά παρέμειναν σταθεροί στους Boxer κινητήρες. Η απλή έκδοση θα διαθέτει τον 4κύλινδρο Boxer κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 152 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 19,9 κιλά. Επιπλέον, υπάρχει και ο Boxer κινητήρας χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 182 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 24,5 κιλά. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Lineartronic CVT, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Το νέο Impreza θα διαθέτει τρία επίπεδα εξοπλισμού που είναι τα Base, Sport και RS, με τα δύο πρώτα να συνδυάζονται με το δίλιτρο κινητήρα, ενώ η RS θα διαθέτει αποκλειστικά των κινητήρα των 2.500 κ.εκ. Παράλληλα υπάρχει το σύστημα Active Torque Vectoring, ενώ βελτιωμένο είναι το σύστημα ασφαλείας EyeSight κάνοντας ακόμη πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Το EyeSight μπορεί πλέον να αναγνωρίσει ποδήλατα και πεζούς στις διασταυρώσεις, ενώ όταν είναι απαραίτητο ειδοποιεί τον οδηγό να φρενάρει για την αποφυγή συγκρούσεων. Επιπλέον, υπάρχει και το Blind-Spot Detection, το οποίο βοηθάει αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του τιμονιού για την αποφυγή σύγκρουσης σε ταχύτητες μικρότερες από 80 χλμ/ώρα.

Στο εξοπλισμό περιλαμβάνονται ηλεκτρικές κλειδαριές, διζωνικός κλιματισμός, αυτόματα παράθυρα, αυτόματο κλείσιμο και άνοιγμα καθρεπτών, εσωτερικός φωτισμός, απομακρυσμένη πρόσβαση χωρίς κλειδί, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ενώ στην έκδοση RS υπάρχει το ηλεκτρικό κάθισμα του οδηγού με 10 κατευθύνσεις και οσφυϊκή υποστήριξη. Τέλος, μπορούν να γίνουν ενημερώσεις λογισμικού μέσω over-the-air.

Επιπλέον, στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται SOS Emergency Assistance, Enhanced Road Assistance, Automatic Collision Notification, Maintenance Notifications, Monthy Vehicle Health Report & Diagnostic Alerts, Stolen Vehicle Recovery Service, Vehicle Security Alarm Notification Remote Lock/Unlock, Remote Horn and Lights, Remote Vehicle Locator, Valet Mode, Trip Log & Driving Journal και Remote Vehicle Configuration.

Στην έκδοση RS οι αλλαγές με την απλή έκδοση είναι εμφανείς, αφού υπάρχουν τα λογότυπα RS στις πόρτες μπροστά και πίσω, ενώ υπάρχουν τα πλαϊνά σπόϊλερ, τα μαύρα καπάκια των καθρεπτών, οι αναβαθμισμένοι LED προβολείς, οι LED προβολείς ομίχλης και οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”, με το σκούρο γκρι φινίρισμα. Επιπλέον, διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα, δύο θύρες USB για φόρτιση στο πίσω μέρος και το ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 10 ηχεία.

Το νέο Subaru Impreza με την άρνηση του να μπει ακόμα στην ηλεκτροκίνηση ίσως κάποιους του κάνει χαρούμενους, αφού πολλοί είναι ακόμα αυτοί που δε θέλουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε στην Αμερική, ενώ αυτό που αναμένουμε με ανυπομονησία είναι αυτό που έρθει στην Ευρώπη, αφού σίγουρα οι εν λόγω κινητήρες που διαθέτει θα είναι μεγάλο μείον κυρίως για τη χώρα μας λόγω φορολογίας. Αν όμως διατηρηθεί ή βελτιωθεί o κινητήρας των 1.600 κ.εκ., τότε ίσως να έχει καλύτερη τύχη.