Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Verstappen με βροχή στο Ιαπωνικό GP

Ούτε η βροχή στέρησε από τον Max Verstappen τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη Suzuka της Ιαπωνίας, με τη νίκη που σημείωσε. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull Racing πήρε την 32η νίκη της καριέρας του κάνοντας περίπατο σε όσο διάστημα έγινε αγώνας, πανηγυρίζοντας στο τέλος τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Αυτό έγινε αφού ο Charles Leclerc στο τέλος έχασε τη δεύτερη θέση στη μάχη με τον Perez, δεχόμενος ποινή 5”, με τον Perez τελικά να τερματίζει δεύτερος και το Μονεγάσκο να μένει στην τρίτη θέση.

Ο αγώνας στην Ιαπωνία συνήθως επιφυλάσσει δυσκολίες κάτι που έγινε και φέτος. Η βροχή υπήρχε στην πίστα αρκετά νωρίτερα από την εκκίνηση, με τους οδηγούς να επιλέγουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Σβήνοντας τα 5 κόκκινα φώτα ο Verstappen έδωσε τη μάχη του με τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος πέρασε για λίγο πρώτος όμως τελικά ο Ολλανδός έμεινε στην κορυφή.

Πιο πίσω όμως είχαμε ένα μικρό χάος, με τον Vettel να κάνει τετακέ, έχοντας μια επαφή με τον Alonso, τον Albon να μένει από μηχανικό πρόβλημα στα υδραυλικά ύστερα από κάποια επαφή εγκαταλείποντας, τον Sainz να χάνει μόνος του το μονοθέσιο και να εγκαταλείπει, τον Gasly να κουβαλάει ένα σπασμένο κομμάτι από τις διαφημιστικές πινακίδες, που έπεσε ο Sainz, στην εμπρόσθια πτέρυγα και τον Zhou να κάνει τετακέ ευτυχώς χωρίς συνέπειες.

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν το Safety Car για ένα γύρο στην πίστα και στον 3ο γύρο η κόκκινη σημαία. Η επανεκκίνηση του αγώνα είχε δοθεί για τις 08:50 ώρα Ελλάδος, όμως τελικά ακυρώθηκε. Αφού συμπληρώθηκε 1:00’ καθυστέρηση ο χρόνος πλέον άρχισε να μετρά αντίστροφα για το γνωστό δίωρο έως την ολοκλήρωση του αγώνα. Μετά από καθυστέρηση επιπλέον 1:00’ πάρθηκε η απόφαση για τη συνέχιση του αγώνα.

Τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα πίσω από το Safety Car και μετά από 3 γύρους και 40’ πριν τη συμπλήρωση του διώρου είχαμε και πάλι αγώνα. Ο Verstappen άνοιξε αμέσως τη διαφορά του από τον Leclerc, ενώ οι Vettel και Latifi μπήκαν αμέσως στα pit για να αλλάξουν τα βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά. Στους αμέσως επόμενους γύρους το ίδιο έκαναν οι Norris, Bottas, Verstappen, Leclerc, Perez, Hamilton, Russell, Alonso και Ricciardo.

Από εκεί και μετά ο Verstappen ανέβαζε συνεχώς τη διαφορά, ο Perez κυνηγούσε τον Leclerc, ο Hamilton, τον Ocon και ο Alonso τον Vettel. Τελικά το μόνο που έγινε στην τελευταία στροφή ήταν ο Leclerc να βγει εκτός για λίγο να επανέλθει με μη ασφαλή τρόπο δημιουργώντας κίνδυνο για τον Perez, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 5”. Ο Max Verstappen είχε περάσει ήδη τη γραμμή του τερματισμού και είχε γίνει για δεύτερη φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Με αυτό το αποτέλεσμα ο Perez πήρε τη δεύτερη θέση, ο Leclerc την τρίτη, ενώ στην τέταρτη και 5η θέση βρέθηκαν οι Ocon και Hamilton.

Το πιο μελανό σημείο σε όλο τον αγώνα, ήταν όταν δόθηκε η εντολή της κόκκινης σημαίας, ο Gasly έτρεχε στην πίστα με πάνω από 200 χλμ/ώρα και ξαφνικά είδαμε έναν γερανό να κινείται στην πίστα. Αυτό φυσικά ήταν απαράδεκτο, αφού κάπως έτσι έχασε τη ζωή του ο Jules Bianchi. Φυσικά και θα διερευνηθεί ελπίζοντας ότι θα αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει, αλλά εμείς είμαστε σαφέστατα με το μέρος των πιλότων, οι οποίοι ήταν έξαλλοι, αφού έπρεπε όλοι να μπουν πρώτα στα pit και μετά να βγει ο γερανός στην πίστα.

Οι 10 πρώτοι του Japan GP

ΘέσηΟδηγόςΑυτοκίνητοΧρόνος
1.Max VerstappenRed Bull Racing-RBPT3:01:44.004
2.Sergio PerezRed Bull Racing-RBPT+27.066
3.Charles LeclercFerrari+31.763
4.Esteban OconAlpine-Renault+39.685
5.Lewis HamiltonMercedes+40.326
6.Sebastian VettelAston Martin Aramco-Mercedes+46.358
7.Fernando AlonsoAlpine-Renault+46.369
8.George RussellMercedes+47.661
9.Nicholas LatifiWilliams-Mercedes+70.143
10.Lando NorrisMcLaren-Mercedes+70.782

Η βαθμολογία της F1