Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Renault αποκάλυψε το νέο Renault 5 E-TECH Electric. Το μικρό γαλλικό μοντέλο έχει γράψει τη δική του ιστορία και όπως δείχνει η επαναφορά του έρχεται για να ταράξει τα νερά της κατηγορίας του. Για όσους δε θυμούνται το Renault 5 υπήρχε στην αγορά αυτοκινήτου από το 1972 έως το 1996. Το μικρό αυτοκίνητο των μόλις 3,52 μέτρων αμέσως κέρδισε το κοινό της Γαλλίας αρχικά και μεταγενέστερα το ευρωπαϊκό δείχνοντας πως και οι Γάλλοι μπορούσαν να προσφέρουν στην αυτοκίνηση.
Με κινητήρες 800, 900, 1.100, 1.300 και 1.400 κ.εκ., έδινε στους οδηγούς όσο περνούσαν τα χρόνια όλο και μεγαλύτερη δύναμη. Άλλωστε ποιος δε θυμάται τον Turbo κινητήρα των 1.400 κ.εκ., με τους 110 ίππους που είχαν τα Renault 5 Alpine Turbo, Renault 5 Gordini Turbo και Renault 5 Copa Turbo. Σήμερα έχουν αλλάξει όλα. Το μικρό γαλλικό μοντέλο είναι διαφορετικό και με ηλεκτροκινητήρα αλλάζοντας τα δεδομένα σε ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 χρώματα που είναι τα Pop Yellow, Pop Green, Pearl White, Starry Black και Midnight Blue.
Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small και έχει μήκος 3,92 μέτρα, πλάτος 1,77 μέτρα και ύψος 1,50 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,54 μέτρα. Εξωτερικά υπάρχει η κλειστή μάσκα με το νέο φωτιζόμενο λογότυπο της Renault. Τα LED φωτιστικά σώματα έχουν τη δική τους ιδιαίτερη σχεδίαση, όπως και στο πίσω μέρος που είναι οριζόντια θυμίζοντας κάτι από τα παλιά. Η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής το κάνει πιο όμορφο, ενώ υπάρχουν και οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”, με διαστάσεις ελαστικών 195/55.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα δίχρωμα υφασμάτινα καθίσματα. Οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια μεγέθους 7” ή 10” για τον πίνακα οργάνων και μια αφής μεγέθους 10”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο άνετη. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι διαθέτει τα χειριστήρια που διευκολύνουν τον οδηγό ακόμη περισσότερο, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 326 λίτρα.
Από μηχανικής πλευράς το Renault 5 E-TECH Electric τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 95, τους 120 και τους 150 ίππους. Η πιο ισχυρή έκδοση έχει μέγιστη ροπή 24,9 κιλά, ενώ το 0-100 επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 8”. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας θα συνδυάζεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 40 kWh ή 52 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 300 ή τα 400 χιλιόμετρα.
Με έναν φορτιστή 11 kW για μια πλήρη φόρτιση στη μπαταρία των 40 kWh χρειάζεται 3:30’, ενώ αυτή των 52 kWh θέλει 4:30’. Με ένα ταχυφορτιστή η μπαταρία από το 15% μπορεί να φτάσει στο 80% σε μόλις 30’. Για να βλέπει ο οδηγός πόσο φορτισμένο είναι το αυτοκίνητο του μπορεί να πλησιάσει το καπό όπου υπάρχει το “5” που δείχνει το ποσοστό φόρτισης του αυτοκινήτου. Η συγκεκριμένη ένδειξη λειτουργεί όταν ο οδηγός πλησιάσει στο σημείο ανάβοντας και δείχνοντας το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.
Για να μπορεί να καταλάβει κάποιος πεζός την παρουσία του αυτοκινήτου ο γνωστός καλλιτέχνης Jean-Michel Jarre έχει δημιουργήσει έναν ιδιαίτερο ήχο, ο οποίος λειτουργεί σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ/ώρα, προειδοποιώντας για την ύπαρξη αυτοκινήτου. Από πλευράς ασφαλείας υπάρχουν όλα τα νέα συστήματα όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), το Adaptive Cruise Control και το Active Driver Assist.
Το νέο Renault 5 E-TECH Electric θέλει να τα ταράξει τα νερά της κατηγορίας του, αφού μπορεί να γίνει σύμμαχος στις μετακινήσεις στις πόλεις, αφού με τις μικρές διαστάσεις που έχει μπορεί να κινείται άνετα. Το πότε ακριβώς θα το δούμε στις εκθέσεις ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά όπως λένε οι πληροφορίες η τιμή της βασικής έκδοσης θα ξεκινά από 25.000€, κάτι που σίγουρα το κάνει ιδιαίτερα δελεαστικό.