Οι Mercedes το 1 – 2 στην Αυστραλία

ByXenofwntas

15/03/2015

Το πρώτο Grand Prix της χρονιάς για το Πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώθηκε πριν από λίγο στην πίστα του Albert Park. Μπορεί οι Mercedes να έκαναν το 1 – 2 και να έδειξαν τις προθέσεις τους, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια στους αντιπάλους τους, ωστόσο φαίνεται ότι το πρώτο GP της χρονιάς θα είναι ένα από αυτά που ξεχνιούνται πολύ γρήγορα. Μονοθέσια με προβλήματα, οδηγοί στη δική τους μάχη, μηχανικοί με αγωνία, αλλά όλα αυτά τελικά επισκιάστηκαν τόσο από τα 11 μονοθέσια που τερμάτισαν, τα δυο που δε ξεκίνησαν ποτέ και την τραγική σκηνοθεσία, η οποία επικεντρωνόταν από τον 20ο έως τον 56ο γύρο στις μάχες από την 8η θέση και κάτω.

f1 2Τα άσχημα μαντάτα ξεκίνησαν ουσιαστικά μετά το τέλος των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών, όπου ο Valtteri Bottas εξήλθε του μονοθεσίου με τη βοήθεια των ανθρώπων της Williams. Οι πάντες αναρωτήθηκαν τί μπορεί να συνέβη στο Φιλανδό οδηγό, ο οποίος παραπονέθηκε για πόνους χαμηλά στην πλάτη χαμηλά. Ο γιατρός της FIA που τον εξέτασε έκρινε απαραίτητη τη μεταφορά του στο νοσοκομείο για περεταίρω εξετάσεις. Εκεί οι γιατροί διαπίστωσαν ότι υπήρξε κάποιο μικρό πρόβλημα στα μαλακά μόρια χαμηλά στην πλάτη. Το αποτέλεσμα ήταν ο Φιλανδός να κάνει φυσιοθεραπείες όλο το βράδυ, με σκοπό να προλάβει τον αγώνα της Κυριακής, κάτι το οποίο δεν κατέστη δυνατό. Έτσι η Williams, σεβόμενη την απόφαση της FIA που απαγόρευσε στο Bottas τη συμμετοχή του, αποφάσισε να τρέξει με ένα μονοθέσιο και να μην τον αντικαταστήσει.

Τα προβλήματα όμως δεν τελείωσαν εκεί. Είναι δυνατόν μονοθέσια των 50.000.000€ να μην λαμβάνουν θέση ούτε καν στο grid πριν την εκκίνηση του αγώνα; Η Red Bull του Dannil Kvyat αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι της αυστριακής ομάδας, λόγω έλλειψης χρόνου, να μην προλαβαίνουν να το αντικαταστήσουν, προκειμένου ο Ρώσος πιλότος να συμμετάσχει. Η McLaren – Honda συνέχισε με τα προβλήματά της, με τον κινητήρα του Kevin Magnussen να παραδίδει πνεύμα στο installation lap, 25 μόλις λεπτά πριν αρχίσει ο αγώνας.

f1 3Μετά από όλα αυτά, επιτέλους είχαμε αγώνα. Τα πέντε κόκκινα φανάρια έσβησαν για πρώτη φορά φέτος με τον Lewis Hamilton να κάνει μια καθαρή εκκίνηση, το Nico Rosberg να ακολουθεί και πίσω τους να γίνεται χαμός. Στην πρώτη στροφή ο Vettel προσπάθησε να κρατήσει την τρίτη θέση, με το Raikkonen να έρχεται δίπλα του, αλλά ο Γερμανός πατώντας στο kerb στρίμωξε το Φιλανδό, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να ανακόψει την πορεία του. Ο Felipe Nasr με τη Sauber χώθηκε ανάμεσα στις δυο Ferrari, και στην προσπάθειά του να κρατηθεί, είχε επαφή τόσο με το Raikkonen, όσο και με το πίσω αριστερά ελαστικό του Pastor Maldonado, στέλνοντας τον οδηγό από τη Βενεζουέλα στις μπαριέρες με διαλυμένο μονοθέσιο.

Αργότερα, η κακή πρεμιέρα για τη Lotus ολοκληρώθηκε με τον Romain Grosjean να εγκαταλείπει στα Pit, χάνοντας τη δύναμη της ισχύος. Ο Nasr έδειξε, μαζί με το μονοθέσιο της Sauber, ότι έχει τη δύναμη να ανεβάσει ψηλά την ομάδα του. Βρισκόμενος στην πέμπτη θέση, μέχρι το Pit Stop στο 17ο γύρο κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Raikkonen και το Ricciardo. Κάπου εκεί καταστρεφόταν και ο αγώνας του Raikkonen, με το πίσω αριστερά ελαστικό να μην κουμπώνει ποτέ στη διάρκεια των Pit, χάνοντας 8,7” και να εγκαταλείπει λίγο αργότερα, κάτι που ίσως δημιουργήσει πρόβλημα στους Ιταλούς μηχανικούς, αφού οι νέοι κανονισμοί απαγορεύουν την έξοδο σε μη ασφαλή μονοθέσια. Λίγο νωρίτερα, και συγκεκριμένα στον 34ο γύρο, ο Max Verstappen που μέχρι εκείνη την ώρα είχε δείξει πολύ καλά στοιχεία, αναλογιζόμενος κανείς και τα 17 του χρόνια, προδόθηκε από τον κινητήρα της Toro Rosso, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει.

f1 4Ο Lewis Hamilton παρέμενε σταθερά μπροστά, ακόμα και μετά την είσοδό του στα Pit, όπου εκεί ήταν η μοναδική φορά που ο ομόσταβλός του Nico Rosberg βρέθηκε πρώτος, έστω και για λίγο. Μετά το Pit Stop του Γερμανού τα πράγματα αποκαταστάθηκαν με το Βρετανό να βρίσκεται και πάλι στην κορυφή. Μπορεί η διαφορά τους να κυμαινόταν από 1,6” έως 2,5”, μπορεί να έδιναν τη δική τους μάχη, όμως ο σκηνοθέτης στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα επικεντρώθηκε στις μάχες των Hulkenberg, Sainz, Perez και Ericsson. Πέφτοντας  η καρό σημαία, οι Mercedes έκαναν το 1 – 2 και τα πανηγύρια ολοκληρώθηκαν από τους tifosi, οι οποίοι είδαν το μονοθέσιο του Vettel να τερματίζει τρίτο και να ανεβαίνει στο βάθρο, μετά από τον περυσινό αγώνα της Ουγγαρίας. Πιθανότατα αυτό να φανερώνει το δρόμο της επιστροφής της Ferrari στις επιτυχίες.

Το πρώτο Grand Prix ολοκληρώθηκε και εάν ακόμα είναι πολύ νωρίς, η Mercedes φαίνεται ότι κινείται σα να μην έχει αντίπαλο, ενώ η Williams με τη Ferrari θα δώσουν τη δική τους μάχη. Στα θετικά καταλογίζεται η πολύ καλή παρουσία της Sauber, καθώς και η προσπάθεια της Toro Rosso, ενώ μελανό σημείο είναι η πολύ αρνητική παρουσία της McLaren. Παρ’ όλα αυτά, δε μπορεί να μην αναγνωριστεί η προσπάθεια του Button να παραμείνει ως το τέλος του αγώνα στην πίστα, με ένα μονοθέσιο που κινείται σα χελώνα σε σχέση με τα υπόλοιπα. Στο επόμενο Grand Prix της Μαλαισίας, που θα διεξαχθεί σε δυο εβδομάδες, αναμένουμε την επιστροφή του Alonso, ευελπιστούμε σε περισσότερη δράση, σκληρότερες μάχες και να περάσουν τη γραμμή του τερματισμού πολλά περισσότερα μονοθέσια σε σχέση με αυτά που τα κατάφεραν στην Αυστραλία. Εν αναμονή λοιπόν, καλή αγωνιστική χρονιά.

Αναλυτικά οι πρώτοι 10 του GP της Αυστραλίας:

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο
1. Lewis Hamilton Mercedes
2. Nico Rosberg Mercedes
3. Sebastian Vettel Ferrari
4. Felipe Massa Williams
5. Felipe Nasr Sauber – Ferrari
6. Daniel Ricciardo Red Bull Racing – Renault
7. Nico Hulkenberg Force India – Mercedes
8. Marcus Ericsson Sauber – Ferrari
9. Carlos Sainz Toro Rosso – Reanualt
10. Sergio Perez Force India – Mercedes