Ο θρύλος επιστρέφει

Ο θρύλος επιστρέφει

Η Toyota Supra πάντα ήταν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που όμως ήξερε να προσφέρει αδρεναλίνη στο απόλυτο. Το 2002 η Toyota ανακοίνωσε ότι η Supra σταματάει την παραγωγή της απογοητεύοντας εκατομμύρια πιστούς του συγκεκριμένου μοντέλου. 17 χρόνια μετά πλέον η νέα Supra είναι γεγονός, αφού οι Ιάπωνες την παρουσίασαν με κάθε επισημότητα.

Η αποκάλυψη του νέου μοντέλου ήρθε στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου NAIAS που γίνεται κάθε χρόνο τέτοιο καιρό στο Detroit των Η.Π.Α. Ουσιαστικά πρόκειται για την 5η γενιά του Sport μοντέλου που δημιουργεί εξ ολοκλήρου η Toyota GAZOO Racing. Οι λάτρεις της οδήγησης μπορούν να προσβλέπουν σε ένα ενθουσιώδες μείγμα ισχύος, ακρίβειας και ευελιξίας, χάρη στην κίνηση που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και τιμά την κληρονομιά των σπορ αυτοκινήτων της Toyota, με το χαμηλό κέντρο βάρους και τη βέλτιστη ισορροπία με σχεδόν τα τέλεια πατήματα.

Σχεδιαστικά η νέα Supra φέρνει σχεδιαστικά αρκετά στοιχεία από την 4η γενιά που κατασκευάζονταν από το 1993 έως το 2002. Μπορεί να μη μοιάζουν σε πολλά σχεδιαστικά, όμως μοιράζονται την ίδια κληρονομιά. Φυσικά τα περισσότερα στοιχεία φέρνουν στο μυαλό την Toyota 2000 GT του 1967. Φυσικά, το δικό του ρόλο στην κατασκευή έπαιξε και το πρωτότυπο FT-1 που παρουσιάστηκε το 2014.

Η βελτιστοποίηση του FT-1 στην πραγματική Supra επιτεύχθηκε με τη συμπύκνωση των μορφών, τη μείωση των περιττών στοιχείων και την περαιτέρω ενίσχυση του δυναμικού και ισχυρού χαρακτήρα. Το μακρύ καπό θέλει να τονίσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, χωρίς όμως να μειώνεται η ευρύχωρη καμπίνα δύο θέσεων. Ο σχεδιασμός της Supra προσφέρει ισορροπία βάρους 50:50 ενώ βελτιστοποιεί την αεροδυναμική ισορροπία από εμπρός προς τα πίσω.

Η εμπρόσθια όψη ήταν εμπνευσμένη από την Supra της 4ης γενιάς, αλλά είναι ακόμη πιο εκφραστική, με τις μεγάλες εισόδους αέρα. Στο πίσω μέρος, η ενσωματωμένη αεροτομή βοηθά στην καταστολή της αεροδυναμικής ανύψωσης, ενώ το τραπεζοειδές σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει μια τελείως διαφορετική αίσθηση.

Οι LED προβολείς μαζί με τις λυχνίες των φώτων ημέρας δημιουργούν μια αλλά οπτική, ενώ στο πίσω μέρος έχουν μια εντελώς νέα σχεδίαση για τα δεδομένα της Toyota. Φυσικά και αυτοί είναι LED όπως και οι οπίσθιοι λαμπτήρες που βρίσκονται στο κέντρο του προφυλακτήρα. Οι 8 χρωματισμοί του αμαξώματος Renaissance Red 2.0, Nitro Yellow, Downshift Blue, Phantom Matte Gray, Absolute Zero White, Tungsten Silver, Turbulence Gray και Nocturnal Black το κάνουν ακόμη πιο ελκυστικό, αφού του δίνουν πιο έντονο χαρακτήρα.

Η νέα Supra θα προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό με σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”. Τα ελαστικά που επιλέχθηκαν είναι τα Michelin Pilot Super Sport, με διαστάσεις 255/35 εμπρός και 275/35 πίσω. Φυσικά, για να υπάρχει και το απαραίτητο φρενάρισμα υπάρχουν τα φρένα με τις δαγκάνες της Brembo τεσσάρων εμβόλων.

Εσωτερικά, το Cockpit συνδυάζει με άνεση τα παραδοσιακά στοιχεία ενός GT με την εξαιρετικά σύγχρονη λειτουργικότητα. Η χαμηλή, στενή διατομή του καθίσματος δίνει στον οδηγό εκτεταμένη ορατότητα ενώ είναι ιδανικά τοποθετημένο για βλέπει ο οδηγός άριστα ακόμα και τις γωνίες. Όπως καταλαβαίνει κανείς η ποιότητα είναι στο μέγιστο με τα καθίσματα να είναι από δέρμα Alcantara, ενώ θα είναι και θερμαινόμενα στην Premium έκδοση.

Μια έγχρωμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας μεγέθους 6,5” αποτελεί τον πίνακα οργάνων, με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Επιπλέον, στη μέση του ταμπλό υπάρχει και η οθόνη αφής μεγέθους 8,8”, με το σύστημα ψυχαγωγίας και πολυμέσων, ενώ η Head-Up Display οθόνη προβάλλει ζωτικής σημασίας πληροφορίες οδήγησης και πλοήγησης μπροστά από τον οδηγό.

Η σύνδεση με Bluetooth και iPod είναι άμεση όπως και το Apple CarPlay για τη σύνδεση με Smartphone. Το Premium σύστημα ήχου είναι της JBL και περιλαμβάνει 12 ηχεία προσφέροντας κρυστάλλινο ήχο. Ο πλοηγός που παρέχει της απαραίτητες πληροφορίες μια διαδρομής με ζωντανή απεικόνιση για το τι γίνεται στους δρόμους δε θα μπορούσε να λείπει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι ο απόλυτος απαραίτητος για δύο άτομα.

Μηχανικά η νέα αναμένεται να έρθει με έναν υπερτροφοδοτούμενο 6κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 335 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 50,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 4,1”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το μεταβαλλόμενο αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων. Με βάση τα στοιχεία αυτά η νέα Supra θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της Toyota μέχρι σήμερα.

Η ροπή είναι ισχυρή από τις πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στον συνδυασμό του στροβιλοσυμπιεστή διπλής κύλισης, άμεσης έγχυσης καυσίμου και συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής. Η απόκριση του κινητήρα ενισχύεται περαιτέρω χάρη στο μεταβαλλόμενο σύστημα ανύψωσης της βαλβίδας εισαγωγής της σειράς 6 που ρυθμίζει το χρονισμό και τη διάρκεια της βαλβίδας εισαγωγής.

Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων προσφέρει γρήγορες αλλαγές τόσο προς τα επάνω, όσο και προς τα κάτω, ενώ διαθέτει και το χειροκίνητο έλεγχο όταν είναι επιθυμητό. Οι σύντομες αλλαγές με τα χαμηλότερα γρανάζια και η λειτουργία Launch Control επιτρέπουν την ισχυρή επιτάχυνση με τη μέγιστη πρόσφυση.

Η νέα Toyota Supra προσφέρει δύο τρόπους οδήγησης, Το Normal και το Sport Mode. Το δεύτερο προσφέρει τη δυνατότητα οδήγησης μειώνοντας την παρέμβαση των λειτουργιών έλξης και σταθερότητας καθώς και την απόκριση του γκαζιού, αυξάνοντας το βάρος διεύθυνσης, βελτιώνοντας την ευκρίνεια της μετατόπισης κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ προσφέρει και έναν πιο ενισχυμένο ήχο στην εξάτμιση.

Για τους λάτρεις της απόδοσης, το Supra θα έχει ένα ενεργό διαφορικό, το οποίο θα ελέγχει με ακρίβεια την κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, μειώνοντας τόσο την υποστροφή, όσο και την υπερστροφή προσφέροντας την απόλυτη σταθερότητα. Η Toyota έφτιαξε και το συντονισμό των ελατηρίων και των αμορτισέρ για τη νέα μπροστινή ανάρτηση διπλού άξονα και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Σε όλες τις εκδόσεις της Supra θα υπάρχει το σύστημα Adaptive Variable Suspension, το οποίο ρυθμίζει άμεσα τη δύναμη απόσβεσης των αναρτήσεων, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο. Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στη Γαλλία, την Αυστρία, την Ιταλία, τη Γερμανία (συμπεριλαμβανομένης της διαδρομής του Nurburgring), τη Σουηδία (δοκιμές οδοστρωμάτων πάγου και χιονιού), το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

Στον εξοπλισμό θα υπάρχουν όλα τα νέα μέσα που χρησιμοποιούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα όπως το κλειδί Smart Entry, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι αυτόματοι καθρέπτες, η πίσω κάμερα, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με τους αισθητήρες βροχής και οι αναδιπλούμενοι καθρέπτες.

Φυσικά, στη νέα Supra θα υπάρχουν όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας, τα οποία περιλαμβάνουν προειδοποίηση σύγκρουσης, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Cruise Control, Blind Spot Monitor και προειδοποίηση σύγκρουσης στο πίσω μέρος.

Η νέα Toyota Supra είναι σίγουρο πως θα θέσει νέα δεδομένα στην ιαπωνική εταιρεία, αφού το παρελθόν αυτού του αυτοκινήτου είναι ο προάγγελος για να φέρει την απόλυτη επιτυχία το νέο μοντέλο. Η νέα Supra θα συναρμολογηθεί στη Magna Steyr στο Γκρατς της Αυστρίας, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους το καλοκαίρι που μας έρχεται. Λίγη αναμονή λοιπόν.