Τα όρια ταχύτητας τουλάχιστον στη χώρα μας είναι εκνευριστικά. Ο λόγος βέβαια είναι γνωστός σε όλους μας. Υπάρχουν όρια ταχύτητας τα όποια δε συνάδουν, ούτε με την ποιότητα του δρόμου, αλλά ούτε και με τη λογική. Υπάρχουν όρια στις εθνικές οδούς, τα οποία για παράδειγμα δεν ξεπερνούν τα 60 χλμ/ώρα. Αυτό πολλές φορές κάνει τους οδηγούς να τα αμελούν με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές τις κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα και παραβίαση των ορίων ταχύτητας.
Η Ford ετοιμάζεται να τροφοδοτήσει τα μελλοντικά της αυτοκίνητα με ένα νέο σύστημα, το οποίο θα διαβάζει τα όρια ταχύτητας και ανάλογα το που θα βρίσκεται το κοντέρ, θα μειώνει τη ταχύτητα ή και θα την αυξάνει αν υπάρχει κάποιος πιο αργός οδηγός. Το Intelligent Speed Limiter είναι μια λειτουργία που έχει ήδη δρομολογηθεί σε ορισμένα από τα ευρωπαϊκά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας που πρόκειται να βγουν στην παραγωγή. Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα στο παρμπρίζ, η οποία σαρώνει τις πινακίδες για το όριο ταχύτητας κατά τη διάρκεια της οδήγησης, προκειμένου να κρατήσει τον οδηγό μέσα σε αυτά που προστάζουν.
Σε όσους αρέσει η ταχύτητα, ή θέλουν να το κάνουν αυτό, χωρίς να έχουν ιδιαίτερη κριτική για την οδηγική τους εμπειρία, το σύστημα επιτρέπει κάποια ευελιξία. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε μια απόλυτη μέγιστη ταχύτητα, ή ένα σημείο πάνω από το καθορισμένο όριο με ένα προκαθορισμένο ποσό, ή ακόμα και να απενεργοποιήσετε εντελώς αυτό το χαρακτηριστικό. Το σύστημα θα λειτουργεί σε ταχύτητες από τα 30 έως τα 200 χλμ/ώρα και θα συνεργάζεται με το σύστημα Traffic Sign Recognition που ήδη προσφέρεται στα Focus, Mondeo και Kuga στην Ευρώπη, καθώς επίσης και με τα δεδομένα πλοήγησης, όπου και εκεί υπάρχουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Αλλά το σύστημα επαφίεται στις πραγματικές σημάνσεις, όπου βέβαια αυτό είναι δυνατό, γεγονός που του δίνει πλεονέκτημα σε σχέση με αυτά των πλοηγών, που μπορούν να αντλήσουν ανακριβή ή προηγούμενα όρια ταχύτητας.
Το Intelligent Speed Limiter δε θα φρενάρει προκειμένου να περιορίσει την ταχύτητα, αλλά θα την μειώνει απαλά, περιορίζοντας την έκχυση καυσίμου. Εάν ωστόσο πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα φρένα, τότε θα ηχήσει ένας ηχητικός συναγερμός. Προς το παρόν, η υπηρεσία αυτή θα περιορίζεται στην Ευρώπη, όπου η Ford θα προσφέρει σύντομα τη δυνατότητα του συστήματος στο S – Max, μια μεγαλύτερη ουσιαστικά έκδοση του υβριδικού C – Max.
Μέχρι στιγμής, η Volvo είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει το σύστημα οπτικής αναγνώρισης των οδικών πινακίδων στις ΗΠΑ, παρ’ ότι η BMW προσφέρει το αντίστοιχο και στην Ευρώπη, με τη Ford να τις ακολουθεί. Δε γνωρίζουμε αν αυτό το σύστημα θα είναι αρεστό στους οδηγούς, αυτό που γνωρίζουμε όμως πολύ καλά είναι πως στη χώρα μας μόνο θα μειώνει την ταχύτητα όταν το σύστημα θα αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας.