Η νέα γενιά του Mazda 3 παρουσιάστηκε από τους Ιάπωνες και υπόσχεται νέες περιπέτειες με απόλυτη ασφάλεια. Όπως με όλα τα νέα Mazda έτσι και το 3 βασίζεται στη ανθρωποκεντρική φιλοσοφία ανάπτυξης, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και στις αντιλήψεις για να παραδώσει όσο γίνεται πιο τέλειο αποτέλεσμα στον οδηγό και τους επιβάτες.
Το Mazda 3 σηματοδοτεί το παγκόσμιο ντεμπούτο της G – Vectoring Control, το οποίο δεν είναι άλλο από το νέο σύστημα που παρέχει ολοκληρωμένο έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου, του σασί ενισχύοντας κάθε πτυχή του. Το GVC ελέγχει τη ροπή του κινητήρα για τη βελτιστοποίηση του φορτίου σε κάθε τροχό, παρέχοντας ακριβή χειρισμό σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης.
Οι νέες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις δίνουν ώθηση υψηλής ακρίβειας στη Mazda, αφού ενισχύεται η ανταπόκριση του γκαζιού, ενώ οι δονήσεις από τον πετρελαιοκινητήρα πλέον είναι πολύ μικρότερες από αυτές που υπήρχαν παλιά. Στο εσωτερικό, το Mazda 3 προσθέτει χρηστικότητα και πρακτικότητα, με την έγχρωμη οθόνη υψηλής ποιότητας που διαθέτει. Μεταξύ άλλων, η Mazda έχει βελτιώσει την εργονομία του τιμονιού.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει όλα τα νέα συστήματα όπως το Smart City Brake Support, εμπρόσθια κάμερα για την ανίχνευση άλλων οχημάτων ή εμποδίων και τα Adaptive LED φωτιστικά σώματα συμπεριλαμβανομένου της νυχτερινής ορατότητας χωρίς να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς.
Μηχανικά το νέο Mazda 3 διαθέτει δύο κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Τη βασική έκδοση αποτελεί ο κινητήρας βενζίνης SKYACTIV – G χωρητικότητας 1,5 λίτρου με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους. Ο κινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων διαθέτει δύο εκδόσεις μια με 120 ίππους και μια με 165. Από πλευράς πετρελαίου η βασική έκδοση αποτελείται από το SKYACTIV – D κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 105 ίππους. Επιπλέον υπάρχει και ο δίλιτρος κινητήρας με τη μέγιστη ισχύ να είναι 150 ίππους. Όλες οι εκδόσεις συνεργάζονται με το SKYACTIV – ΜΤ κιβώτιο 6 σχέσεων ή με το αντίστοιχο αυτόματο.
Το νέο Mazda 3 θα βρίσκεται στις ευρωπαϊκές αγορές μέχρι το τέλος του χρόνου, χωρίς όμως να γνωρίζουμε την τιμολογιακή πολιτική των Ιαπώνων για την ευρωπαϊκή αγορά. Δυστυχώς στην χώρα μας ακόμα είναι άγνωστο αν θα υπάρξει νέος επίσημος αντιπρόσωπος, έτσι ώστε να αρχίσουν και πάλι οι πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρείας στην Ελλάδα. Μέχρι τότε υπομονή.

