Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είδαμε ένα ακόμη Super Car που με την πρώτη ματιά μας πήρε το μυαλό. Πρόκειται για το εντυπωσιακό Koenigsegg Jesko, το οποίο δημιούργησε ο Christian Von Koenigsegg δίνοντας στο νέο μοντέλο το όνομα του πατέρα του. Η αεροδυναμική είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του, ενώ το βάρος του είναι 1.420 κιλά.

Το Koenigsegg Jesko είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και το μπροστινό κομμάτι αναδεικνύει την αεροδυναμική του, η οποία διαχειρίζεται καλύτερα τη ροή του αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Τα φωτιστικά σώματα είναι οριζόντια στο καπό, ενώ πηγαίνοντας προς τα πίσω βλέπουμε τη συνέχεια της αεροδυναμικής κατασκευής στα πλαϊνά, αλλά και την τεράστια αεροτομή στο πίσω μέρος με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο.

Οι ζάντες μεγέθους 20” εμπρός και 21” πίσω είναι και αυτές κατασκευασμένες από ανθρακονήματα. Το Koenigsegg Jesko είναι το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας, το οποίο διαθέτει  Triplex εμπρόσθια ανάρτηση, καθώς και σύστημα τετραδιεύθυνσης. Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζει το τιμόνι με τα χειριστήρια, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη μεγέθους 5” και φυσικά τα bucket δερμάτινα καθίσματα.

Μηχανικά το νέο Koenigsegg Jesko τροφοδοτείται από το V8 Twin-Turbo κινητήρα χωρητικότητας 5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 1.600 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 152,9 κιλά. Όταν γίνει χρήση απλής βενζίνης 95 οκτανίων η μέγιστη ισχύς πέφτει στους 1.280 ίππους, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 482 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας διαθέτει δύο Turbo, τα οποία συνδέονται με ένα μικρό ηλεκτρικό κομπρέσορα, ενώ τροφοδοτείται με αέρα από το δοχείο χωρητικότητας 20 λίτρων. Έτσι εξαλείφεται το Turbo lag με το γκάζι να δίνει άμεση απόκριση ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 9τάχυτο LST αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών δίσκων της Koenigsegg. Το εν λόγω κιβώτιο δε διαθέτει τα κλασσικά δαχτυλίδια συγχρονισμού με αποτέλεσμα τις πολύ γρήγορες αλλαγές.

Όπως αναφέραμε η αεροδυναμική του αυτοκινήτου είναι όλη δύναμη του. Το Koenigsegg Jesko παράγει 800 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης στα 250 χλμ/ώρα, 1.000 κιλά στα 275 χλμ/ώρα και 1.400 κιλά όταν πιάνει την τελική ταχύτητα. Το νέο μοντέλο δυστυχώς θα είναι για λίγους, αφού συνολικά αναμένονται να κυκλοφορήσουν μόλις 125 Jesko. Τα 80 από αυτά είναι ήδη προπωλημένα ενώ όσοι έχουν την περιέργεια του κόστους, το κάθε ένα από αυτά φτάνει τα 2.500.000€ χωρίς τους φόρους.