Η Hyundai πριν λίγο καιρό παρουσίασε τη νέα γενιά της ηλεκτρικής έκδοσης του Kona. Το κορεάτικο SUV μπαίνει στη δεύτερη γενιά και όπως ανακοινώθηκε εκτός τις αλλαγές στη σχεδίαση θα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη αυτονομία. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 175 χιλιοστά από τον προκάτοχο του φτάνοντας τα 4,35 μέτρα, ενώ είναι πιο φαρδύ κατά 25 χιλιοστά (1,82 μέτρα) και πιο ψηλό κατά 20 χιλιοστά (1,57 μέτρα). Παράλληλά αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 60 χιλιοστά φτάνοντας συνολικά τα 2,66 μέτρα.
Μπροστά όπως αναμενόταν η μάσκα είναι κλειστή, ενώ υπάρχουν τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν μια γραμμή από τη μια άκρη στην άλλη, η οποία είναι φωτιζόμενη. Η σχεδίαση στα πλαϊνά θυμίζει κάτι από το Tucson, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν και εδώ τα πολύ λεπτά LED φωτιστικά σώματα, τα οποία και αυτά ενώνονται με μια λεπτή γραμμή που είναι και αυτή φωτιζόμενη. Τα υπόλοιπα στελέχη των φωτιστικών σωμάτων βρίσκονται στα φτερά, ενώ υπάρχει και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Στο εσωτερικό έχουν αλλάξει όλα. Την παράσταση κλέβουν οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3”, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Παράλληλα υπάρχει και η head-up display οθόνη μεγέθους 12”, για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Αλλαγή έχει γίνει και στο νέο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ενώ απουσιάζει ο επιλογέας ταχυτήτων. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 466 λίτρα, ενώ μεγαλώνει αρκετά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Μηχανικά το αμιγώς ηλεκτρικό Kona διαθέτει δύο εκδόσεις. Η βασική έκδοση αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία ιόντων λιθίου 48,4 kWh, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 156 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 26 κιλά. Επιπλέον, υπάρχει και η πιο ισχυρή έκδοση, με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 65,4 kWh, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 218 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι και εδώ 26 κιλά. Η μέγιστη αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση φτάνει τα 490 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή με έναν ταχυφορτιστή η αυτονομία της μπαταρίας από το 10% στο 80% μπορεί να γίνει σε μόλις 41’.
Στο νέο ηλεκτρικό Kona θα μπορούν να γίνουν αναβαθμίσεις μέσω over-the-air, ενώ διαθέτει και το Connected Car Navigation Cockpit, το οποίο προσφέρει νέα γραφικά στις οθόνες του οχήματος. Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης Hyundai SmartSense, το οποίο διαθέτει το Driver Status Monitor με κάμερα για την παρακολούθηση του προσώπου του οδηγού και το Remote Smart Parking Assist για είσοδο και έξοδο από χώρο στάθμευσης με τηλεχειρισμό. Επιπλέον, προσφέρονται τα Forward Collision Avoidance, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driving Assist 2, Blind-Spot View Monitor, Lane Keeping Assist και Smart Cruise Control.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το νέο ηλεκτρικό Kona, το οποίο έχει μεγαλύτερους χώρους, μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη ισχύ, ενώ είναι απόλυτα ασφαλές, αφού διαθέτει όλα τα τελευταία συστήματα ασφαλείας. Το μόνο πρόβλημα που ενδέχεται να αντιμετωπίσει οποίος θέλει να το αποκτήσει πιθανό να είναι η τιμή, αφού όπως έχουμε δει τον τελευταίο καιρό τα αυτοκίνητα έχουν συνεχώς αυξανόμενες τιμές.