Τον περασμένο Μάρτιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Skoda παρουσίαζε την ανανεωμένη Fabia. Πλέον μετά από κάτι μήνες το ανανεωμένο μοντέλο μπήκε στην παραγωγή, με τους Τσέχους να αποκαλύπτουν τα πάντα για το μοντέλο τους. Εξωτερικά δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, αφού έχουν δώσει βάση περισσότερο στο εσωτερικό, στην ασφάλεια και τις νέες τεχνολογίες.

Το μήκος του είναι μόλις 3,99 μέτρα, όμως το μεταξόνιο φτάνει τα 2,47 μέτρα, κάτι που το κάνει να φιλοξενεί άνετα 5 άτομα στο εσωτερικό του. Εξωτερικά έχουν αναθεωρηθεί η μάσκα, με τους προφυλακτήρες, καθώς και οι νέα σειρά με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους από 15” έως 18”.

Τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω δίνουν μια άλλη ομορφιά στο αυτοκίνητο, ενώ συμπληρώνονται από τα LED φώτα ημέρας μπροστά. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό είναι πως οι καθρέπτες και οι ζάντες μπορούν να έχουν διαφορετικό χρώμα (μαύρο, λευκό ή ασημένιο) από τις 15 επιλογές του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται στο ταμπλό με τον πίνακα οργάνων, αλλά και στα καθίσματα που επενδύονται με νέες ταπετσαρίες ή δέρμα με διαφορετικό χρώμα στη ραφή. Παρά τις μικρές διαστάσεις που έχει ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 330 λίτρα δείχνοντας αρκετά ικανοποιητικός, ενώ μπορεί να ανέβει στα 1.150 λίτρα αν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Μηχανικά η Skoda να εφοδιάσει το μικρό μοντέλο της με τρεις κινητήρες βενζίνης δύο TSI και έναν MPI. Η βασική έκδοση αποτελείται από τον MPI κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 60 και τους 75 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 9,6 κιλά.

Φυσικά, αυτοί που αναμένεται να είναι πιο εμπορικός είναι ο TSI, που δίνει στο μικρό μοντέλο πολύ καλύτερες επιδόσεις. Η χωρητικότητα του TSI κινητήρα είναι 1.000 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 95 και τους 110 ίππους, ενώ μέγιστη ροπή φτάνει στην πρώτη περίπτωση τα 16,3 κιλά και στη δεύτερη τα 20,3 κιλά. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 4,8 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται από 104 έως 110 γρ/χλμ ανάλογα την έκδοση. Τέλος ο ατμοσφαιρικός κινητήρας συνδυάζεται με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο TSI με το αντίστοιχο 6τάχυτο ή το DSG των 7 σχέσεων.

Το σύστημα Infotainment της Amundsen με σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με την οθόνη αφής μεγέθους 6,5, επιτρέπει στους χρήστες να συνδεθούν στο Infotainment Online, ενώ προσφέρει hotspot Wi – Fi, δύο θύρες USB και σύνδεση Apple CarPlay ή Android Auto με Smartphone ή Smartwatch.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, Adaptive Cruise Control, αυτόματος φωτισμός, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, υποστήριξη ISOFIX για δύο παιδικά καθίσματα, ρύθμιση ελέγχου Hill – Hold και παρακολούθηση πίεσης ελαστικών.

Τα συστήματα ασφαλείας είναι αυτό που ένοιαζε περισσότερο τους μηχανικούς της Skoda και για αυτό το λόγο προσφέρονται το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αλλά και εμποδίων μπροστά και πίσω, όπως και το σύστημα βοήθειας του φωτισμού. Ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα ασφαλείας είναι αυτό της ανίχνευσης τυφλού σημείου για να μη χάνουμε ποτέ τον προσανατολισμό μας και να είμαστε σίγουροι πως δεν έχει ξεφύγει τίποτα από τα μάτια μας.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS), μαζί με τον έλεγχο της πέδησης του κινητήρα (EBC), τον έλεγχο πρόσφυσης (ASR), την ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης και το φρένο πολλαπλών συγκρούσεων δίνουν στο Fabia ένα άψογο φρενάρισμα όταν απαιτηθεί.

Όλα αυτά κάνουν το Skoda Fabia ένα από τα πιο ασφαλή μικρά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά. Σίγουρα ένα τέτοιο αυτοκίνητο για όσους θέλουν κάτι μικρό και ευκίνητο είναι ότι καταλληλότερο υπάρχει στην αγορά και αν σκεφτεί κανείς πως είναι και από τα πιο οικονομικά μοντέλα της αγοράς. Άλλωστε μην ξεχνάμε πως τα Skoda είναι τα αυτοκίνητα του λαού.