Η γκάμα της νέας Skoda Octavia εμπλουτίζεται με την έκδοση Scout, αποκλειστικά σε Sportswagon αμάξωμα. Με στάνταρ τετρακίνηση 6ης γενιάς και τον εξωτερικό εξοπλισμό Rough-Road που χαρίζει επιπλέον στιβαρότητα στο μοντέλο, με δίλιτρο κινητήρα TDI ισχύος 200 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, η νέα Skoda Octavia Scout εμπνέει για κίνηση σε Off-Road διαδρομές και κάθε είδους περιπέτεια.

Παράλληλα, προσφέρει όσα χαρακτηρίζουν τη νέα, τέταρτη γενιά του best-seller της μάρκας, απτή ποιότητα, πιο ευρύχωρο εσωτερικό, μεγαλύτερη άνεση, υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με νέα συστήματα υποβοήθησης και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η νέα Skoda Octavia Scout είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία, πλούσια εξοπλισμένη, με προτεινόμενη λιανική τιμή 39.900€.

Είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας (Cd 0,29). Με μήκος 4,70 μέτρα, πλάτος 1,82 μέτρα και ύψος 1,48 μέτρα, το σκληροτράχηλο Sportswagon διαθέτει στάνταρ το πακέτο Rough-Road, που περιλαμβάνει ειδικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με προστασία τύπου αλουμινίου, που επεκτείνεται και στο κάτω μέρος του πλαισίου, σπορ μαύρα προστατευτικά στα φτερά, τα μαρσπιέ και το κάτω μέρος των θυρών. Οι εμπρός και πίσω διαχύτες, οι ράγες οροφής και τα πλαίσια των παράθυρων έχουν ασημένιο φινίρισμα, όπως και τα περιβλήματα των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων, αναδιπλούμενων και θερμαινόμενων εξωτερικών καθρεφτών με την αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας.

Καρδιά του μοντέλου είναι ο 2.0 TDI κινητήρας με απόδοση 200 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 6ης γενιάς τετρακίνηση ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, ενώ εντελώς νέος και βελτιωμένος είναι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Διαθέτει ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου που χρησιμοποιεί λογισμικό που αξιολογεί το στυλ οδήγησης του οδηγού για να προσδιορίσει εάν απαιτείται κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Σε αυτήν την περίπτωση, η τετρακίνηση ενεργοποιείται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Για ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία σε Off-Road καταστάσεις, το ρεζερβουάρ είναι 55 λίτρων, μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα από τις άλλες εκδόσεις, ενώ υπάρχει δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.000 κιλών (με σύστημα πέδησης). Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ/ώρα, η επιτάχυνση 0-100 διαρκεί 6,8”, ενώ η συνδυασμένη μέση κατανάλωση είναι 5,1 λίτρα/100χλμ.

Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15 χιλιοστά (συνολικά 163 χιλιοστά), κάνοντας την Octavia Scout ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου. Η στάνταρ Off-Road λειτουργία ενεργοποιείται μέσω της κεντρικής οθόνης στο Driving Mode Select. Η συγκεκριμένη λειτουργία προσαρμόζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης σε χωματόδρομους και τραχιές επιφάνειες. Το πεντάλ του γκαζιού γίνεται λιγότερο ευαίσθητο και το DSG αλλάζει ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές του κινητήρα. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης Hill-Descent Assist.

Ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης και καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Προαιρετικά διατίθεται και το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC), ενώ και χωρίς αυτό ο οδηγός μπορεί να βελτιώνει την πρόσφυση ρυθμίζοντας το σύστημα XDS+, μία επέκταση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σε Normal ή Sport, χρησιμοποιώντας το Driving Mode Select.

Στους υπόλοιπους τομείς, η νέα Skoda Octavia Scout διαθέτει πληθώρα νέων τεχνολογιών και όλα τα συστήματα υποβοήθησης της τέταρτης γενιάς της Octavia. Η τεχνολογία shift-by-wire του αυτόματου κιβωτίου DSG και το head-up display είναι μόνο δύο από αυτά, ενώ σημαντικά είναι τα καινούργια συστήματα για την περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας, όπως το Collision Avoidance Assist (Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης) και το Turn Assist (Υποβοήθηση Στροφής). Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή όταν βρίσκονται στο τυφλό σημείο, σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων.

Βοηθά επίσης στην πρόληψη ατυχημάτων σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους διπλής κατεύθυνσης. Σε αστικό περιβάλλον, το Front Assist, συμπεριλαμβανομένης της Προληπτικής Προστασίας Πεζών και Ποδηλατών, προειδοποιεί για συγκρούσεις οπτικά, ακουστικά καθώς και ενεργοποιώντας απαλά τα φρένα, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν αυτό είναι απαραίτητο. Ανιχνεύει κινούμενα και ακίνητα οχήματα στο ρεύμα κίνησης, καθώς και ποδηλάτες και άτομα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο.

Το Virtual Cockpit (Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων) των 10,2” είναι στάνταρ και εμφανίζει ένα συγκεκριμένο λογότυπο Scout κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Τα συστήματα Infotainment προέρχονται από τη νέα γενιά του Modular Infotainment Matrix του Volkswagen Group και είναι διαρκώς online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM. Η ελεύθερη κεντρική οθόνη των 10” μπορεί εφόσον επιλεγεί το αντίστοιχο ηχοσύστημα να χρησιμοποιηθεί και μέσω της ψηφιακής βοηθού Laura, η οποία κατανοεί ολόκληρες προτάσεις φωνητικού ελέγχου.

Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ενδεικτικά αναφέρονται ο προαιρετικός κλιματισμός τριών ζωνών Climatronic, ένα Phone Box με ασύρματη φόρτιση smartphones, δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος και μια άλλη θύρα USB-C στην κονσόλα οροφής πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, “ακουστικά” εμπρός παράθυρα που μειώνουν τον θόρυβο από την κύλιση στο εσωτερικό καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί KESSY.

Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία ενός νέου κεντρικού αερόσακου τοποθετημένου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, που στόχο έχει την επιπλέον ασφάλεια οδηγού και του συνοδηγού, ιδίως σε περιπτώσεις πλευρικών συγκρούσεων. Το σύνολο των διαθέσιμων αερόσακων στη νέα Skoda Octavia Scout, φτάνει τους 10.