Η νέα Skoda Octavia Scout

Η νέα Skoda Octavia Scout

Η πιο μεγάλη έκδοση Scout της Octavia είναι γεγονός, αφού οι Τσέχοι παρουσίασαν το νέο μοντέλο τους. Μπορεί η Octavia να βαδίζει στην τέταρτη γενιά, η Scout όμως μπαίνει στην τρίτη γενιά της, αφού στην πρώτη γενιά της Octavia δεν υπήρχε αντίστοιχο μοντέλο. Το νέο μοντέλο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, προσπαθώντας να τονίσει πως είναι για περισσότερες εκτός δρόμου διαδρομές. Το μήκος φτάνει τα 4,70 μέτρα (16 χιλιοστά πιο μακρύ από το προηγούμενο μοντέλο), ενώ το πλάτος είναι 1,82 μέτρα.

Εμφανισιακά βλέπουμε πως διαθέτει περισσότερα μαύρα προστατευτικά από την κλασσική Octavia, ενώ παραμένει το αλουμινένιο πλαίσιο στη μάσκα. Τα LED φωτιστικά σώματα, οι προβολείς ομίχλης και οι νευρώσεις στο καπό παραμένουν ίδιες. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και τα LED φωτιστικά σώματα. Πλέον έχει γίνει συνήθεια η απουσία του λογότυπου της Skoda από το πίσω μέρος, το οποίο έχει αντικατασταθεί από ολόκληρη τη λέξη της μάρκας. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18” ή 19”.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζει η οθόνη αφής μεγέθους 10,2”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Columbus, ενώ υπάρχουν λιγότερα κουμπιά από όσα είχαμε συνηθίσει. Φυσικά, η πολυτέλεια τονίζεται με τα θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, το νέο δύο ακτινών δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, αλλά και την επένδυση ξύλου στο ταμπλό. Επιπλέον, υπάρχουν αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των καθισμάτων και μια πράσινη διακοσμητική φωτιζόμενη γραμμή που βρίσκεται στις θύρες και το ταμπλό δίνοντας μια άλλη αίσθηση. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 640 λίτρα και είναι αυξημένος κατά 30 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Μηχανικά η νέα Octavia Scout διαθέτει 5 κινητήρες, δύο βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Η βασική έκδοση βενζίνης είναι με τον TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 25,4 κιλά. Επιπλέον, υπάρχει και ο TSI κινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 190 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 32,6 κιλά.

Από πλευράς πετρελαίου η βασική έκδοση αποτελείται από τον TDI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 30,5 κιλά. Η επόμενη επιλογή είναι ο ίδιος κινητήρας με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει στους 150 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 34,6 κιλά. Τέλος, θα υπάρξει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά.

Οι κινητήρες πετρελαίου εξοπλίζονται με σύστημα διπλού ψεκασμού AdBlue, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ μειωμένη είναι και η κατανάλωση καυσίμου έως 17%. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, είτε με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ για όποιον θέλει θα υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης.

Η ασφάλεια για τους ανθρώπους της Skoda είναι πολύ σημαντική και έτσι οι Τσέχοι συμπεριέλαβαν στα συστήματα ασφαλείας το Front Assist, την προστασία πεζών, την ανίχνευση τυφλού σημείου, το Rear Traffic Alert, το βοηθό παρκαρίσματος και το σύστημα βοήθειας για τρέιλερ. Μπορεί η νέα Octavia Scout να μην έχει μεγάλες διαφορές από την Octavia, όμως σε όλους τους τομείς προσφέρει ότι ακριβώς θέλει ο υποψήφιος αγοραστής χωρίς να υστερεί πουθενά. Σίγουρα για μια οικογένεια είναι ότι καταλληλότερο υπάρχει, αφού και χώρους διαθέτει και ασφαλείς είναι, αλλά και ταχύτατη όπου και όποτε χρειαστεί.