Η νέα Lotus Evora Sport 410

Η νέα Lotus Evora Sport 410

Κάπου στις αρχές του προηγούμενου καλοκαιριού, η βρετανική εταιρία παραγωγής ελαφρών οχημάτων, η Lotus, παρουσίασε μία έκδοση του μοναδικού 2 + 2 θέσεων μοντέλου που παράγει, της Evora με την ονομασία Evora 400, με τον αριθμό που ακολουθεί να εκφράζει τη μέγιστη ιπποδύναμη. 8 μήνες μετά οι άνθρωποι της βρετανικής εταιρίας έρχονται να δείξουν πως ένα εξαιρετικό μοντέλο γίνεται ακόμη καλύτερο, παρουσιάζοντας την Evora Sport 410.

lotus evora 410 2Τη θέληση να γίνει η Evora καλύτερη σε όλους τους τομείς δήλωσε ο CEO της εταιρίας Jean – Marc Gales, ο οποίος συμπλήρωσε πως το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Και πως να μην ισχύει αυτό, αφού εκτός από τους 10 έξτρα ίππους που διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση, πλέον ζυγίζει περίπου 70 κιλά λιγότερα και επιτυγχάνει αξιοζήλευτες επιδόσεις, όπως τα 3,9” που απαιτούνται για να επιταχύνει κανείς από τα 0 έως τα 100 χλμ/ώρα.

Η “δίαιτα” την οποία ακολούθησε το μοντέλο της βρετανικής φίρμας περιελάμβανε μεγάλες ποσότητες ανθρακονημάτων. Με αυτό το υλικό έχουν φτιαχτεί τα εμπρός αεροδυναμικά βοηθήματα, ο πίσω διαχύτης, με την εξάτμιση στο κέντρο του, η οροφή, αλλά και το κάλυμμα του κινητήρα στο πίσω μέρος του οχήματος, το οποίο διαθέτει περσίδες στον σχεδιασμό και πλέον αποτελείται από ένα κομμάτι σε αντίθεση με τις παλαιότερες εκδόσεις που αποτελούσε σύμπλεγμα πέντε διαφορετικών τμημάτων. Μια όμορφη πινελιά στην εμφάνιση δίνουν και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου με τις δέκα ακτίνες μεγέθους 19” μπροστά και 20” πίσω, μέσα από τις οποίες φαίνονται οι δαγκάνες των φρένων, ενώ την νύχτα σημαντικό ρόλο, τόσο στην ορατότητα, όσο και στην εμφάνιση παίζουν τα Bi – Xenon φωτιστικά σώματα.

lotus evora 410 4Την ίδια διαιτητική συνταγή ακολούθησε η Lotus και στο εσωτερικό, όπου τα ανθρακονήματα κάνουν σε μεγάλο μέρος την εμφάνιση τους, όπως στα δύο καθίσματα που υπάρχουν πλέον στο εσωτερικό και έχουν επενδυθεί με Alcantara. Εκτεταμένη είναι και η χρήση του συγκεκριμένου τύπου δέρματος, στο τιμόνι αλλά και στις πόρτες, οι οποίες εκτός από αυτή την επένδυση, διαθέτουν και ραφές που κάνουν αντίθεση με το δέρμα, με το ίδιο σχέδιο να ακολουθείται σε όλο τον εσωτερικό διάκοσμο. Ένα ακόμη υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι ένα ελαφρύ κράμα αλουμινίου, με το οποίο έχει κατασκευαστεί ο επιλογέας  ταχυτήτων (στην περίπτωση επιλογής μηχανικού κιβωτίου), τα πετάλια του οδηγού, οι αεραγωγοί και οι επιγραφές με την ονομασία της έκδοσης στα μαρσπιέ των θυρών.

Με αυτούς τους τρόπους η Lotus κατόρθωσε να κάνει την Evora Sport 410 να ζυγίζει μόλις 1.325 κιλά και να προσφέρει την εκπληκτική επίδοση των 309 ίππων ανά τόνο. Ο αριθμός αυτός βέβαια έχει δύο πλευρές. Τη μία του χαμηλού βάρους, αλλά και εκείνη της αυξημένης ιπποδύναμης των 410 ίππων, οι οποίοι προέρχονται από των υπερτροφοδοτούμενο 6κύλινδρο κινητήρα των 3.500 κ.εκ, που χρησιμοποιείται και από το καθαρά αγωνιστικό Lotus 3 – Eleven που έχει καταρρίψει πολλά ρεκόρ στην πίστα της Πράσινης Κολάσεως (Nurburgring). Εκτός από τους 410 ίππους στις 7.000 σ.α.λ, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει και 41,8 κιλά μέγιστης ροπής στις 3.500 σ.α.λ.

lotus evora 410 5Για την ικανοποίηση των αναγκών σε επίπεδο μετάδοσης κίνησης η Lotus προσφέρει δύο επιλογές, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο κιβώτιο με Paddles Shift πίσω από το τιμόνι, τα οποία διαθέτουν 6 σχέσεις και ελαφρύ δίσκο χαμηλής αδράνειας που μειώνει κατά πολύ τον χρόνο αλλαγής των σχέσεων. Βέβαια ένα καλό κιβώτιο δεν είναι αρκετό ώστε να υπάρχει και η απαραίτητη πρόσφυση, πεδίο στο οποίο βοηθά αρκετά το περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό τύπου Torsen, που δίνεται ως επιλογή, μόνο όμως σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και τα Pilot Sport 2 Cup ελαστικά από την Michelin.

Εξαιτίας του μικρότερου βάρους της Evora 410, αλλαγές έγιναν στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, δίνοντας τη δυνατότητα για βελτίωση της γεωμετρίας και αναβάθμισης των αποσβέσεων κάνοντας την Evora πιο άμεση στις στροφές και εύκολη στον έλεγχο του αμαξώματος. Το σύστημα της ανάρτησης περιλαμβάνει ελατήρια από την Eibach και αμορτισέρ από τη Bilstein.

lotus evora 410 6Μία ακόμη εταιρία βέβαια που έχει προσφέρει κάτι από την γκάμα της έιναι η  AP Racing, με τις τετραπίστονες δαγκάνες των φρένων και τους αεριζόμενους δίσκους διαστάσεων 370 x 32 χιλιοστών εμπρός και 350 x 32 πίσω. Χάρη σε αυτές τις μετατροπές, η ύπαρξη του συστήματος Dynamic Performance Management που ελέγχεται μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό προσφέροντας τις επιλογές “Sport” και “Race”, δε γίνεται εύκολα αντιληπτά, αφού επιτρέπει βελτιωμένο έλεγχο με καλύτερη απόκριση για το πεντάλ του γκαζιού και καλύτερη πρόσφυση.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ένα όχημα που κατορθώνει να σταματήσει τα χρονόμετρα, στην πίστα δοκιμών της εταιρίας στο Hethel, μόλις στα 1:28’, που σημαίνει 3” λιγότερα από την Evora 400. Επιπλέον, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί είναι τα 300 χλμ/ώρα. Ωστόσο, καμία επίδοση δεν έρχεται χωρίς κόστος. Με 14.1 λίτρα/100 χλμ σε αστικό κύκλο, 7,1 εκτός πόλης και 9,7 συνδυαστική κατανάλωση, η νέα Evora δεν είναι και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο, ενώ οι εκπομπές των ρύπων φτάνουν τα 225 γρ/χλμ. Ελάτε όμως τώρα, ποιον κοροϊδεύουμε. Η Evora Sport 410 δε φτιάχτηκε για να καταναλώνει λίγο ή να έχει ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Είναι ένα όχημα που έχει καθαρά αγωνιστικό χαρακτήρα, γεγονός που την κάνει και οικονομική και καθαρή, όσον αφορά στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

lotus evora 410 3Βέβαια εάν κάποιος επιθυμήσει να την αγοράσει θα πρέπει να βιαστεί να παραγγείλει άμεσα μία, αφού η παραγωγή της θα είναι περιορισμένη σε μόλις 150 μονάδες ετησίως, ενώ το ποσό που θα χρειαστεί κανείς για να την κάνει δική του κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 100.000€, για τρεις τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες, με την Ιταλία να λαμβάνει την μεγαλύτερη τιμή 111.960€ σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία.

Η Lotus επέστρεψε για να αποδείξει μία ακόμα φορά τις εκπληκτικές της ικανότητες στο να εξελίσσει ελαφριά και εξαιρετικά γρήγορα αυτοκίνητα με αγωνιστικό DNA. Η Evora Sport 410 είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει μία εξαιρετική επιλογή για οδήγηση στην πίστα και όχι μόνο.

Δημήτρης Τσιάρας